مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی بازی دبرنا/ بازی دبرنا

معرفی بازی دبرنا / بازی گروهی برای کودکان تا بزرگسال

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند، و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز میتوانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن خود بازی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

معرفی بازی دبرنا (دبلنا)

در این دوران و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن خود بازی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

معرفی بازی دبرنا

دبرنا یا دبلنا یک بازی هیجان انگیز و جالب است که باید به صورت گروهی انجام شود و باید توجه داشت که امکان بازی به صورت تک نفره وجود ندارد. دبرنا از جمله بازی هایی است که شانس در پیروزی آن تاثیر زیادی دارد و در صورتی که فرد خوش شانسی باشید، می توانید کارت خود را زودتر از دیگران کامل کنید و برنده بازی باشید. به همین خاطر است که تعداد زیادی از افراد به فلسفه بازی بودن آن شک دارند، اما با این وجود افراد زیادی به انجام این بازی مهیج علاقه نشان می دهند. برای این بازی به دبرنا نخود یا لوبیا و یا هر مهره دیگری نیاز دارید.

دبرنا اسباب بازی است که به عنوان سرگرمی در دورهمی های خانوادگی و دوستانه استفاده می شود. نسخه آمریکایی این بازی بینگو نام دارد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد، اما در کشورهای اروپایی بازی دبرنا نزدیک به ۳۰۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد، البته اسم این بازی شانسی در هر کشور متفاوت است.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی مافیا

معرفی بازی دبرنا / بازی دبرنا
معرفی بازی دبرنا (دبلنا)

 

رده سنی بازی دبرنا (دبلنا)

کودک، نوجوان، بزرگسال

تعداد بازیکن

بیش از ۴ نفر

مواظب باشید که خطر بلعیدن مهره ها برای کودکان خردسال وجود دارد.

شرح بازی دبرنا

دبلنا یا دبرنا یک بازی قدیمی و خانوادگی است که بیشتر خانواده ها به آن علاقه دارند و تمایل دارند که حتماً کیسه دبلنا را در خانه داشته باشند. این بازی از تعدادی مهره و کارت در کنار هم تشکیل می شود. معمولاً تعداد کارت ها ۲۱ عدد و تعداد مهره ها ۹۰ عدد است. در هر دور از بازی بین افراد چند کارت تقسیم می شود که تعداد این کارت ها برای هر نفر متناسب با تعداد نفرات است و باید هر شخص تعداد برابر از صفحه شماره دار را در اختیار داشته باشد. روی این کارت ها چهار خانه قرار گرفته و داخل بعضی از خانه ها اعدادی از یک تا نود و نه قرار گرفته شده است. مهره ها نیز در یک کیسه قرار داده شده اند.

معرفی بازی دبرنا / بازی دبرنا / بازی دبلنا

بیشتر بخوانید: معرفی بازی اسم فامیل

دبرنا

یک نفر کیسه گوی های اعداد را در دست می گیرد و با قاطی کردن مهره های اعداد، یک مهره را به صورت تصادفی بیرون می آورد و عدد حک شده روی آن را می خواند، اگر شماره مهره با شماره یکی از خانه های هر کدام از بازیکنان یکسان باشد، باید با استفاده از یک نخود و یا لوبیا آن را بر روی عدد قرار دهد و پر کند. شخصی که گوی اعداد را از کیسه خارج می کند باید بررسی کند، بازیکنانی که اعلام برنده شدن می کنند حتما شماره اعداد صفحاتشان با اعداد خارج شده از کیسه همخوانی داشته باشد و کسی تقلب نکند.

در این بازی هر بازیکن پس از اینکه خانه های کارت خود را با مهره پر کرد باید در سریع ترین زمان کلمه دبلنا را بلند بگوید. این به این معنا است که او یک دست یا نوبت بازی را برنده شده است. پس از این که یک نفر برنده شد، در دور بعدی بازی باید کیسه مهره ها جابه جا شود و این بار یکی دیگر از بازیکنان کیسه را در دست بگیرد.

معرفی بازی دبرنا / بازی دبرنادبرنا

یعنی دوباره گوی های اعداد را داخل کیسه ریخته، صفحات بازی جمع آوری شده و از ابتدا بین نفرات تقسیم شود. باید توجه داشت که در هر نوبت بازی شخصی که کیسه مهره ها را در اختیار دارد با هر کدام از بازیکنان تقلب نکند و عدد مورد نظر دوستش را از کیسه گوی های اعداد خارج کند. البته که مهره های اعداد باید به طور تصادفی از کیسه خارج شوند اما امکان تقلب در این قسمت بازی وجود دارد.

توجه داشته باشید که در ابتدای بازی بین نفرات بازی توافق می شود که عدد خارج شده از کیسه فقط یک بار و یا دوبار خوانده شود و همین شیوه باعث می شود که اگر شخصی بی توجهی کند عدد خوانده شده را از دست بدهد. در هنگام بازی خوردن و آشامیدن مجاز است و همین موضوع باعث می شود بتوان تا ساعت ها این بازی را انجام داد.

بازی دبلنا

امیدواریم از این مطلب که به معرفی بازی دبرنا اختصاص داشت، لذت برده باشید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x