مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تاثیر ماساژ سر برای رشد مو

تاثیر ماساژ سر برای رشد مو

ماساژ سر برای رشد مو چگونه عمل می کند؟ شما با ماساژ دادن ملایم پوست سر خود و موهایتان باعث افزایش میزان جریان خون به سطح پوستتان می شود و اکسیژن رسانی به سر و موها بیشتر می شود و این امر باعث می شود که کشش سلول های فولیکولی عملکرد بهتری داشته باشند و در نتیجه رشد موها بهتر می شوند.

تاثیر ماساژ سر برای رشد مو

راه های زیادی برای جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد مو وجود دارد؛ کاشت مو، مزوتراپی مو و… در واقع علم تمام تلاش خود را برای پیدا کردن راهی برای رشد موها کرده است.

یکی از کارهای آرامش دهنده ماساژ است. افراد زیادی به این کار علاقه دارند و آرامش زیادی به آدم می دهد. ماساژ دادن پوست سر نیز مانند ماساژ گردن و… است اما با ملایمت بیشتر انجام می شود. البته بسیاری از افراد صرفا برای کسب آرامش ماساژ سر را انتخاب نمی کنند و معتقد هستند که ماساژ سر برای رشد مجدد مو موثر است.

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا واقعا ماساژ سر برای رشد مو مفید و موثر است؟

تاثیر ماساژ سر برای رشد مو

ماساژ سر برای رشد مو - ماساژ سر برای رشد مجدد مو
تاثیر ماساژ سر برای رشد مو – ماساژ سر برای رشد مجدد مو

ماساژ سر برای رشد مجدد مو

ماساژ سر برای رشد مو چگونه عمل می کند؟ شما با ماساژ دادن ملایم پوست سر خود و موهایتان باعث افزایش میزان جریان خون به سطح پوستتان می شوید و اکسیژن رسانی به سر و موها بیشتر می شود و این امر باعث می شود که کشش سلول های فولیکولی عملکرد بهتری داشته باشند و در نتیجه رشد موها بهتر می شوند.

روش های ماساژ پوست سر برای رشد مو و تقویت آن

پوست سر و موها بسیار حساس هستند و باید با ملایمت و نرمی با آن ها برخورد شود. برای تاثیر ماساژ پوست بر رشد مو و تقویت آن ها باید به جای چنگ زدن و فشار دادن فقط از نوک انگشت های دست استفاده کرد.

ماساژ سنتی پوست سر

با استفاده از نوک انگشتان هر دو دستتان حرکات دایره وار روی پوست سرتان ایجاد کنید و مقداری فشار در حد متوسط وارد کنید. حداقل تا پنج دقیقه این کار را ادامه دهید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید هر روز و روزی چند مرتبه این ماساژ را تکرار کنید.

ماساژ پوست سر در هنگام شستن موها

در حمام هنگامی که شامپو یا نرم کننده را روی موها قرار داده اید می توانید با کمک انگشتانتان به روش سنتی توضیح داده شده در بالا پوست سرتان را به مدت زمان ۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از آن موهایتان را با آب به نرمی بشویید.

تاثیر ماساژ پوست سر برای رشد مو

تاثیر ماساژ سر برای رشد مو - ماساژ سر برای رشد مجدد مو
تاثیر ماساژ سر برای رشد مو – ماساژ سر برای رشد مجدد مو

روش های ماساژ پوست سر برای رشد مو و تقویت آن

 

استفاده از برس ها و دیگر دستگاه های مخصوص ماساژ

برای سر هم همانند سایر قسمت های بدن ماساژورهای مخصوصی وجود دارد که برای ماساژ دادن ملایم به کار می روند. این ماساژورها که به صورت برس یا ماساژورهایی با دستگیره ای از جنس پلاستیکی ساخته می شوند می توانند برای تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو موثر باشند.

لازم به ذکر است که برخی از متخصصان پوست استفاده از این دستگاه های ماساژ دهنده را پیشنهاد می دهند اما عده ای دیگر عقیده دارند که انگشتان دست نیز به اندازه ماساژورها تاثیرگذارند. بنابراین انتخاب نهایی برای ماساژ دادن پوست سرتان به عهده خودتان است که روش مناسب و مفید را برای خود انتخاب کنید.

تاثیر ماساژ پوست سر بر رشد مو با کمک روغن های اسانس

طبق نتایج به دست آمده از پژوهش ها و تحقیقات انجام شده توسط متخصصین بر روی حیوانات نعناع فلفلی و روغن اسطوخودوس برای رشد موهای سر مفید هستند. بنابراین برای تاثیر ماساژ پوست سر برای رشد مو می توانید از این روغن ها کمک بگیرید.

برای این کار می توانید ۱ الی ۲ قطره از روغن اسطوخودوس یا نعناع فلفلی را با ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن جوجوبا که به عنوان روغن های حامل به کار می روند ترکیب کنید.

مخلوط به دست آمده را بر روی پوست سر و موها بریزید و سپس با کمک انگشتان هر دو دست ها سرتان را ماساژ دهید. برای ماساژ دادن می توانید از ماساژورها نیز استفاده کنید.

* نکته: قبل از قرار دادن روغن ها بر روی سر حتما آن را بر قسمت کوچک تری از پوست بدنتان قرار دهید و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

تاثیر ماساژ سر برای رشد مو - ماساژ سر برای رشد مجدد مو
تاثیر ماساژ سر برای رشد مو – ماساژ سر برای رشد مجدد مو

روش های دیگر برای افزایش رشد مو

  • از شستشو و شانه‌ کردن بیش‌ از‌ حد بپرهیزید. همچنین استفاده از درمان‌های شیمیایی، رنگ‌ مو و دستگاه‌های خشک‌ کننده و شکل‌ دهنده مانند اتوی مو و سشوار را محدود کنید. همهٔ این ها می‌توانند کوتیکول مو را ضعیف کنند و به تارهای مو آسیب برسانند.
  • حتما از پزشکتان بخواهید آزمایشی برای سنجش کمبود ویتامین ها و مواد معدنی برایتان بنویسد. کمبود زینک، کمبود آهن و بیوتین باعث ریزش مو می‌شوند.
  • ماینوکسیدیل (دارویی برای فشار خون بالا) را به‌ صورت موضعی و برای طاسی ارثی پشت سر به کار ببرید. این دارو به‌ شکل مایع یا کف موجود است و برای ریزش موی جلوی سر مفید نیست.
  • از پزشکتان بخواهید داروهایی برای ریزش مو تجویز کند، داروهایی مانند فیناستراید (finasteride) یا پروپسیا (Propecia) برای آقایان و اسپیرونولاکتون (spironolactone) برای خانم‌ها.
  • از متخصص پوستتان درباره درمان‌های تخصصی برای ریزش مو بپرسید؛ روش‌هایی مانند درمان با لیزر، کاشت مو و تزریق کورتیکواستروئید (corticosteroid).
  • موضوع ریزش مویتان را با پزشکتان در میان بگذارید. اگر ریزش مویتان از حد معمولی بیشتر است، شاید دلیل آن اختلالاتی مانند کم کاری تیروئید باشد.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی برای درمان ریزش مو

تاثیر ماساژ سر برای رشد مو - ماساژ سر برای رشد مجدد مو
تاثیر ماساژ سر برای رشد مو – ماساژ سر برای رشد مجدد مو

جمع بندی درباره ماساژ پوست سر برای رشد مو

طبق مطالعاتی که بر روی تاثیر ماساژ سر برای رشد مو انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که ماساژ دادن مو نمی تواند راهی برای درمان ریزش موها باشد اما می تواند تاثیر زیادی برای تقویت موها و ضخیم شدن آن ها داشته باشد.

شما می توانید با ماساژ سر روی پوست سرتان تاثیرات آن را بر روی ضخامت موهایتان مشاهده کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x