مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
فر کردن مو

روش های فر کردن مو و عوارض این کار

فر کردن مو روشی است که بسیاری از خانم ها و حتی بعضی از آقایان برای موهای خود می پسندند. از نظر بعضی از افراد موی فر جذابیت بیشتری دارد و چشمگیر تر است بنابراین می خواهند موهای خود را فر کنند. روش فر کردن مو تنها یک مورد نیست و راه های زیادی برای فر کردن مو وجود دارد. البته در کنار این کار نباید از عوارض فر کردن مو غافل شد.

فر کردن مو

فر کردن مو روشی است که بسیاری از خانم ها و حتی بعضی از آقایان برای موهای خود می پسندند. از نظر بعضی از افراد موی فر جذابیت بیشتری دارد و چشمگیرتر است، بنابراین می خواهند موهای خود را فر کنند. روش فر کردن مو تنها یک مورد نیست و راه های زیادی برای فر کردن مو وجود دارد. البته در کنار این کار نباید از عوارض فر کردن مو غافل شد.

فر کردن مو

فر کردن مو

فر کردن زیاد مو به خصوص با دستگاه های حرارتی و داغ مانند اتو مو برای پیچ دادن و فرم دهی به موها و یا استفاده از مواد آرایشی مانند ژل و اسپری مو برای فیکس کردن موها و… همه این ها باعث می شود عمر موها کوتاه شود و موهای شما نازک و خشک و شککنده شوند و دیگر شادابی و زیبایی اولیه را نداشته باشند.

اما یک یا دوبار فر کردن با فاصله زمانی زیاد ضرر زیادی برای موهایتان ندارد. حتی باعث می شود موها تغییر شکل دهند و باعث افزایش جذابیت صورت شما می شود.

بیشتر بخوانید: مواردی که باعث رنگ نگرفتن هاشور ابرو می شود

روش فر کردن مو

آیا باید فر کردن موهایمان را ترک کنیم؟

عوارض روش های مختلف فر کردن موهای سر، همیشه به معنای قطع انجام این کار نیست. در واقع شما می توانید روش های کم خطر را برای فر کردن موهایتان انتخاب کنید. انتخاب ابزارهای پیچاندن و فر کردن مناسب، یکی از این روش ها است.

روش فر کردن مو با بیگودی و روش های سنتی مورد بعدی است که آسیب کمتری به موها وارد می کند، چون لزوما از سشوار استفاده نمی شود و در نتیجه مو حرارت نمی بیند. البته مدت فر شدن مو با این روش طولانی است.

حتی استفاده از مواد مخصوص فر کردن، به جای شیوه های خاص و ابزار آلات حرارتی گزینه های بهتری هستند که می توانید آنها را انتخاب کنید. اما در تعداد باری که به سراغ فر دادن و پیچاندن مو می روید، دقت لازم را به خرج دهید و سعی کنید به موهایتان استراحت دهید.

فر کردن مو

عوارض فر کردن مو

موی انسان شامل کراتین، پروتئین و پیوندهای هیدروژنی است. هنگامی که از ابزارهای حرارتی برای براشینگ مو و فر کردن استفاده می‌کنید، موی شما چربی و نرمی طبیعی خود را از دست می دهد و پروتیین‌ها با شکستن پیوندهای هیدروژنی از هم جدا می شوند. در حقیقت، این شکست پیوندهای هیدروژنی باعث پیچ خوردن موهایتان می شوند.

در واقع باید اینطور تصور کنید که مو از هوا به صورت حباب های کوچک پر شده است و وقتی با حرارت دهی مکرر آن را پیچ و تاب می دهید، حباب ها از بین می روند و مو خشک شده و بیشتر در معرض شکستن یا نازک شدن و خشک یا موخوره شدن قرار می گیرد. پس این عوارض را می توان به صورت دسته بندی شده و به ترتیب زیر در نظر گرفت:

دستگاه فر مو

  • خشکی بیش از حد مو
  • ریزش مو
  • موخوره شدن
  • کاهش شادابی و طراوت مو
  • وز شدن مو
  • نازک شدن مو

اگر قرار است از این ابزارها استفاده کنید، پس رطوبت رسانی به موها را فراموش نکنید. از ماسک مو خانگی استفاده کنید، از روغن های طبیعی مثل کنجد یا مورد و روغن نارگیل استفاده کنید و استفاده از ابزارهای حرارتی را به حداقل برسانید تا دست کم بتوانید آبرسانی به موهایتان را به دقت انجام دهید.

بیشتر بخوانید: پاک کردن تاتو ابرو با ریموور

روش های کم خطر فر کردن

به دنبال ابزار خوب بگردید. لازم نیست برای خریدن بهترین ابزار در بازار جستجو کنید، اما باید در هنگام انتخاب به چند مورد دقت داشته باشید.

به دنبال محصولاتی بگردید که کنترل‌های دمایی متفاوتی را ارائه کرده و برندهای مطرح باشند.

فن‌آوری‌های مدرن به تنظیم دماهای مختلف و مستقیم کمک کرده‌اند تا آسیب کمتری به موها منتقل شود. بنابراین اگر ابزاری قدیمی در اختیار دارید سعی کنید از آن استفاده نکرده و به سراغ ابزارهای جدیدتر بروید.

شما می توانید آنها را براساس اندازه و شکلی که دارند، انتخاب کنید. ابزارهای کوچک‌تر منجر به ایجاد فر و پیچ های کوچک و تنگ تری خواهند شد.

اگر می خواهید با ابزارهایی غیر از حرارت دهی به مو، فر کردن موها را امتحان کنید، باز هم روش های خاصی وجود دارد.

استفاده از موس یا ژل، شامپوی حجم دهنده به مو و تافت به علاوه نرم کننده ابزارهایی هستند که می توانید به کمک آن ها موهایتان را فر کنید.

در این حالت می توانید از سنجاق سر استفاده کنید. موها را پیچ داده و با سنجاق سر جایشان محکم کنید. پس از چند ساعت موهایتان فر خواهند شد و می توانید به آن تافت بزنید.

فر کردن مو

فر کردن مو به روش خانگی

روش دیگر فر کردن مو بافتن آن ها در حالت خیس و وقتی از حمام بیرون می آیید، است. برای این روش فقط کافیست موها را در حالت نم دار ببافید و اجازه دهید در این حالت خشک شوند. می توانید برای تثبیت بیشتر از تافت هم استفاده کنید.

روش بعدی هم به استفاده از بیگودی برای فر کردن موهایتان خلاصه می شود؛ بیگودی چسبی! شما به کمک بیگودی های چسبی و موهای نم دارد می توانید موهایتان را فر کنید. بیگودی ها بعد از رول شدن توسط موها سر جایشان ثابت می مانند و برای ایستادن نیازی به سنجاق نخواهند داشت.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x