مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
بازی مافیا/ معرفی بازی مافیا

معرفی بازی مافیا / بازی گروهی سراسر هیجان برای نوجوانان و بزرگسالان

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن خود بازی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

معرفی بازی مافیا و نقش های اشخاص

اگر شما هم تمایل دارید که با دوستان و یا خانواده به بازی مشغول شوید، می توانید برای سرگرم کردن خود بازی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

معرفی بازی مافیا

مافیا گزینه خوبی است برای هاستل گردها در کشورهای خارجی که به دنبال دوست و آشنا و همپا در سفرهای خود هستند و قصد دارند از طریق یک بازی گروهی و مشارکتی، دوستان خوب پیدا کنند. این که بازی مافیا را باید حداقل با چند نفر انجام داد، قانون مشخصی ندارد. حتی با گروه های ۵ تا ۸ نفره نیز می توان بازی مافیا را اداره کرد.

تاریخچه بازی مافیا به کشور روسیه باز می گردد. کشوری که در حوزه بازی سازی چه دیجیتالی و چه غیر دیجیتالی، کشور موثری نیست اما به هر حال، بازی مافیا را با نامی چون دیمیتری دیویدوف که دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه دولتی مسکو یکی از برترین دانشگاه های اروپا بود، می شناسیم. این بازی در یک پروژه تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفت و در قاره های مختلف نیز شیوع پیدا کرد. در دهه نود میلادی یکی از بازی های محبوب در خانواده ها بود و اکنون در ایران نیز گزینه خوبی برای عاشقان کافه گردی و همپایابی و به خصوص تورهای گردشگری محسوب می شود.

بازی مافیا / معرفی بازی مافیا

بیشتر بخوانید: معرفی بازی اسم فامیل

رده سنی

بزرگسال، نوجوان

تعداد بازیکنان

هر چقدر تعداد شرکت کنندگان در این بازی بیشتر باشد، بازی جذاب تر می شود اما حداقل باید ۷ یا ۸ نفر باشید.

نقش های اصلی بازی مافیا

خدا (راهبر)

نقش اصلی را فردی که راهبر یا خدا نامیده می شود، بر عهده دارد. هیچ تاثیری در روند بازی ندارد و فقط اداره کننده بازی است. وقتی که شب می شود، بازیکنان چشمان خود را بسته و راهبر اصلی بازی، نقش ها را بیدار می کند و از آن ها سوالاتی می پرسد. برای مافیا این سوال مطرح می شود که می خواهید چه کسی را به قتل برسانید؟ برای نقش دکتر این سوال مطرح می شود که قصد نجات چه کسی را دارید؟ برای نقش کارآگاه این سوال مطرح می شود که قصد اطلاع از نقش کدام فرد را دارید؟ وقتی روز می شود، نقش ها بیدار می شوند و راهبر اصلی بازی به این طریق جلو می رود تا افرادی که بازیکنان گمان دارند که جزو گروه مافیا هستند، مشخص کنند.

بازی مافیا / معرفی بازی مافیا / نقش های بازی مافیا

بازی مافیا

بازی با چرخه روز و شب ادامه می یابد تا در هر چرخه یک نفر کشته و از بازی خارج شود. البته اگر نقش دکتر بتواند فرد کشته شده توسط مافیا را نجات دهد، فرد کشته شده از بازی حذف نخواهد شد. نقش خدا یا راهبر اصلی در بازی مهم است. در یک گروه ۱۰ نفره معمولا ۲ تا ۳ نفر مافیا هستند که در نخستین شبی که توسط راهبر یا خدا یا گاد اعلام می شود، با یکدیگر آشنا خواهند شد.

مافیا

هنگامی که افراد حاضر تلاش دارند که مافیا را شناسایی کنند و از بازی خارج کنند، او باید نقش خود را به کلی کتمان کرده و یا با دروغ افراد را از نظر خود منصرف کند.

نقش مافیا مهم ترین نقش در این بازی گروهی است. اگر دیگران بفهمند که او کیست، از بازی حذف می شود و هیجان کاسته می شود. برای ارتقا موفقیت حداکثری مافیا، بایستی در طول روز با هم همکاری کرده و برای افرادی که قصد دارند در شب آن ها را به قتل برسانند، راهبردی درست داشته باشند. اگر مقتول، توسط نقش «دکتر» نجات یابد به بازی ادامه خواهد داد و اگر توسط نقش دکتر، این کار صورت نگیرد، از بازی حذف می شود.

پدرخوانده

مهم ترین نقش اعضای مافیا پدرخوانده است که تصمیم نهایی توسط او انجام می شود و بعد از مشورت با دیگر مافیاها یک نفر را از میان شهروندان انتخاب کرده و با شلیک گلوله از بازی حذف می کند. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر کارآگاه استعلام پدرخوانده را بگیرد، منفی خواهد بود و خدا نمی تواند او را راهنمایی کند و استعلام مثبت بدهد.

بازی مافیا / معرفی بازی مافیا

نقش های بازی مافیا

 

شهروند

شهروندان وظیفه دارند که مافیا را شناسایی کنند و از بازی بیرون کنند.

نقش «شهروند»، آگاهی از دروغ هایی است که مافیا می گوید. بهترین پیشنهادی که برای موفقیت در این نقش وجود دارد، برقراری دوستی با افراد دیگر است و اینکه به نشانه های کلامی، استدلالی، زبان بدن و شهود خود اطمینان پیدا کنند.

شخصیت های بازی مافیا

معرفی نقش های بازی مافیا

 

دکتر

نقش دکتر در بازی مافیا نقشی است که یکی از شهروندان ایفا می کند. دکتر در هر دوره از شب، می تواند در صورت تشخیص درست، یکی از افرادی را که مافیا کشته نجات دهد. البته دکتر در طول بازی تنها یک بار می تواند خودش را نجات دهد.

کارآگاه

از نقش های دیگر بازی مافیا نقش کارآگاه است که جزو شهروندان بوده و در هر دوره از شب می تواند به یکی از افرادی که گمان برده مافیا است، به خدا اشاره کند. این نقش در این بازی جذاب است چون کارآگاه اگر بتواند هویت افراد مختلف را تشخیص دهد، شهروندان می توانند با هم آشنا شده و علیه مافیا متحد شوند.

حرفه ای

اسنایپر یا حرفه ای یکی از مهره های شهروندان است. حرفه ای به فردی که گمان می کند مافیا است، شلیک می کند.

توجه داشته باشید، در صورتی که حرفه ای در انتخاب مافیا درست عمل کرده باشد در بازی می ماند و اگر به اشتباه به یکی از شهروندان شلیک کند خودش از بازی حذف می شود. این شخصیت می تواند از شلیک کردن خودداری کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی دبرنا

قوانین بازی مافیا

قوانین بازی مافیا را باید به درستی بدانید. هدف اصلی همانطور که گفتیم، از بین بردن گروه شهروندان توسط مافیا و بر عکس است. اگر یکی از این ۲ گروه در اکثریت باشند، بازی تمام است.

شما یک گروه ۱۰ نفره برای بازی مافیا دارید. کارت ها را در میان افراد تقسیم کنید. خدا باید این کار را بکند. نقشی در روند بازی ندارد و وظیفه نظارت دارد. وقتی کارت ها بین افراد توزیع شد، باید تلاش کند که کسی از نقش دیگری آگاه نشود. یک نفر کارآگاه و یک نفر دکتر و ۳ نفر مافیا و ۵ نفر شهروند هستند. شما نباید نقش دیگری را جویا شده و نقش خود را نیز به اطلاع دیگران برسانید.

نقش های مافیابازی مافیا

این بازی در دو بخش روز و شب برگزار می شود. وقتی توسط خدا شب اعلام می شود، همه باید چشمان خود را بسته نگه دارند و تا زمانی که خدا نقش های آن ها را صدا نزده، چشمان خود را باز نکنند. پس از آن هر کدام از نقش ها، طبق گفته خدا، بایستی چشم خود را باز کند تا خدا با آنها آشنا شود.

در سکوت مافیا همدیگر را خواهند شناخت. در شب اول، خدا بازی را شروع کرده و از بازیکنانی که در بازی حضور یافتند درخواست می کند که چشمان خود را بسته نگه دارند. پس از آگاهی از بسته بودن چشمان این افراد، دستور می دهد که مافیا بیدار شوند. مافیا بیدار و با هم آشنا می شوند. روز اول بازی مافیا همه چشمان خود را باز می کنند و بازی آغاز می شود.

همه برای جلو بردن بازی و برای اطلاع از نقش های هم، یکدیگر را متهم می کنند. اگر اتهام به درستی صورت بگیرد، رفتارهای غیر معمول را می توان شناسایی کرد. سوال کردن از نقش افراد مهم است.

بازی مافیا/ معرفی بازی مافیا

امیدواریم از این مطلب که به معرفی بازی مافیا اختصاص داشت، لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x