مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
اسم فامیل/ معرفی اسم فامیل

معرفی بازی اسم فامیل / بازی گروهی نوجوان و بزرگسال

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن خود بازی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

بازی اسم فامیل و جدول آن

در این دوران و حال و اوضاع کرونا که همچنان افرادی قرنطینه خود را حفظ کرده اند و با در نظر گرفتن تعطیلات عید نوروز می توانید در خانه بمانید و برای سرگرم کردن خود بازی کنید. چه بازی هایی؟ با ما همراه باشید تا بازی های مختلف را بشناسید.

 

معرفی بازی اسم فامیل

اسم فامیل یک نوع بازی است که با قلم و کاغذ انجام می‌شود. شرکت‌کنندگان پس از توافق روی یکی از حروف الفبا، نام موضوعات مختلفی را روی کاغذ می‌نویسند که با آن حروف الفبا آغاز می‌شود. هر کس زودتر همه خانه‌ها را پر کند، با اعلام او دیگر شرکت‌کنندگان نیز از نوشتن دست می‌کشند و امتیاز شماری آغاز می‌شود. اگر شرکت کنندگان واژه‌ یکسانی را نوشته باشند، امتیاز کمتری دریافت می‌کنند: مثلا هر دو بازی‌کننده نام همان میوه را بنویسند.

اسم فامیل / معرفی اسم فامیل

اهداف بازی اسم فامیل

سرگرمی، افزایش دقت، سرعت عمل، تمرکز، افزایش دامنه لغات و اطلاعات عمومی از اهداف بازی‌ است.

 

وسایل بازی

کاغذ، مداد یا خودکار

 

رده سنی

نوجوان، بزرگسال

 

تعداد بازیکن

بیش از ۴ نفر

 

جدول بازی اسم فامیل

تعداد مجاز شرکت‌کنندگان در این بازی نامحدود است. در این بازی شرکت‌کنندگان ابتدا روی کاغذ جدولی رسم می‌کنند که ردیف اول آن مواردی همچون نام، نام خانوادگی، شهر، کشور، رنگ، نام اشیا، نام گل، نام اعضای بدن، نام شغل، نام ورزش، نام حیوان، نام غذا، نام میوه، نام مشاهیر، نام خودرو، نام فیلم و سایر موضوعات نوشته شده‌ است. در مرحله بعد شرکت‌کنندگان روی یکی از حروف الفبا توافق می‌کنند و با شروع بازی سعی می‌کنند تمامی ستون‌های جدول را به نحوی پر کنند که با حرف مشخص شده آغاز شود. این کار با سرعت و مخفیانه انجام می‌گیرد.

جدول بازی اسم فامیل:

  •  نام
  • فامیل
  • رنگ
  • میوه
  • غذا
  • نام شهر
  • نام کشور
  • نام ماشین
  • نام گل
  • نام حیوان
  • اشیاء
  • افراد مشهور
  • و …

بیشتر بخوانید: معرفی بازی دبرنا

اسم فامیل

اولین نفری که تمام موارد را پر کرد توقف یا ایست می‌گوید و بقیه باید دست از پر کردن ستون‌ها بکشند. سپس هر کلمه نوشته شده ستون به ستون مقایسه می‌شود و به هر گزینه امتیاز داده می‌شود. امتیازدهی معمولاً به این شیوه‌ است که اگر کلمه نوشته شده در هر ستون منحصر به‌ فرد باشد و فقط یک نفر آن را نوشته باشد ۱۰ امتیاز و اگر کلمات نوشته شده در هر ستون مشترک باشد به نفراتی که مثل هم نوشته باشند ۵ امتیاز و اگر کلمه‌ای نوشته نشده باشد، امتیاز به فرد تعلق نمی‌گیرد و اگر موضوعی را تنها یک نفر پاسخ داده و سایر شرکت کنندگان خالی گذاشته باشند آن فرد بیست امتیاز می گیرد. جمع امتیاز ستون‌ها امتیاز فرد در آن مرحله را مشخص می‌کند. پس از چند دور بازی به این شیوه نتایج مجموع شمرده می‌شود و برنده تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی مافیا

بازی اسم فامیل

در نوع دیگر امتیازدهی، به ازای هر نفر که ستون خالی داشته باشد، ۱۰ امتیاز به دیگران اضافه می‌شود. مثلاً اگر بازی ۵ نفره باشد و دو نفر هیچ کلمه‌ای در ستون مورد نظر ننوشته باشند، به سه نفر دیگر علاوه بر امتیاز کلمه خود (برای منحصر به‌ فرد ۱۰ امتیاز و برای تکراری ۵ امتیاز بود)، ۱۰ امتیاز دیگر نیز اضافه داده می‌شود. در این حالت کسانی که نتوانسته باشند کلمه‌ای را بنویسند به لحاظ امتیازی فاصله زیادی از دیگران پیدا می‌کنند.

بازی اسم فامیل/ معرفی اسم فامیل

امیدواریم از این مطلب که به معرفی بازی اسم فامیل اختصاص داشت، لذت برده باشید و در کنار خانواده و دوستان خود به این بازی بپردازید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x