مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
joker - فیلم جوکر

معرفی فیلم جوکر ۲۰۱۹ ( Joker )

داستان فیلم جوکر ( Joker ) در دهه 80 میلادی در شهر گاتهام سیتی روایت می شود. بدون شک فیلم جوکر توانسته است بدون بتمن هم موفق شود زیرا توانسته این نقش منفی را تبدیل به یک ضدقهرمان توده‌گرا بکند که در حال حاضر می‌خواهیم باشد.

معرفی فیلم جوکر ( Joker )

نمرات فیلم

IMDb: 8.5

Rotten Tomatoes: 69%

Metacritic: 59%

عوامل فیلم

کارگردان: Todd Phillips

نویسنده: Scott Silver, Todd Phillips

بازیگران: Joaquin Phoenix, Robert De Niro,…

جوایز فیلم

جوکر نخستین نمایش خود را در هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز تجربه کرد و برنده شیر طلایی بهترین فیلم شد.

همچنین جوکر یک موفقیت بزرگ در گیشه بود و توانست چندین رکورد فروش در ماه اکتبر را جابه‌جا کند. این فیلم ۱ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن ۵۵ میلیون دلار است.

در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در چهار رشته از جمله بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه بود که در نهایت توانست جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم درام برای فینیکس و بهترین موسیقی متن را به خود اختصاص دهد. همچنین در نود و دومین دوره جوایز اسکار، فیلم در ۱۱ رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در نهایت دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فینیکس و بهترین موسیقی متن برای هیلدور گودنادوتیر را به خود اختصاص داد.

فینیکس بعد از هیث لجر، دومین بازیگری است که برای ایفای نقش جوکر برنده جایزه اسکار شده‌ است.

معرفی فیلم جوکر

داستان فیلم جوکر در دهه ۸۰ میلادی در شهر گاتهام سیتی روایت می شود. آرتور فلک ( خواکین فونیکس ) مرد میانسالی است که به همراه مادر مریضش ( فرانسس کانروی ) در یک آپارتمان قدیمی زندگی می کند. وی دچار نوعی بیماری ذهنی است که باعث می شود خنده های عجیب و شیطانی داشته باشد و همین مسئله در موقعیت های مختلف برای او دردسرساز شده است. زندگی آرتور هر لحظه بیشتر در سراشیبی فرو می رود و جامعه نیز هیچ کمکی برای بهبود وضعیتش انجام می دهد تا اینکه…

به طور واضح می توان گفت که جوکر در فیلم «جوکر» بهترین شخصیت پردازی است که تا به امروز از یک اثر کامیک بوکی در سینما انجام شده است و بدون شک این فیلم توانسته است بدون بتمن هم موفق شود زیرا توانسته این نقش منفی را تبدیل به یک ضدقهرمان توده‌گرا بکند که در حال حاضر می‌خواهیم باشد.

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم جوکر ( Joker ) لذت ببرید و برای دیدن معرفی سایر فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
4 سال قبل

فیلم فوق العاده ای بود.
ممنونم از معرفی فیلم

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x