مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
معرفی- دور افتاده - cast away

معرفی فیلم دور افتاده ۲۰۰۰ ( Cast Away )

این فیلم در مورد "چاک" مأمور پُست شرکت فدکس است که هواپیمایش در جنوب اقیانوس آرام سقوط می کند. با زحمت خودش را به یک جزیره دور افتاده می رساند...

معرفی فیلم دور افتاده ( Cast Away )

نمرات فیلم

IMDb: 7.8

Metacritic: 73%

Rotten Tomatoes: 88%

عوامل فیلم

کارگردان: Robert Zemeckis

تهیه کنندگان: Tom Hanks, Jack Rapke, Steve Starkey

نویسنده: William Broyles, Jr

بازیگران: Tom Hanks, Helen Hunt, Nick Searcy

ژانر: درام/ ماجراجویی

معرفی فیلم دور افتاده

Cast Away نام فیلمی‌ است درام محصول سال ۲۰۰۰، به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس و هلن هانت.

تام هنکس برای این فیلم علاوه بر ورزش و بدنسازی دست به رژیم غذایی سختی زد و نزدیک به ۲۵ کیلوگرم (۵۰ پوند) وزن کم کرد تا چهره واقعی‌تری را از یک فرد دورافتاده در یک جزیره تنها به اجرا گذشته باشد.

این فیلم در مورد “چاک” مأمور پُست شرکت فدکس است که هواپیمایش در جنوب اقیانوس آرام سقوط می کند. با زحمت خودش را به یک جزیره دور افتاده می رساند.

نامزد و همکاران چاک پس از مدتی جستجو فکر می کنند او مرده و از جستجو دست می کشند، اما او ۴ سال در این جزیره به تنهایی زندگی می‌کند.

فیلم لحظه ها و اتفاقات درخشانی دارد به عنوان مثال؛ در قسمتی از فیلم می بینیم چاک خودش ویلسون(توپ والیبال) را خلق میکند تا بتواند تنهایی خود را پر کند.

کاربرد توپ عوض می شود و تبدیل به رفیق و همدم می شود و جان خود را از خون چاک می گیرد ( چاک نقاشی صورت ویلسون را با خون خود انجام می دهد)، تا آنجا که در وسط دریا هر کاری برای بازگرداندن ویلسون به قایق چوبی تکه پاره اش انجام می دهد…

جوایز فیلم

دور افتاده بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و یک موفقیت تجاری به حساب می‌آمد و تام هنکس برای عملکرد درخشانش، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد در هفتاد و سومین دوره جوایز اسکار شد.

همچنین رابرت زمکیس کارگردان این فیلم که قبلاً دو فیلم بسیار موفق و پولساز «فارست گامپ» و «تماس» را ساخته است، به خاطر کارگردانی فیلم “فارست گامپ” برنده جایزه اسکار شد.

تصاویر و تریلر فیلم Cast Away

 

امیدواریم از تماشای فیلم دور افتاده ( Cast Away ) لذت ببرید و برای دیدن معرفی فیلم های دیگر به قسمت فیلم و سینما مراجعه کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x