مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 13 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
معرفی فیلم- فارست گامپ

معرفی فیلم فارست گامپ ۱۹۹۴ ( Forrest Gump )

فیلم فارست گامپ ( Forrest Gump ) به کارگردانی رابرت زمکیس و با اقتباس اریک راث از رمانی به همین نام، نوشته‌ی وینستون گروم، داستان مرد ساده دلی به نام فارست گامپ است.

معرفی فیلم فارست گامپ ( Forrest Gump )

نمرات فیلم

IMDb: 8.8

Metacritic: 82%

Rotten Tomatoes: 72%

عوامل فیلم

کارگردان: Robert Zemeckis

نویسنده: Winston Groom

بازیگران: Tom Hanks, Robin Wright ,Gary Sinise

ژانر: درام/ کمدی

جوایز

فیلم فارست گامپ جوایز بسیاری به دست آورده است که از جمله آن می توان به اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس، اسکار بهترین کارگردانی برای رابرت زمکیس، اسکار بهترین ویرایش فیلم برای آرتور اشمیت، بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین فیلمنامه اقتباسی برای اریک راث اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه تام هنکس بازیگر، نویسنده، کارگردان و دوبلور معروف آمریکایی

معرفی فیلم فارست گامپ

فیلم فارست گامپ به کارگردانی رابرت زمکیس و با اقتباس اریک راث از رمانی به همین نام، نوشته‌ وینستون گروم، داستان مرد ساده دلی به نام فارست گامپ است که به صورت مادرزاد دچار اختلالاتی ذهنی و جسمی است و در حالی که در ایستگاه اتوبوسی به انتظار نشسته، داستان زندگی‌اش را از زمانی که کودکی با محدودیت‌های فراوان بود، رابطه‌ نزدیکش با مادرش، آشنایی با عشق زندگی‌اش جنی، تا زمان جوانی و میانسالی که به موفقیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف دست می‌یابد روایت می‌کند و در این میان، بخشی از تاریخ معاصر آمریکا از جمله جنگ ویتنام، تحولات فرهنگی و دوران هیپی‌ها و همچنین ترور شخصیت‌های مطرح آمریکایی به شکل جذابی دوره می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم دور افتاده ۲۰۰۰ ( Cast Away )

در این فیلم نکته‌های معمول کم‌اهمیتی که وقایع زندگی به شمار می‌روند را با ارزش جلوه می‌دهد. مواردی مثل بازی پینگ‌پنگ، فوتبال و بستنی خوردن و… . فارست گامپ فرد باهوشی نیست اما می بینیم که تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان می‌ رساند. پاهایش مشکل دارد اما در بازی فوتبال آمریکایی و دوندگی، گوی سبقت را از دیگران می‌رباید. شجاع نیست و در میدان نبرد، به جای کارهای قهرمانانه از خطر پرهیز می‌کند ولی به خاطر نجات دیگران مدال افتخار کسب می‌کند.

فارست گامپ نشان می‌دهد، برای رضایتمندی در زندگی و حتی موفقیت، علاوه بر آن که نیازی نیست تا استثنایی و برتر از دیگران بود ــ همان‌طور که در جایی از فیلم دیالوگی است که مادر فارست می‌گوید، انسان‌ها همه با یکدیگر فرق دارند ــ چه بسا ضعف در زمینه‌ای موجب پیشرفت در زمینه‌ی دیگری شود!

تصاویر و تریلر فیلم

 

امیدواریم از تماشای فیلم فارست گامپ Forrest Gump لذت ببرید و برای دیدن معرفی فیلم های دیگر به قسمت فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x