مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
پاک کردن هاشور ابرو

پاک کردن هاشور ابرو

یکی از کارهایی که این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده تاتو و میکرو و... است. روش هایی که این روزها کاربرد دارند نیمه دائم هستند و به مرور از بین می روند. ولی در گذشته از تاتو دائم استفاده می شد که ماندگاری طولانی دارد. حالا باید این سوال را پرسید که آیا روشی برای پاک کردن هاشور ابرو هست؟

پاک کردن هاشور ابرو

یکی از کارهایی که این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده تاتو و میکرو و… است. روش هایی که این روزها کاربرد دارند نیمه دائم هستند و به مرور از بین می روند. ولی در گذشته از تاتو دائم استفاده می شد که ماندگاری طولانی دارد. حالا باید این سوال را پرسید که آیا روشی برای پاک کردن هاشور ابرو وجود دارد؟

پاک کردن هاشور ابرو
پاک کردن هاشور ابرو

پاک کردن هاشور ابرو

چند راه اصلی برای پاک کردن هاشور ابرو وجود دارد. اگر از روش میکروبلیدینگ (Microblading) یا میکروپیگمنتیشن (Micropigmentation) استفاده کرده‌اید، این چند روش به کمکتان می‌آیند:

  • پاک‌کردن با لیزر؛
  • میکرونیدلینگ (Microneedling)؛
  • محلول‌های شیمیایی؛
  • و…

باید بدانید که بعضی از این روش‌ها حالت تهاجمی دارند؛ یعنی همراه با ایجاد برش‌ها و جراحی‌اند.

استفاده از آنها کمی درد دارد و برای ایجاد بهبودی کامل نیز نیازمند فرایندی طولانی‌اند.

روش های پاک کردن هاشور ابرو و سایه ابرو دائمی

لیزر

یکی از روش های پاک کردن تاتو لیزر است. پاک کردن تاتو ابرو با لیزر بستگی به رنگ جوهر استفاده شده دارد. جوهرهای قدیمی کمی سخت پاک می شوند.

جراحی پلاستیک

یکی از روش هایی که برای پاک کردن تاتو ابرو از آن استفاده می شود جراحی پلاستیک است. این روش نسبت به لیزر درد کمتری دارد.

در این روش سطح پوست تاتو شده با پوست جدید از بدن جایگزین می شود و به این صورت تاتو پوشانده می شود.

گلایکولیک اسید

پاک کردن سایه ابرو با گلایکولیک اسید زمان بیشتری می خواهد زیرا این ماده باعث لایه برداری پوست می شود و به مرور زمان سلول های مرده پوست را حذف می کند، فقط قبل از استفاده از گلایکولیک اسید مطمئن شوید پوستتان به آن حساسیت ندارد.

روش نور درمانی پالسی شدید

روش نور درمانی از سرعت و اثر بخشی بالایی برخوردار است و با نام IPL شناخته شده است.

این روش شباهت زیادی به لیزر دارد و در مجموعه هایی استفاده می شود که طی آن از نور با شدت بالا استفاده می شود.

در این فرآیند یک ژل مستقیما روی پوست محل تاتو مالیده می شود و این محل در معرض والس های نوری قرار می گیرد.

روش سالابریژن

برای پاک کردن هاشور در خانه، سالابریژن روش دیگری است. در این روش محل تاتو بریده می شود و بعد از آن بلافاصله ترکیب نمک و آب را روی قسمت های بریده شده مالیده می شود و به وسیله چوب باید محل مالش داده شود. می توان این روش را سه روز در میان  انجام داد.

پاک کردن هاشور ابرو

کرم پاک کننده سایه ابرو

کرم های پاک کننده تاتو و سایه ابرو مدتی است وارد بازار شده اند و کار شما را راحت کرده اند. با استفاده از این کرم ها می توانید تاتو ابروهایتان را پاک کنید.

نمک

نمک می تواند چندین لایه از پوست را پاکسازی کند. برای استفاده از نمک برای پاک کردن تاتو ابرو ابتدا باید آن محل را مرطوب کنید.

سپس نصف فنجان نمک را روی آن بگذارید و با استفاده از یک پارچه گرم آن محل را بسابید.

بهتر است در این روش از پارچه استریل و ضدعفونی شده و نمک های بهداشتی استفاده نمایید.

پاک کردن هاشور ابرو
پاک کردن هاشور ابرو

آلوئه ورا

آلوئه ورا یک پاک کننده طبیعی برای تاتو و هاشور ابرو است. برای پاک کردن هاشور و تاتو با این طبیعی، یک قاشق از ژل و یا آب آلوئه ورا تازه را با محتوای یک کپسول ویتامین E مخلوط  و با یکدیگر ترکیب کنید تا حالت خمیری و یکدستی ایجاد شود.

سپس این خمیر را روی ابروی هاشور شده قرار داده تا ۴۰ دقیقه روی آن باقی بماند و بعد از این مدت آن را با آب گرم بشویید. برای محو شدن هاشور و تتو ابرو این روش را به طور مداوم و هر روز تکرار کنید.

یک روش دیگر برای پاک کردن هاشور و تتو ابرو با آلوئه ورا این است که آلوئه ورا، نمک، عسل و ماست از هر کدام به اندازه ۲ قاشق را در کاسه ای ریخته و به خوبی ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت ۳۰ دقیقه روی ابرو قرار دهید. سپس شستشو داده و به مدت ۳۰ دقیقه با نمک ماساژ دهید.

آب لیمو

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای پاک کردن تاتو ابرو استفاده کنید ترکیب آب لیمو و نمک است.

لیمو خاصیت سفیدکنندگی دارد و باعث می شود قسمت هایی که هاشور شده روشن شود.

نمک نیز یک ساینده خوب است که می تواند به عمق پوست نفوذ کند و آثاری که از هاشور و تاتو ابرو باقی مانده را از بین ببرد.

برای تهیه این محلول می توانید ۱۰۰ گرم نمک را با آب یک عدد لیمو مخلوط کنید و این ترکیب را روی ابروی هاشور شده و یا تاتو شده ماساژ دهید و سپس پوست را با آب گرم بشویید.

پاک کردن هاشور ابرو

عسل

یک راه طبیعی و ساده برای پاک کردن هاشور ابرو در خانه استفاده از عسل است. برای استفاده از این روش ژل آلوئه ورا، ماست، نمک و عسل را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس این ترکیب را روی قسمت هاشور شده به مدت ۳۰ دقیقه قراردهید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده

برای پاک کردن هاشور و تاتو پودر چوب صندل و سنگ های آسیاب شده را با ژل آلوئه وار ترکیب کنید تا خمیر سفتی حاصل شود. سپس این مخلوط را هر روز روی تاتو بمالید تا به مرور زمان تاتو شما پاک شود.

پاک کردن هاشور ابرو
پاک کردن هاشور ابرو

اسکراب زردآلو و نمک

با زردآلو و نمک یک لایه بردار طبیعی بسازید. اسکراب زردآلو جوهر را پاک می کند و نمک مانند یک ساینده عمل می کند. با این روش می توانید بخش هایی از تاتو را محو کنید و قادر به پاک کردن هاشور ابرو به طور کامل نیستید.

ویتامین E و زردآلو

برای از بین رفتن هاشور و تتو، زردآلو، روغن ویتامین E و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را با حرکات دایره ای مستقیم روی سطح پوست خود بمالید و بگذارید تا پنج دقیقه بماند و سپس با آب سرد پوستتان را بشویید. این کار را به صورت روزانه و برای یک ماه انجام دهید.

 

منبع: نمناک

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x