مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
باغ فتح آباد کرمان (باغ عمارت بیگلربیگی)

باغ فتح آباد کرمان (باغ عمارت بیگلربیگی)

باغ فتح آباد کرمان (باغ بیگلربیگی) از باغ های تاریخی و مهم این استان به حساب می آید. باغ فتح آباد که الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان بوده در ۲۵ کیلومتری شهرکرمان قرار دارد.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی باغ فتح آباد کرمان اختصاص دارد.

باغ فتح آباد کرمان (باغ عمارت بیگلربیگی)

باغ عمارت بیگلربیگی کرمان از باغ های تاریخی و مهم این استان به حساب می آید.

باغ فتح آباد کرمان که الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان بوده در ۲۵ کیلومتری شهرکرمان قرار دارد.

باغ فتح آباد کرمان

این باغ از آثار عصر قاجار و از یادگارهای فضل علی خان بیگلربیگی است که به همین دلیل آن را باغ عمارت بیگلربیگی نیز می گویند.

بیشتر بخوانید: معرفی باغ شاهزاده ماهان در استان کرمان

زمان احداث این عمارت را حدود سال های ۱۲۵۵ نوشته اند.

فتحعلی خان قراباغی که ملقب به بیگلربیگی شده بود در مجموع در زمان دو دوره حکومت و فرمانروایی خود بر کرمان که بیش از ۵ سال بوده است، اقدام به احداث باغ و عمارت باشکوهی در خارج از شهر کرمان نمود که در دوران های بعد نصرت الممالک اول و دوم نیز از آن عمارت استفاده نموده اند.

باغ فتح آباد کرمان

باغ فتح آباد کرمان (باغ عمارت بیگلربیگی)

باغ و عمارت تاریخی بیگلربیگی در فتح آباد از جمله باغ های تاریخی است که قنات مشهور فتح آباد که روزگاری از قنات های قدیمی و مشهور شهر کرمان بوده تامین کننده آب باغ و عمارت آن بوده است.

ساختمان اصلی مجموعه انتهای شمال باغ و در دو طبقه احداث گردیده است و در سمت جنوب بنا، حیاط مستطیل شکل شمالی – جنوبی و دو حوض آب در وسط حیاط بوده که آثار آن هنوز باقی است.

باغ فتح آباد کرمان

به فاصله حدود سی متری ضلع شرقی بنای اصلی عمارت چهارفصل قرار دارد که در یک طبقه پلان منسجم و چهارگوش مربع بنا گردیده است.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x