مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دریاچه ویستان

دریاچه ویستان بره سر گیلان نگینی زیبا در دل طبیعت

دریاچه ویستان بره سر به طور طبیعی و بر اثر زلزله ایجاد شده است. این دریاچه رود دائمی سر ریز ندارد، بلکه از سرازیر شدن آب‌های سطحی و چشمه‌های زیرزمینی ایجاد شده است.

دریاچه ویستان بره سر رودبار گیلان

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دریاچه ویستان بره سر رودبار در استان گیلان اختصاص دارد.

دریاچه ویستان رودبار گیلان
دریاچه ویستان رودبار گیلان

دریاچه ویستان بره سر رودبار گیلان

دریاچه ویستان بره سر به طور طبیعی و بر اثر زلزله ایجاد شده است. این دریاچه رود دائمی سر ریز ندارد، بلکه از سرازیر شدن آب‌های سطحی و چشمه‌های زیرزمینی ایجاد شده است. دریاچه ویستان وسعتی در حدود ۴ هکتار دارد. طول و عرض این دریاچه حدودا ۲۳۰ متر در ۱۰۰ متر است.

دریاچه ویستان
دریاچه ویستان رودبار گیلان

دریاچه ویستان رودبار گیلان

شهر بره سر در ۴۰ کیلومتری شهرستان رودبار واقع شده است. پوشش گیاهی این منطقه شامل بید، بلوط و راش، زالزالک و گیاهانی چون گل گاوزبان، لاله کوهی، شیرین بیان و… است.

دریاچه ویستان در منطقه ای کوهپایه ای قرار دارد، به همین دلیل سفر به این منطقه بیشتر در فصول گرم سال پیشنهاد می شود. البته که دیدن این منطقه در فصول سرد سال هم زیبایی های خاص خود را دارد؛ مثلا در زمستان آب سطح دریاچه به طور کامل یخ می زند و یا در پاییز دیدن برگ ریزان درختان و طیف رنگ زرد و نارنجی آن ها واقعا دیدنی است. اما باید از پایداری شرایط آب و هوا اطمینان حاصل کنید که به دردسر نیفتید!

دریاچه ویستان رودبار گیلان
دریاچه ویستان

مسیر دسترسی دریاچه ویستان بره سر گیلان

۱- اتوبان قزوین رشت / لوشان/ جیرنده – داماش ( حدود ۹۵ کیلومتر )

۲- جاده رودبار رشت / رستم آباد/ توتکابن/ بره سر ( حدود ۴۵ کیلومتر )

با گذشتن از روستاهای سندس، انارکول، دشتویل، چره، چلگاسر، دره دشت، حشمت آباد، برارود، جلالده، لیاول سفلی و علیا به شهرک چهارمحل و از آنجا به شهر بره سر برسید.

دریاچه ویستان
دریاچه ویستان

بیشتر بخوانید:

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x