مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

دریاچه چورت مازندران

یکی از جذاب ترین و زیباترین جاذبه های گردشگری تفریحی استان مازندران دریاچه چورت است که برای دسترسی به این مکان زیبا می توانید از دل جنگل گذر کنید و لذتی وصف ناپذیر در میان درختان سرسبز تجربه کنید.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دریاچه چورت واقع در استان مازندران اختصاص دارد.

 

دریاچه چورت مازندران کجاست؟

دریاچه چورت مازندران، یکی از زیباترین و بی نظیرترین دریاچه هاست که در ۳۱۰ کیلومتری تهران و ۷۰ کیلومتری شهر ساری قرار دارد. در مسیر رسیدن به این دریاچه از روستاهای متعددی باید گذشت.

اما نزدیک ترین و زیباترین روستا به این دریاچه همان روستای چورت است که تنها ۲۰ دقیقه با دریاچه فاصله دارد. جالب است بدانید دریاچه چورت با وقوع زلزله در سال ۱۳۱۸ و بر اثر رانش زمین و بسته شدن مسیر آب چشمه های اطراف پدید آمد و اهالی این منطقه را شگفت زده کرد. دریاچه ای که معروف به خواهرخوانده دریای مازندران شد.

دریاچه چورت
دریاچه چورت کجاست

یکی از بهترین دیدنی های موجود در طبیعت زیبای استان مازندران دریاچه چورت است که جزو مکان های بکر مازندران به حساب می آید و در قلب جنگلی بزرگ، در نزدیکی روستایی سبز و زیبا به همین نام قرار دارد.

دریاچه در شمال شرقی مازندران قرار دارد. ارتفاع این دریاچه ۱۰۳۴ متری از سطح دریاست و جلوه زیبا و طبیعی آن همگان را محو در آرامش و زیبایی اش می کند. وسعت این دریاچه ۲.۵  هکتار است.

بیشتر بخوانید: اورماملال تکه ای از بهشت در رضوانشهر گیلان

آب این دریاچه از چشمه و باران تامین می شود، به همین دلیل است که میزان آب دریاچه در فصول مختلف متغیر است و بالا آمدن و پایین رفتن آب بستگی به میزان بارندگی و آب و هوا دارد و با بارش باران های فصلی تغییر می کند.

شکل ظاهری دریاچه چورت بیضی مانند است. پوشش گیاهی اطراف دریاچه چورت را بیشتر درختچه ها و بوته ها تشکیل می دهند و در کنار آن درختان جنگلی زیادی دیده می شود.

درختان جنگلی اطراف این دریاچه اغلب ازگیل و گردو هستند و گیاهان دارویی زیادی چون نعناع و آویشن هم در اینجا پیدا می شود.

برخی درختان کوتاه قد زمانی که آب دریاچه بالا است به زیر آب می روند و با پایین آمدن آب دریاچه سر از آب بیرون می آورند. درختان قد بلندتر نیمی از تنه شان زیر آب است و مابقی سر از آب بیرون آورده اند.

دریاچه چورت ساری

دریاچه چورت

به جز زمستان و اواسط پاییز سایر ماه ها و فصل ها برای سفر به دریاچه چورت مناسب است.

مسیر رسیدن به دریاچه چورت پر از پیچ و خم کوهستانی است و اواسط تابستان بهترین فصل برای سفر به این دریاچه زیباست.

ماهیگیری یکی از متداول ترین تفریحاتی است که گردشگران می توانند با سفر به دریاچه چورت تجربه کنند.

علاوه بر این قایق سواری از دیگر تفریحات متداول در دریاچه چورت است، اما در این دریاچه مکانی برای اجاره قایق وجود ندارد و خودتان باید قایق همراهتان ببرید.

در این دریاچه هرگز شنا نکنید، زیرا به دلیل وجود بوته ها و گیاهان در کف این دریاچه شنا کردن در آن کاری نادرستی است و خطرات زیادی در پی دارد.

 دریاچه چورت
دریاچه چورت ساری

مسیر دسترسی به دریاچه چورت مازندران

مسیر دسترسی از سمنان

برای اینکه از مسیر سمنان به این دریاچه دسترسی پیدا کنید، ابتدا باید با گذراندن ۲۵ کیلومتر به طرف شمال به شهر شهمیرزاد برسید و سپس از شهمیرزاد مسیر جاده را به طرف ساری سپری کنید. بعد از حدود ۱۵۰ کیلومتر و گذشتن از فولاد محله و کیاسر و بلافاصله پس از پلی که از روی رودخانه عبور می کند به ورودی جاده روستای چورت می رسید، پس از آن با گذراندن ۱۵ کیلومتر به خود روستای چورت می رسید. روستای چورت با مسیری ۱۰ کیلومتری و خاکی تا دریاچه فاصله دارد.

مسیر دسترسی ساری

برای اینکه از طرف ساری به این منطقه دسترسی پیدا کنید، پس از گذراندن ۲۳ کیلومتر وارد روستای تاکام می شوید. مسیر طرف چپ که به سمت شرق می رود را به اندازه ۱۹ کیلومتر طی کنید تا پیش از پل روی رودخانه به ورودی جاده برسید و بعد از گذشت ۱۵ کیلومتر به روستای چورت می رسید.

 

امیدواریم از مطالعه معرفی دریاچه چورت لذت برده باشید و با سفر به این مکان اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x