مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
کد تخلف رانندگی

کد تخلفات رانندگی و مبلغ جریمه سال ۹۹/ جریمه تخلفات رانندگی

در این مطلب جدول کد تخلفات و نرخ جریمه‌‌های رانندگی از نرخ جریمه عبور از چراغ قرمز گرفته تا نرخ سرعت غیر مجاز ارائه شده است.

جریمه تخلف رانندگی در ایران چقدر است؟

میزان جریمه نقدی رانندگی برای کسانی که خلاف قانون و مقررات رانندگی می کنند، متفاوت و بر اساس خطرناک بودن و حادثه ساز بودن نوع رانندگی دسته بندی و تعیین شده است.

در کشور ما بالاترین نرخ جریمه رانندگی متعلق به رانندگی در حالت مستی یا مصرف داروهای روان گردان و افیونی است .

راننده‌ای که در حالت مستی در حال راندن خودرو باشد، مطمئنا از راننده‌ای که با سرعت بالا می‌راند و یا با حرکت مارپیچ در حرکت است خطرناکتر و احتمال بالاتری برای ایجاد تصادفات و حوادث جانی را دارد و طبیعی است که می بایست بیشترین مبلغ جریمه را داشته باشد. مبلغ جریمه برای این متخلفین ۴۰۰ هزار تومان است.

برای این رانندگان بالاترین امتیاز منفی یعنی ۱۰ امتیاز منفی منظور خواهد شد و اگر راننده خودروی عمومی و سنگین باشید این میزان امتیاز منفی به ۲۰ خواهد رسید.

جریمه تخلف رانندگیکد تخلفات رانندگی و نرخ جریمه سال ۹۹

در این مطلب جدول کد تخلفات و نرخ جریمه‌‌ رانندگی از نرخ جریمه عبور از چراغ قرمز گرفته تا نرخ جریمه سرعت غیر مجاز ارائه شده است. با استفاده از این جدول می‌توانید تمامی نرخ‌های جریمه رانندگی در سال ۹۹ را به طور کامل دریافت نمایید.

توجه داشته باشید که در سال ۹۹ افزایش ۲ درصدی جریمه به رقم برخی جرایم رانندگی اعمال شده است. مجلس دهم در روزهای آخر به منظور کمک به بهزیستی ۲ درصد بر جریمه‌ها اضافه کرد که الان در برخی از جریمه‌ها رقم آن به طور مثال می‌شود ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان که آن ۲ هزار و ۵۰۰ تومان همان ۲ درصدی است که به حوزه بهزیستی اختصاص پیدا کرده تا در واقع به این بخش از نظر بنیه مالی کمک بیشتری شود! بنابراین اگر مبلغ جریمه شما مانند جدول زیر رند نیست به دلیل وجود ۲ درصد هزینه کمک به بهزیستی است.

در جدول زیر کد خلافی خودرو و میزان جریمه تخلفات رانندگی سال ۹۹ آمده است.

بیشتر بخوانید

منبع: راهور – فرمون

مجله اینترنتی تحلیلک