مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
Super Follows

کسب درآمد از فالور توییتر با قابلیت Super Follows

توییتر دو قابلیت Super Follows و Communities را معرفی کرده است که اولی امکان کسب درآمد از فالور را ممکن می‌کند و دومی در تلاش برای رقابت با Facebook Groups است.

کسب درآمد از فالور توییتر با قابلیت Super Follows

توییتر دو قابلیت Super Follows و Communities را معرفی کرده است که اولی امکان کسب درآمد از فالور را ممکن می‌کند و دومی در تلاش برای رقابت با Facebook Groups است.

super follow twitter

دو قابلیت جدید به توییتر اضافه شد

توییتر (Twitter) روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد به‌ زودی میزبان دو قابلیت مهم می‌شود. به‌ لطف یکی از این قابلیت‌ها، افراد می‌توانند در ازای نمایش محتوای بیشتر، از فالور خود پول دریافت کنند. در قابلیت دوم کاربر می‌تواند گروه‌ها را براساس علایقی خاص خلق کند یا به آن‌ها ملحق شود.

رقابت توییتر با فیس بوک

براساس گزارش خبرگزاری ورج، دو قابلیت مورد اشاره جزو مورد توجه‌ترین تغییراتی هستند که توییتر در چند وقت اخیر تجربه کرده است. سابقه نداشت توییتر چنین سیستم‌هایی روی کار بیاورد، اما همین قابلیت‌ها پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و عملکردی موفقیت‌آمیز از خود نشان داده‌اند.

توییتر و فیس بوک

از فالور خود پول بگیرید و محتوای اضافی به آن‌ها نشان دهید

قابلیت دریافت پول توییتر که با نام Super Follows شناخته می‌شود به کاربران توییتر امکان می‌دهد از فالور خود پول بگیرند و محتواهای اضافی به آن‌ها نشان دهند؛ محتواهایی که فالور عادی امکان دیدن آن‌ها را نخواهد داشت. محتوای اضافی ممکن است توییت پاداش، دسترسی به گروهی خاص، اشتراک در خبرنامه یا دریافت برچسبی خاص برای نمایش دادن حمایت از حساب کاربری باشد.

فالور

با قابلیت Super Follows مستقیما از طرفداران خود درآمد کسب کنید

توییتر در اسکرین‌شاتی برای تفهیم بهتر قابلیت Super Follows، مثالی مطرح کرد که در آن کاربر برای دریافت یک‌سری قابلیت خاص ماهانه ۴٫۹۹ دلار پول می‌دهد. توییتر می‌گوید به‌ لطف قابلیت Super Follows خالقان محتوا و ناشران می‌توانند مستقیما از طرفداران خود درآمد کسب کنند.

شبکه‌ی اجتماعی احتمالا بخشی از پولی را که فالورها به حساب‌های کاربری می‌دهند برای خود برمی‌دارد.

ابزارهای پرداخت مستقیم برای خالقان محتوا اهمیت روزافزونی دارند و این اهمیت در سال‌های گذشته دوچندان شده است. پلتفرم Patreon در این زمینه به موفقیتی چشم‌گیر دست پیدا کرده و دیگر پلتفرم‌ها مثل فیسبوک و یوتیوب و گیت هاب همگی قابلیت‌هایی برای کسب درآمد مستقیم خالقان محتوا طراحی کرده‌اند. بنابراین توییتر در این حوزه تنها نیست. این شبکه‌ی اجتماعی احتمالا بخشی از پولی را که فالور به حساب‌های کاربری می‌دهد، برای خود برمی‌دارد.

توییتر از ماه‌ها پیش اعلام کرده بود به‌دنبال پیاده‌سازی قابلیت‌هایی در پلتفرم خود است تا درآمدهایش را بالا ببرد. ورج می‌گوید توییتر هنوز نگفته است چند درصد از مبلغ پرداخت‌شده توسط فالور، به این شبکه‌ی اجتماعی می‌رسد.

با قابلیت Communities، کاربران توییتر می‌توانند براساس علایقی خاص (مثل گربه یا گیاه) در گروه‌ها وارد شوند.

توییتر همچنین قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که با نام Communities شناخته می‌شود. به‌نظر می‌رسد توییتر ازطریق Communities در تلاش است مستقیما قابلیت‌هایی مثل Facebook Groups را هدف قرار دهد. به‌ لطف قابلیت Communities، کاربران توییتر می‌توانند براساس علایقی خاص (مثل گربه یا گیاه) در گروه‌ها وارد شوند یا اینکه خودشان گروه بسازند. با ایجاد این گروه‌ها، کاربران محتواهای بیشتری را درباره‌ی موضوع موردعلاقه مشاهده خواهند کرد.

فالور توییتر

ذات توییتر به‌گونه‌ای است که کاربران جدید برای شروع کردن فعالیت‌شان در آن کار ساده‌ای در پیش ندارند.

این گونه گروه‌ها برای فیسبوک بسیار موفقیت‌آمیز بوده‌اند و هم‌زمان وظیفه‌ی مدیریتی فیسبوک را بسیار سخت‌تر کرده‌اند. تحلیلگر ورج می‌گوید قابلیت Communities برای شبکه‌ی اجتماعی توییتر بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا ذات توییتر به‌گونه‌ای است که کاربران جدید برای شروع کردن فعالیت‌شان در آن کار ساده‌ای در پیش ندارند.

فالور توییتر

توییتر فعلا از این قابلیت‌ها به‌عنوان «قابلیت‌هایی که در آینده از راه می‌رسند» یاد می‌کند

در حال‌ حاضر به‌ طور مشخص نمی‌دانیم که دو قابلیت جدید توییتر در چه زمانی به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه می‌شوند. توییتر فعلا از آن‌ها به‌عنوان «قابلیت‌هایی که در آینده از راه می‌رسند» یاد می‌کند. این شبکه‌ی اجتماعی در ماه‌های اخیر میزبان قابلیت‌های جدید متعددی شده است و به‌نظر می‌رسد مدیران توییتر به تکامل مداوم این پلتفرم متعهد هستند.

منبع: زومیت

 

مجله اینترنتی تحلیلک