جمعه/ 27 مهر / 1403
Search
Close this search box.

معرفی آبشار هفت چشمه کرج

هفت چشمه یکی از آبشارهای استان البرز است که در کیلومتر ۱۷ جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالای رودخانه ارنگه واقع شده است. ارتفاع آبشار هفت چشمه در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می‌شود.

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی آبشار هفت چشمه اختصاص دارد.

جاده چالوس در استان البرز یکی از معروف ترین جاده های کشور است که همیشه مسافران و گردشگران زیادی از آن دیدن کرده و یا برای مسافرت به شمال کشور، این مسیر را انتخاب می کنند. آبشار هفت چشمه در این جاده قرار دارد.

معرفی آبشار هفت چشمه کرج

آبشار هفت چشمه کرج یکی از آبشارهای استان البرز است که در کیلومتر ۱۷ جاده کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده است.

2 4

ارتفاع آبشار در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می شود.

haft cheshme 7

مسیر دسترسی به این آبشار از میان سنگ ها و صخره ها عبور می کند و همین امر بازدید از آبشار را در فصول بارندگی با مشکل مواجه می سازد. در این مسیر آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آن ها به ۵ متر می رسد و با نام «هفت چشمه» خوانده می شوند.

1130709f 637c 43aa a31c 42afd7dd9bbf

بهترین فصل برای سفر به این آبشار فصل تابستان است، چرا که مسیر کوهستانی و در بعضی موارد صعب العبور، شما را با موانعی مواجه خواهند کرد.

haft cheshme 8

haft cheshme 15

در طول مسیر آبشار می توانید از غارهای طبیعی فوق العاده ای که در منطقه وجود دارد دیدن کنید. اگر چه تنها نمایی از این غارها را مشاهده می کنید و می توانید سوژه ای عالی برای عکاسی در دست داشته باشید.

وجود پوشش گیاهی فوق العاده در طول مسیر از دیگر جذابیت هایی است که در طول تور طبیعت گردی خود با آن مواجه خواهید شد.

امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و با سفر به این مکان اوقات خوبی را سپری کنید.

 

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x