مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

روانشناسی موفقیت : راهکارهایی برای داشتن زندگی شاد (قسمت دوم)

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”19460″ img_size=”” css_animation=”fadeInRight”][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]غذا خوردن با توجه به تاثیرات مواد غذایی روی ذهن

می دانیم که انتخاب های غذایی بر سلامت جسمی شما و رسیدن به زندگی شاد تأثیر می گذارد. اما برخی از غذاها می توانند روی حالت ذهنی شما نیز اثر بگذارند.
مثلا:
کربوهیدرات هورمون “سروتونین” را آزاد می کند. فقط کربوهیدراتهای ساده را مصرف کنید – غذاهای پر از قند و نشاسته را کاهش دهید، زیرا مدت زمان دوام انرژی آن ها کوتاه است و قند شما پس از زمان کوتاهی افت خواهد کرد. کربوهیدرات های پیچیده مانند سبزیجات، لوبیا و دانه های جامد بهتر است.

گوشت، مرغ، حبوبات و لبنیات حاوی پروتئین بالایی هستند. این غذاها دوپامین و نوراپی نفرین را تولید می کنند که باعث افزایش انرژی و تمرکز می شوند.

غذاهایی که به شدت حرارت دیده و یا با روغن فراوان سرخ شده، اشتهای شما به آن غذاها را کم می کند. بنابراین از غذا خوردن این نوع غذاها صرف نظر کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]سپاسگزار باشید

سپاسگزار بودن در میان دیگر مزایا به سادگی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اخیرا یک مطالعه که در دو بخش انجام شد نشان داد که تمرین قدردانی می تواند تأثیر قابل توجهی بر احساسات، امید و شادی داشته باشد.

هر روز را با در نظر گرفتن یک مورد که می توانید بخاطر آن سپاسگزار باشید، شروع کنید. شما می توانید این کار را در حالی که دندان هایتان را مسواک می زنید و یا در زمانی که آلارم ساعت تان را خاموش می کنید انجام دهید.

همان طور که روز خود را می گذرانید، سعی کنید به موارد دلپذیر در زندگی خود فکر کنید. آنها می توانند موردهای بزرگی باشند مانند دانستن اینکه کسی به شما عشق می ورزد یا…

همچنین می توانند موارد دلپذیر کوچکی باشند مانند یک همکار که یک فنجان قهوه به شما پیشنهاد می کند یا همسایه ای که برای شما دست تکان می دهد. شاید حتی حس گرمای خورشید روی پوست شما باشد!

با کمی تمرین، شما می توانید هرچه بیشتر از تمام موارد مثبت در اطراف خود آگاه شوید.

از یکدیگر تعریف و تمجید کنید

تحقیقات نشان می دهد که مهربانی کردن می تواند به شما کمک کند احساس رضایت بیشتری کنید.

تعریف کردن از دیگران یکی از راه های سریع و آسانی است که می تواند یک روز خوب و درخشان را برای شما به ارمغان بیاورد و شادی را در شما ارتقاء دهد. در چشمان شخص نگاه کنید و لبخند بزنید و از خوبی های او بگویید تا بدانند که منظور شما چیست. شما ممکن است از اینکه چقدر احساس خوبی می کنید شگفت زده شوید.

اگر می خواهید از زیبایی ظاهری کسی تمجید کنید، توجه کنید که این کار را با احترام انجام دهید!

نفس عمیق بکشید

هنگامی که شما احساس تنش دارید، شانه هایتان را جمع می کنید و احساس می کنید که شانه هایتان افتاده است. همه ما این احساس را می دانیم.

غریزه ممکن است به شما بگوید که یک نفس عمیق و طولانی بکشید تا آرام شوید.

روشن است که این غریزه خوب است. با توجه به تحقیقات انجمن سلامت هاروارد، تمرینات تنفسی عمیق می تواند به کاهش استرس کمک کند.

دفعه بعد که شما احساس تنش داشتید و یا احساس کردید به آخر رسیده اید، مراحل زیر را انجام دهید:

چشمانتان را ببندید، سعی کنید یک خاطره خوب یا یک مکان زیبا را به یاد بیاورید.
یک نفس آهسته و عمیق را از طریق بینی خود بکشید.
چندین بار این پروسه را تکرار کنید تا زمانی که احساس آرامش کنید.
اگر مدت زمان دشواری را برای آرام شدن سپری می کنید، نفس عمیق بکشید و سعی کنید با هر دم و بازدم تا شماره ۵ در ذهن خود بشمارید.

ادامه دارد…

مجله اینترنتی تحلیلک[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x