مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

روانشناسی موفقیت : راهکارهایی برای داشتن زندگی شاد (قسمت اول)

[vc_row][vc_column width=”1/4″][vc_single_image image=”19459″ alignment=”center” css_animation=”fadeInRight”][/vc_column][vc_column width=”3/4″][vc_column_text]تعریف خوشبختی برای هرکس متفاوت است.

شاید برای شما مفهوم خوشبختی و زندگی شاد این باشد که با خودتان دوست باشید. یا داشتن یک گروه مطمئن از دوستان که شما را بدون قید و شرط قبول می کنند. یا آزادی برای دنبال کردن عمیق ترین آرزوهایتان.

صرف نظر از تعریف واقعی شما از شادی، استفاده چند ترفند در عادت های معمول و روزمره تان، می تواند به شما کمک کند زندگی شادتر و رضایت بخشی داشته باشید.

عادت مهم است!

اگر تا کنون سعی کرده اید عادت بدی را ترک کنید، خوب می دانید که عادت ها چقدر اجتناب ناپذیر هستند و ترک کردن آنها بسیار سخت است. عادت های خوب نیز عمیقا وابسته کننده هستند. پس چرا روی عادت های مثبت کار نکنیم تا بخشی از روال زندگی ما بشوند؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]در این جا نگاهی به برخی عادت های روزانه، ماهانه و سالانه می اندازیم، تا در رسیدنمان به زندگی شاد سرعت ببخشد. فقط به خاطر داشته باشید که نسخه خوشبختی هر کس متفاوت است و همچنین مسیری که برای رسیدن به آن طی می کند نیز ممکن است متفاوت باشد.

اگر برخی از این عادت ها باعث ایجاد استرس اضافی شدند یا حتی مناسب شیوه زندگی شما نبودند، از آنها عبور کنید. با کمی وقت و تمرین، شما متوجه خواهید شد که کدام مورد برای شما مناسب خواهد بود و کدام یک کارساز نخواهد بود.

عادت های روزانه

لبخند

وقتی خوشحال می شوید لبخند می زنید اما این در واقع یک خیابان دو طرفه است. ما لبخند می زنیم چون خوشحال هستیم و لبخند باعث می شود مغز دوپامین را آزاد کند، که ما را خوشحال می کند.

این بدان معنا نیست که شما باید همیشه یک لبخند مصنوعی روی صورت تان بچسبانید. اما به مرور زمان شما کمبود لبخند را احساس می کنید، یک لبخند بزنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. یا هر روزتان را با لبخند زدن به خودتان در آینه شروع کنید.

ورزش

ورزش تنها برای بدن شما نیست. ورزش منظم می تواند به کاهش استرس، احساس اضطراب و علائم افسردگی کمک کند، واز طرفی باعث افزایش اعتماد به نفس و شادی می شود. حتی یک مقدار فعالیت بدنی نیز می تواند در شما تفاوت ایجاد کند. شما مجبور نیستید به اندازه یک بازیکن پرش ارتفاع و پرتاب وزنه یا یک صخره نورد تمرین کنید – البته اگر این چیزی است که شما را خوشحال می کند، در این صورت حتما این کار را انجام دهید-

نکته این است که نباید زیاده روی کنیم. اگر شما به طور ناگهانی خود را به یک فعالیت سنگین مشغول کنید، احتمالا ناامید (و ناراحت) خواهید شد.

این تمرین ها را برای شروع در نظر بگیرید:

هر شب بعد از شام پیاده روی کنید.
در کلاس های مبتدی یوگا یا تای چی ثبت نام کنید.
روز خود را با ۵ دقیقه حرکت کششی آغاز کنید. این حرکات کششی را به صورت ممتد ادامه دهید.
هر گونه فعالیت های سرگرم کننده ای که از آن لذت برده اید اما از آنها فرار کرده اید را به خودتان یادآوری کنید، یا فعالیت هایی که همیشه می خواستید امتحان کنید.

به اندازه بخوابید

مهم نیست چقدر جامعه مدرن، ما را به سوی خواب کمتری هدایت می کند، می دانیم که خواب کافی مهم ترین عامل برای سلامتی، عملکرد مغز و رفاه احساسی است.

اکثر بزرگسالان هر شب حدود ۷ یا ۸ ساعت به خواب نیاز دارند. اگر شما در طول روز در تلاش برای خوابیدن هستید یا به طور کلی احساس کسالت دارید، بدنتان به شما می گوید که نیاز به استراحت بیشتری دارد.

در اینجا به چند نکته برای کمک به یک روال خواب بهتر اشاره می کنیم:

– ساعات خواب خود در هر شب و اینکه چقدر در خواب احساس آرامش کرده اید را بنویسید. پس از یک هفته، شما باید ایده ای بهتر برای انجام آن داشته باشید.
– به تخت خواب بروید و هر روز سر ساعت مشخصی بیدار شوید، از جمله آخر هفته ها.
– ساعتی قبل از خواب را به عنوان زمان آرامش در نظر بگیرید. دوش بگیرید، مطالعه کنید، یا تمرینات آرامش بخش انجام دهید. از خوردن و آشامیدن غذاها و نوشیدنی های سنگین اجتناب کنید.
– در بستر های مناسب استراحت کنید.
– در طول روز اگر شما مجبور هستید که چرت بزنید، سعی کنید آن را تا ۲۰ دقیقه محدود کنید.
– اگر به طور مداوم مشکل خواب دارید، با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است دچار اختلال خواب باشید که نیاز به درمان دارد.

ادامه دارد…

مجله اینترنتی تحلیلک[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x