مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 28 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
سالاد کلم قرمز

طرز تهیه سالاد کلم قرمز با طعمی متفاوت

کلم علاوه بر خواص زیادی که دارد، برای تهیه انواع سالاد بسیار گزینه خوبی است. با انواع کلم می توانید سالاد و غذاهای زیادی را درست کنید.

سالاد کلم قرمز

قبل از مطالعه طرز تهیه سالاد کلم قرمز خوب است بدانید کلم طبیعتی گرم دارد و دارای مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین A و C و اسید فولیک است. همچنین دارای آنتی اکسیدان است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. کلم نفاخ است و مصرف زیاد آن برای معده مضر است.

کلم علاوه بر خواص زیادی که دارد، برای تهیه انواع سالاد بسیار گزینه خوبی است. با انواع کلم می توانید سالاد و غذاهای زیادی را درست کنید.

سالاد کلم قرمز
سالاد کلم قرمز

بیشتر بخوانید: طرز تهیه نوشیدنی آیس کافی دالگونا با قهوه فوری

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم قرمز (۶ نفر)

  • کلم قرمز ۲ پیمانه
  • کلم سفید ۱ پیمانه (می توانید کلم سفید را حذف کرده و به جای آن از کلم قرمز استفاده کنید، ولی کلم سفید نرم تر از نوع قرمز است)
  • خیارشور نصف پیمانه
  • کشمش ۳/۱ پیمانه
  • گردو خرد شده ۳/۱ پیمانه
  • نمک به میزان لازم
  • سس مایونز به میزان لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد اندونزی با طعمی جذاب

طرز تهیه سالاد کلم قرمز

ابتدا کلم ها را خرد می کنیم. دقت کنید کلم قرمز کمی سفت است، پس آن را تا جای ممکن نازک خرد کنید. کلم ها را خوب شسته و ضدعفونی کنید. در آبکش بریزید تا کاملا خشک شود.

وقتی کاملا خشک شد، خیارشور، کشمش و گردو را به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده تا یک دست شوند. در مرحله بعد باید سس مایونز و کمی نمک اضافه کنید.

سس را هم بزنید تا رقیق شود و سپس به مواد سالاد اضافه کنید. باید میزان سس به حدی باشد که سالاد ما خشک نباشد و همه مواد آغشته به سس باشند. سالاد را برای حدود چهار تا پنج ساعت در یخچال قرار دهید تا به اصطلاح جا بیفتد و طعم مواد به خورد هم برود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دونات خانگی خوشمزه

توجه کنید که در سالاد کلم قرمز از ماست، حتی ماست پرچرب استفاده نکنید، چون طعم آن را عوض می کند. برای اینکه سالاد کلم قرمز شما خیلی چرب نباشد از سس های مایونز کم چرب استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد کلم قرمز
سالاد کلم قرمز

بیشتر بخوانید: کیک استروسل قهوه و دارچین یک طعم جذاب و خوشمزه

امیدواریم آموزش طرز تهیه سالاد کلم قرمز در خانه برای شما مفید باشد.

برای مشاهده قسمت های مختلف آموزش آشپزی (غذاهای ایرانی، کیک و شیرینی، فست فود و فینگرفود، دسر و سالاد، نوشیدنی، سوپ و آش، مربا و غذای فرنگی) روی لینک روبرو کلیک کنید:  بخش آشپزی مجله اینترنتی تحلیلک

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x