مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
پرورش تمام ابعاد شخصیتی - مربیان بزرگ

مربیان بزرگ همه ابعاد شخصیتی فرد را پرورش می دهند، نه فقط بعد شغلی را (قسمت چهارم)

با پرورش تمام ابعاد شخصیتی یک فرد و محدود نکردن خودتان به حیطه کاری، تاثیر بسیار بیشتری خواهید داشت و این تاثیر تا سال ها بر روی کارآموزهایتان باقی خواهد ماند.

پرورش کل ابعاد شخصیتی  افراد توسط مربیان بزرگ نیازمند تلاش، زمان و تفکر بیشتری است. در ادامه به بررسی چند روش برای انجام بهتر این کار می پردازیم:

به یاد داشته باشید که مهم ترین قسمت مربیگری دریافت است نه آموزش

همه ما شنیده ایم ۹۰% ارتباطات ما غیرکلامی است. بسیاری از مربیان نمی دانند که مهم ترین تاثیری که می توانند بر روی کارآموزها بگذارند نحوه راهنمایی هایی است که راجع به زندگی، کار و … به آن ها می دهند.

من خوش شانس بودم که با یک مربی تنیس در کالج آشنا شدم. کسی که به مدت ۴ سال الگو و مربی من بود. یکی از هم تیمی هایم تعریف می کرد که مربی چگونه در زندگی شخصی هم برایش الگو بود و به او انگیزه می داد. هیچگاه فراموش نمی کنم زمانی را که قرار بود با ۲ رقیب که به تقلب کردن معروف بودند مسابقه دهیم. مربی به ما گفت که مسیر درست را در پیش بگیریم و مقابله به مثل نکنیم. “آن ها را با محبت بکشید”

من این سخن او را بارها در شرایط مختلف زندگیم به کار گرفتم. از بین تمام روش هایی که می توانید از زمان تان استفاده کنید مربیگری یکی از بهترین هاست.

مربیگری به شما این امکان را می دهد تا تمام آنچه را در طول سال ها آموخته اید منتقل کنید و نسل جدیدی از رهبران و مدیران را به وجود آورید. چنان که پروفسور دانشکده بیزینس هاروارد، Clay Christensen، هم می گوید: “تنها معیاری که در زندگیم اهمیت دارد تک به تک کسانی هستند که توانسته ام به آن ها کمک کنم تا افراد بهتری باشند.”

John Wooden مربی تیم بسکتبال کالج Hall of Fame هم یکبار گفت: “مربیگری میراث حقیقی شماست. این بهترین ارثی است که می توانید برای دیگران باقی بگذارید و دلیلی است که هر روز از خواب بیدار می شوید.”

با پرورش تمام ابعاد شخصیتی یک فرد و محدود نکردن خودتان به حیطه کاری تاثیر بسیار بیشتری خواهید داشت و این تاثیر تا سال ها بر روی کارآموزهایتان باقی خواهد ماند.

 

برگرفته از مقاله Rick Woolworth در سایت www.hbr.org

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x