مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
MPV برقی شرکت مرسدس بنز

مرسدس بنز ای کیو وی / خودرو ام پی وی الکتریکی بنز

شاید با دیدن اولین عکس از مرسدس بنز ای کیو وی، مدل‌های A120 آمبولانس بنز در ذهن شما تداعی گردد. البته با وجود گستردگی‌ها و مدل‌های مختلفی که این شرکت روانه بازار نموده است این نوع اشتباه‌ها قابل پیش بینی است. در این مطلب به بررسی کامل این خودرو پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی مرسدس بنز ای کیو وی / خودرو ام پی وی الکتریکی بنز

شاید بد نباشد سال ۲۰۲۰ را بهار خودروهای الکتریکی بنامیم. در این سال شاهد حضور ون آمازون و حتی هامر برقی با حرکات اعجاب‌آور آن بودیم. البته بیشتر خودروهای الکتریکی معرفی‌ شده از نوع سواری و کلاس a و b بودند. البته سنت‌ شکنی هم رخ داد و فورد موستانک دکه را به هم ریخت و یک خودرو فست بک در کلاس c ارائه نمود. اما بازار ام پی وی ها شاید تنها بازار رها شده در خودروهای الکتریکی است. شرکت مرسدس بنز این بازار بکر را دریافته و به همین منظور مرسدس ای کیو وی را برای این بازار ارائه نموده است.

مرسدس بنز ای کیو وی

نمای خارجی

شاید با دیدن اولین عکس از آن مدل، مدل‌های A120 آمبولانس بنز در ذهن شما تداعی گردد. البته با وجود گستردگی‌ها و مدل‌های مختلفی که این شرکت روانه بازار نموده است این نوع اشتباه‌ها قابل پیش بینی است. این کلاس در واقع به معنای واقعی یک ام پی وی است و با انواع ون‌ها و یا خودروهای وانت سقف دار فرق دارد. در حقیقت یک خودرو بین خودروهای اس یو وی و سواری شهری فول سایز  است. از این مدل در خودروهای حمل‌ و نقل لوکس و طراحی شده بسیار استفاده می‌شود و کم‌کم جای خودروهای تشریفات را گرفته‌اند.

نمای جلوی خودروی الکتریکی سری وی - مرسدس بنز ای کیو وی
نمای جلوی خودروی الکتریکی سری وی

نمای جلوی این خودرو کاملاً برگرفته از مدل‌های ۲۰۲۰ است و جلو پنجره فول ساز یادآور جلو پنجره‌های بزرگ نسل‌های ۱۹۸۰ است. ترکیب چراغ‌های جلو با جلو پنجره ترکیب جذابی را ساخته است. در نمای جانبی ترکیب درها به و چینش قرینه آن‌ها این مدل را ویژه ساخته، هر چند که درهای عقب به‌ صورت کشویی هستند.

نمای جانبی خودروی الکتریکی شرکت بنز - مرسدس بنز ای کیو وی
نمای جانبی خودروی الکتریکی شرکت بنز

ستون سی این خودرو به‌ وسیله شیشه‌های فول فریم ناپدید شده‌اند و به نمای شیشه‌ای و لوکسی تبدیل‌ شده است. در این میان اگر ستون بی هم به‌ وسیله شیشه‌ها استتار می‌شد نمای جانبی توسط دو خط به چرخ های عقب می‌رسید. در نمای عقب این خودرو به نظر می‌رسد طراح فراموش کرده که این خودرو قرار نیست یک خودروی تجاری باشد و کاملاً بدون صاف و بدون حجم سازی است. تنها رکاب عقب یادآور یک خودروی لوکس است.

چراغ عقب خودروی الکتریکی سری وی
بررسی مرسدس بنز ای کیو وی
نمای در پنجم مرسدس بنز ای کیو وی
نمای در پنجم این خودرو

مرسدس بنز ای کیو وی

نمای داخلی

با باز نمودن در این خودرو سه ردیف صندلی تک مشاهده می‌شود که در این حالت اولین جمله‌ای که به ذهن خطور می‌کند این‌ است که این یک خودروی وی آی پی است. صندلی‌های عقب‌ روی ریل‌ها قرار دارند و این توانایی را دارند که فاصله آن‌ها تغییر کند. حتی می‌توان چینش آن‌ها را تغییر داد و ردیف عقب را به‌صورت رو به روی‌ هم چیدمان نمود. تمامی صندلی‌ها دارای نگه‌دارنده آرنج تاشو هستند. همچنین به کمربند ایمنی با سه‌ نقطه اتصال مجهز هستند. برای نگه‌داری لیوان هم در کنار بدنه محفظه‌هایی در نظر گرفته‌ شده است که البته چندان هم چنگی به دل نمی‌زند. نورپردازی برای هر فرد در کنار سقف شاید نکته جالب و نه‌ تنها جذاب این خودرو باشد. البته چینش صندلی‌ها با توجه به درخواست مشتری‌ها می‌تواند به اعداد ۶، ۷ و ۸ سرنشین تغییر یابد.

چینش معمول صندلی های ای کیو وی مرسدس بنز
معرفی مرسدس بنز ای کیو وی

 این خودرو در نسخه پرمیوم پلاس دارای یک سیستم تعلیق بادی به همراه سیستم صوتی حرفه‌ای و رینگ‌های ۱۸ اینچی خواهد بود که البته کمی گران خواهند بود.

تغییر چینش کنفرانسی صندلی های ردیف دوم
بررسی مرسدس بنز ای کیو وی
نمای جلو داشبرد و حذف دسته دنده و ترمز دستی
معرفی مرسدس بنز ای کیو وی

مرسدس بنز ای کیو وی

موتور و باتری

این ون ۳۵۰۰ کیلوگرمی می‌تواند به‌ وسیله باتری لیتیوم یونی ۹۰ کیلووات ساعتی خود که شارژ کامل دارد تا ۳۴۰ کیلومتر را پیمایش نماید. البته این مقدار کم نیست و برای مصارف شهری و حتی بین‌ شهری و فرودگاه تا شهر نیز برد کافی است. این خودرو به‌وسیله فناوری شارژ خود می‌تواند در مدت زمان ۴۵ دقیقه از ۱۰درصد به ۸۰ درصد شارژ برسد. این خودرو توسط موتور ۲۰۱ اسب بخاری الکتریکی و یک گیربکس ضریب ثابت نیرو را به محور جلو منتقل می‌نماید. این غول ۳.۵ تنی می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد.

ترمزهای این خودرو به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که اتلاف انرژی را به انرژی تبدیل نمایند. در واقع موتور این خودرو قابلیت ژنراتوری دارد.

سوکت شارژ متفاوت و فست این خودرو

سخن پایانی

این خودرو با قیمت ۲۵ هزار یورو بیش از نمونه بنزنی خود تولید خواهد شد و از نظر قیمتی با قیمت پایه اس کلاس برابری خواهد نمود. البته بازار هدف این دسته خانواده‌های پر جمعیت و شرکت‌های تجاری است و به‌ نوعی برای شهرهای با ترافیک بالا گزینه مقرون به‌صرفه ای است.

طراحی ساده و زیبای سرگرمی مرسدس بنز ای کیو وی
طراحی ساده و زیبای سرگرمی ای کیو

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x