مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 29 اسفند / 1402
Search
Close this search box.
معرفی ون الکتریکی آمازون - خودرو برقی آمازون

ون الکتریکی آمازون

در این مقاله به معرفی محصول کلیدی و آینده نگر آمازون پرداخته خواهد شد و اهداف و قابلیت های مطرح شده این ون بازگو می گردد.

معرفی ون الکتریکی آمازون

بزرگ ترین شرکت تهیه، فروش و توزیع کالای اینترنتی، آمازون هم زمان در صنایع مختلفی ورود کرده است. فیلم و سریال، مستند، ربات سازی و صنایع خودروسازی از جمله صنایعی هستند که این مارکت اینترنتی در آنها سرمایه گذاری نموده است. بی ربط نبود که کارلوس گون مدیر عامل بازنشسته شرکت بنز آینده را در گرو آپ ها و استارتاپ های اینترنتی می‌دید.

این خبر کمی کمپانی های سازنده خودروهای تجاری مخصوصا سازندگان ون را نیز نگران خواهد نمود. زیرا نه تنها یک مشتری و مصرف کننده بزرگ را از دست خواهند داد، بلکه یک رقیب جدید و قدرتمند در بازار تولید ون نیز ایجاد خواهد شد. البته آمازون این کار را به تنهایی انجام نداده است و به کمک شرکت ریویان این ون را طراحی و تولید خواهد نمود.

شرکت ریویان در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است و تخصص اصلی آن تولید خودروهای الکتریکی  اس یو وی R1S و تراک برقی R1T است.

یو اس وی R1S ریویان
یو اس وی R1S ریویان

 

تراک R1T ریویان
تراک R1T ریویان

 

ساختار ون آمازون

این ون قادر است با یک بار شارژ محدوده ۱۵۰ مایلی را پوشش دهد که در کلاس خود یک شکوفایی محسوب خواهد شد. سازندگان این خودرو دو هدف بزرگ ایمنی و ارسال ایمن مرسولات را مد نظر قرار دادند و همچنین آسایش کاربران که نیروهای واحد ارسال و توزیع هستند. در نهایت به کمک دستیار صوتی آمازون و نرم افزارها و سنسورها این ون هوشمند عرضه خواهد شد.

ون آمازون با چهره دوست داشتنی
ون آمازون با چهره دوست داشتنی

طراحی این ون در عین سادگی دارای پارامترهای اصیلی نیز هست. رنگامیزی یکتای آمازون و نشان لبخندی که از هر سو حس خوب را در بیننده القا می کند. چراغ های جلو برگرفته از محصولات ریویان بوده و نمایشی از آینده دارند. همچین بخش عقبی خودرو با در کرکره ای چراغ ترمز سراسری و زیبا نمای بسیار ساده و زیبایی را شکل داده است. نمایشگرهای داخل ون از دو مانیتور ۱۰ اینچی و یا بزرگتر تشکیل شده اند که به کمک دستیار صوتی به اپراتور کمک می کنند. البته دور زمانی طول نخواهد کشید که به کمک هوش مصنوعی و ربات ها کاملا خود ران شوند.

نمای چراغ های جلو و سنسورها
نمای چراغ های جلو و سنسورها
کابین داخلی ون آمازون
کابین داخلی ون آمازون.

باتری های این ون مانند تمامی خودورهای شرکت ریویان در بین دو محور قرار دارند و نیرو را به الکتروموتور جلوی خودرو انتقال می دهند. سیستم تعلیق هم ترکیبی از ام آر دمپر و سیستم های پنوماتیکی بوده و حداکثر آرامش را برای کاربر فراهم می آورد.

ساختار قرار گیری باطری ها و موتور
ساختار قرار گیری باطری ها و موتور

دورنمای تولید ون آمازون

شرکت آمازون قصد دارد با تولید یک صد هزار خودروی ون الکتریکی تا سال ۲۰۴۰ میزان انتشار اکسید کربن های تولیدی خود را به صفر برساند و همچنین بتواند سهمی از این بازار را داشته باشد. البته این شرکت قصد دارد از ۱۸۰۰ ون برقی شرکت مرسدس – بنز نیز برای بازار اروپا استفاده کند.

همچنین این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ صددرصد انرژی خود را از انرژی های تجدید پذیر به دست آورد. این میزان در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۰ درصد است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x