مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
The Curious Case of Benjamin Button - سرگذشت عجیب بنجامین باتن

معرفی فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن ۲۰۰۸ ( The Curious Case of Benjamin Button )

سرگذشت عجیب بنجامین باتن ( The Curious Case of Benjamin Button ) در مراسم مختلفی مانند اسکار سال 2009 و گلدن گلوب و... در بخش های مختلفی کاندید شد و در نهایت در بعضی از بخش ها مانند: بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین جلوه های ویژه در اسکار موفق به دریافت جایزه شد.

معرفی فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن ( The Curious Case of Benjamin Button )

 

نمرات فیلم

IMDb: 7.8

Metacritic: 70%

Rotten Tomatoes: 71%

عوامل فیلم

کارگردان: David Fincher

نویسنده: Eric Roth

بازیگران: Brad Pitt, Cate Blanchett, Taraji Penda Henson, Julia Ormond

جوایز فیلم

سرگذشت عجیب بنجامین باتن ( The Curious Case of Benjamin Button ) در مراسم مختلفی مانند اسکار سال ۲۰۰۹ و گلدن گلوب و… در بخش های مختلفی کاندید شد و در نهایت در بعضی از بخش ها مانند: بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین جلوه های ویژه در اسکار موفق به دریافت جایزه شد.

معرفی فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن

وقتی که بنجامین در سال ۱۹۱۸ متولد می شود به یک پیرمرد شبیه است و با توجه به اینکه بدن او بزرگ تر از بدن یک نوزاد نیست، اما تمام مشکلات جسمی افراد سالمند در او مشاهده می شود.

مادر بنجامین پس از به دنیا آوردن او از دنیا می رود و پدرش نیز تحمل ظاهر زشت او را ندارد و او را در جایی از شهر رها می کند. در همین حین زنی به نام کویینی، بنجامین را پیدا می کند و آن را بزرگ می کند. زمانی که او به سن پنج یا شش سالگی می رسد، آن‌قدر رشد کرده است که به یک پیرمرد خمیده هشتاد ساله شبیه شده است و با گذشت هر سال، جوان تر می شود. او در سن سیزده سالگی برای اولین بار دیزی را ملاقات می کند و پیش او اعتراف می کند که از آنچه که به نظر می رسد جوان تر است. دیزی تبدیل به عشق زندگی او می شود اما چند دهه طول می کشد تا آن ها یک دیگر را پیدا کنند.

از آنجا که اریک راث نویسنده هر دو فیلمنامه فارست گامپ (Forrest Gump) و سرگذشت عجیب بنجامین باتن ( The (Curious Case of Benjamin Button بوده، شباهت هایی نیز بین این دو فیلم وجود دارد. مثلا فارست و بنجامین هر دو از جامعه رانده شده اند. اما تفاوت در نگاه کارگردان است که نگاه دیوید فینچر باعث میشود تا بنجامین زندگی زیبا و جالب فارست را نداشته باشد و برای بنجامین زندگی مثل یک جعبه شکلات نیست و دختری به نام جنی وجود ندارد که در انتهای رنگین کمان در انتظار او باشد.

تصاویر و تریلر فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن

 

امیدواریم از تماشای فیلم سرگذشت عجیب بنجامین باتن ( The Curious Case of Benjamin Button ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x