مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
باشگاه مبارزه - fight club

معرفی فیلم باشگاه مبارزه ۱۹۹۹ ( Fight Club )

باشگاه مبارزه ( Fight Club ) نه تنها بخاطر صحنه های جذابش فیلمی پرمخاطب است بلکه سبک جسورانه فینچر آن را تبدیل به شاهکاری تصویری کرده است. این فیلم نیز مانند فیلم «پرتقال کوکی» استنلی کوبریک مخاطب را به فضای سورئال می برد

معرفی فیلم باشگاه مبارزه ( Fight Club )

نمرات فیلم

IMDb: 8.8

Rotten Tomatoes: 79%

Metacritic: 66%

عوامل فیلم

کارگردان: David Fincher

نویسنده: Jim Uhls

بازیگران: Brad Pitt, Edward Norton, Helena Bonham Carter, …

معرفی فیلم باشگاه مبارزه

دیوید فینچر فیلم باشگاه مبارزه ( Fight Club ) را بعد از موفقیت در فیلم های «هفت» و «بازی» ساخت و به نوعی «باشگاه مبارزه» شخصی ترین و عمیق ترین اثر این کارگردان هم به حساب می آید. این فیلم نه تنها به خاطر صحنه های جذابش فیلمی پرمخاطب است بلکه سبک جسورانه فینچر آن را تبدیل به شاهکاری تصویری کرده است. این فیلم نیز مانند فیلم «پرتقال کوکی» استنلی کوبریک مخاطب را به فضای سورئال می برد و داستانی تعریف می کند که انگار در شهری ترسناک و خیالی اتفاق می افتد و تمامی مناسبات اجتماعی رایج در آن به شکلی متفاوت وجود دارد.

باشگاه مبارزه درباره راوی بی نامی است که از روند یکنواخت و کسالت بار زندگی اش ناراضی است. او با شرکت در محافل افراد مبتلا به سرطان و بیماری های خاص تنها می خواهد آغوشی گرم پیدا کند چرا که به گفته خودش به خاطر حضور قریب الوقوع مرگ در این جمع ها حرف ها بیشتر شنیده می شوند.

تا قبل از حضور مارلا همه چیز خوب پیش می رود اما با حضور او روان آشفته راوی فیلم پریشان تر هم می شود. نبود ارتباط راوی با جنس مخالف با حضور مارلا، از بین می رود. مارلا هم مثل او با وجود بیمار نبودن در این محافل حضور پیدا می کند. بعدتر معلوم می شود که به خاطر قهوه و غذای مجانی این کار را می کند. این تناسب مضحکش با راوی ( بیمار نبودن در جهان بیمار ) با وجود نفرت اولیه، در پایان فیلم به همراهی منجر می شود. اما قصه وقتی پیچیده تر می شود که حضور تایلر داردن به قضیه کشیده می شود. همزادی خیالی برای راوی که با هم باشگاه مشت زنی تاسیس می کنند.

تصاویر و تریلر فیلم باشگاه مبارزه

امیدواریم از تماشای فیلم باشگاه مبارزه ( Fight Club ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x