مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
فهرست شیندلر - Schindler's List

معرفی فیلم فهرست شیندلر ۱۹۹۳ ( Schindler’s List )

فهرست شیندلر ( Schindler's List ) را استیون اسپیلبرگ بر اساس رمان توماس کینلی و فیلمنامه استیون زیلیان ساخت. داستان فیلم در زمان جنگ جهانی دوم و در لهستان اشغالی به دست نازی ها می گذرد.

معرفی فیلم فهرست شیندلر ( Schindler’s List )

نمرات فیلم

IMDb: 8.9

Rotten Tomatoes: 97%

Metacritic: 94%

عوامل فیلم

کارگردان: Steven Spielberg

نویسنده: Steven Ernest Bernard Zaillian, Thomas Keneally

بازیگران: Liam Neeson, Ben Kingsley, Embeth Davidtz,…

جوایز فیلم

فهرست شیندلر ( Schindler’s List ) جوایز بسیاری در اسکار و… به دست آورده است که از جمله آنها می توان به اسکار بهترین فیلم و اسکار بهترین کارگردانی اشاره کرد.

معرفی فیلم فهرست شیندلر

فیلم فهرست شیندلر ( Schindler’s List ) را استیون اسپیلبرگ بر اساس رمان توماس کینلی و فیلمنامه استیون زیلیان ساخت. داستان فیلم در زمان جنگ جهانی دوم و در لهستان اشغالی به دست نازی ها می گذرد و درباره ماهیت پارادوکسیکال کارخانه داری آلمانی به نام اسکار شیندلر است که عضو سابق حزب نازی بوده و در زمانه ای که ارتش هیتلر یهودی ها را به اردوگاه های مرگ می فرستاده با استخدام آنها در کارخانه فلزکاری اش جان بسیاری از آنها را نجات داده است.

اسپیلبرگ تصمیم گرفت فیلم را به صورت سیاه و سفید و با رویکردی مستند بسازد. به همین منظور از فیلمبردار لهستانی خود خواست در بیشتر صحنه ها آن را با دوربین روی دست فیلمبرداری کند.

استفاده از تصویر سیاه و سفید نیز جنبه ای مستند و تاریخی به فیلم او داده است. جز صحنه پایانی که فاصله ای تاریخی با رویداد مرکزی فیلم دارد و رنگی فیلمبرداری شده، عنصر رنگی دیگر فیلم، دختری کوچک است که با پالتوی قرمز در گتوی یهودیان دیده می شود و بعد هم جنازه او را بر روی گاری می بینیم.

تصاویر و تریلر فیلم

امیدواریم از تماشای فیلم فهرست شیندلر ( Schindler’s List ) لذت ببرید و برای دیدن سایر معرفی فیلم ها به بخش فیلم و سینما مراجعه کنید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x