مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
منظم باشید

منظم باشید گام یازدهم در هدف گذاری

در تمام بخش های زندگی یک رابطه مستقیم بین “نظم شخصی” و “موفقیت” وجود دارد. و هرچه افراد در کارهایشان منظم تر پیش بروند مسیر را راحت تر طی کرده و زودتر به موفقیت می رسند. برای منظم بودن نیاز است که شما یک لیست گام های مرتب شده و الویت بندی شده اماده کنید و خودتان را متعهد کنید که تا آن کار تکمیل نشده است به کار کردن ادامه دهید تا به این صورت تمام کارها یک به یک انجام شوند و شما به هدف برسید.

«منظم باشید گام یازدهم در هدف گذاری»

هدف گذاری یکی از مهم ترین مبانی موفقیت است.

همه ما خواسته ها و آرزوهایی داریم و با تمام وجود می خواهیم به آنها دست یابیم اما باید بدانیم داشتن یک آرزو و رویا به تنهایی نمی تواند تضمینی برای تحقق آن رویا باشد و می توان گفت اگر هدف گذاری و برنامه مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم به موفقیت در زندگی دست یابیم.

البته قبل از هر چیزی با تکنیک های هدف گذاری آشنا شویم تا بتوانبم اهداف خود در زندگی را مشخص کنیم و گام به گام برای دستیابی به آن ها حرکت کنیم.

در ادامه ۱۲ تکنیک هدف گذاری برای رسیدن به موفقیت را به تفصیل برای شما شرح خواهیم داد تا با دانستن آن ها به سمت موفقیت قدم بردارید.

با ما باشید؛ منظم باشید گام یازدهم در هدف گذاری

منظم باشید

منظم باشید گام یازدهم در هدف گذاری

داشتن انضباط شخصی یک اصل مهم برای دستیابی به اهداف است، از همین رو سعی کنید همواره در کارهایتان منظم باشید.

یکی از مهم‌ ترین روش‌ های هدف گذاری داشتن انضباط شخصی است، زیرا به فرد کمک می‌ کند تا بتواند برای رسیدن به اهدافش اولویت بندی درستی داشته باشد.

فردی که انضباط شخصی ندارد چگونه می‌تواند یک برنامه جامع برای رسیدن به هدفش را برنامه ریزی و به آن برسد. پس اول خود را به فردی منظم تبدیل کنید و بعد به رسیدن به اهدافتان فکر کنید.

سعی کنید به انضباط شخصی عادت کنید، این بزرگترین و چالش برانگیزترین گام است.

منظم باشید

به نظر می رسد که در تمام بخش های زندگی یک رابطه مستقیم بین “نظم شخصی” و “موفقیت” وجود دارد.

در راستای گام “منظم باشید“، اولین دلیلی که مردم موفق نمی شوند این است که آنها نمی توانند خودشان را منظم کنند تا برنامه ریزی کنند و سپس کارهای سخت ضروری را انجام دهند. اما چگونه باید خودمان را منظم کنیم؟

شما باید از لیست گام های مرتب شده و الویت بندی شده در مراحل قبل، اولین و مهم ترین کارتان را تعیین کنید و خودتان را متعهد کنید که تا آن کار تکمیل نشده است به کار کردن ادامه دهید.

باید تمام تمرکز خود را تنها بر روی همان یک کار قرار دهید. تا زمانی که آن کار ۱۰۰ درصد به پایان برسد. در مدیریت زمان ما به این کار، رسیدگی تنها به یک کار می گوییم و این کار ۵۰۰ درصد بهره وری شما را افزایش می دهد. این کلید ممارست تمام افراد موفق است.

این یکی از قوی ترین تکنیک های مدیریت زمان است. یعنی با یک وظیفه شروع می کنید تا وقتی که آن وظیفه کاملاً انجام شود شما هیچ کار دیگری نمی کنید. وقتی که عادت کردید وظایفتان را کاملاً انجام دهید شما ۲ یا ۳ و یا حتی ۵ برابر بیشتر از دیگران نتیجه می گیرید.

جالب اینجاست کرامت نفس از کامل انجام دادن کارها حاصل می شود. وقتی که یک کار را شروع و تمام می کنید در بدن شما اندروفین ترشح می شود و شما احساس خوشحالی و برنده بودن می کنید و انرژی و انگیزه بیشتری به دست خواهید آورد. اتمام کارها به شما انگیزه می دهد تا وظایف بیشتری را کاملاً تمام کنید..

هر چه کاری که انجام می دهید بزرگتر باشد بیشتر احساس خوشحالی می کنید و بیشتر انگیزه خواهید داشت. این یکی از بزرگترین رازهای موفقیت افراد است.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x