مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
وضعیت مادر و جنین در هفته 41 - هفته چهل و یک بارداری

وضعیت مادر و جنین در هفته چهل و یک بارداری

اصلا ترس و استرس به خودتان راه ندهید. درست است جنین شما خیلی صبوری کرده است اما این هفته دیگر هفته آخر است. یادتان باشد وقتی از هفته چهلم عبور کردید و دردهای زایمان نیامدند حتما باید با پزشکتان در تماس باشید.

دانستن اطلاعاتی درباره تغییراتی که در طی حاملگی در بدن شما ایجاد می شود به شما کمک می کند که از بدنتان آگاهی بیشتری داشته باشید و نیازهای آن را بدانید. از این رو در این مطلب به بررسی وضعیت هفته چهل و یک بارداری می پردازیم.

اصلا ترس و استرس به خودتان راه ندهید. درست است جنین شما خیلی صبوری کرده است اما این هفته دیگر هفته آخر است.

یادتان باشد وقتی از هفته چهلم عبور کردید و دردهای زایمان نیامدند حتما باید با پزشکتان در تماس باشید. حتما با تمهیدات پزشک این هفته نوزاد صبورتان را به آغوش می گیرید.

این روزهای شیرین و گاهی هم تلخ و با استرس می گذرد و شما و یک دنیا خاطره می مانید. خاطراتی که برای همیشه با شما هستند و با یاد آوری آنها یک لبخند روی لبهایتان می نشیند.

 

وضعیت جنین در هفته چهل و یک بارداری

نگران نباشید. حدود ۱۰ درصد از جنین‌ها یک یا دو هفته دیرتر از موعد مقرر به دنیا می‌آیند. اگر نوزاد از ۴۲ هفته دیرتر به دنیا بیاید، نوزاد دیررس یا بعد از موعد نامیده می‌شود.

معمولا در این زمان پزشک شما را معاینه می‌کند تا ببیند جنین در چه وضعیتی است. اگر خانم یا آقا کوچولو سالم باشد تا زمانی که زایمان به خودی خود اتفاق بیفتد زیر نظر می‌ماند. با این حال ممکن است این مدت زمانی که در رحم بیشتر مانده کمی روی پوستش اثر بگذارد. جنین ممکن است با چین و چروک، پوست خشک و مو و ناخن‌های بلند به دنیا بیاید که البته خیلی هم زیباست.

وضعیت مادر در هفته چهل و یک بارداری

شما اصلا نگران دیر به دنیا آمدن فرزندتان نباشید. در این شرایط دکتر مجبور می‌شود از شیوه القای زایمان استفاده کند.

این شیوه را هر ساله ۴۵۰ هزار نفر امتحان می‌کنند. به هر حال شما انتخاب کرده‌اید که به صورت طبیعی زایمان کنید و خودتان هم خوب می‌دانید که انقباضات رحمی در حین زایمان تحمل بالایی می‌طلبد.

برای به دنیا آمدن کودکانی که سر وقت خود متولد نشده‌اند پزشکان گاهی مجبور می‌شوند که القای زایمان کنند البته القای زایمان صرفا برای بارداری‌های با تاخیر نیست بلکه در مواردی مثل فشار خون بالای مزمن، پره اکلامپسی، دیابت بارداری و محدودیت رشد رحمی و ناسازگاری Rh نیز استفاده می شود البته پیش از القای زایمان پزشکان به آماده کردن دهانه رحم می‌پردازند که در این مرحله از داروهایی برای نرم و نازک کردن دهانه رحم استفاده می‌شود.

برای القای زایمان داروی اکسی توکسین به صورت وریدی یا با پاره کردن پرده‌های جنینی القا می‌شود. پزشک هنگام معاینه با استفاده از یک قلاب پلاستیکی پرده های جنین را پاره می‌کند. نگران این مرحله نباشید. بعد از آن اکسی توکسین تزریق و از طریق سرم و پمپ ویژه‌ای میزان آن کنترل می‌شود. میزان این دارو ابتدا با مقدار کمی شروع می‌شود و مقدار آن در طول مدت فرایند زایمان افزایش می‌یابد که این کار میزان انقباضات را به حد کافی می رساند. گاهی این انقباضات و دردهای زایمانی بعد از چند ساعت خودشان را نشان می‌دهند.

القای زایمان ممکن است لزوما به زایمان طبیعی نکشد و شما سزارین شوید. اما این القای درد اجباری شرایط زایمان را فراهم می‌کند.

هیچ دو حاملگی وجود ندارند که کاملا شبیه هم باشند. بنابراین اگر بعضی تغییرات در بدن شما ایجاد نشد زیاد احساس نگرانی به خود راه ندهید.

 

منبع: سایت نی نی بان

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x