مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 6 مرداد / 1403
Search
Close this search box.
پروانه نمایش «قاتل و وحشی» نعمت الله صادر شد

پروانه نمایش «قاتل و وحشی» نعمت الله صادر شد

طبق اعلام سازمان سینمایی، پروانه نمایش فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله صادر شد.

پروانه نمایش «قاتل و وحشی» نعمت الله صادر شد

طبق اعلام سازمان سینمایی، پروانه نمایش فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله صادر شد.

پروانه نمایش فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله که از همان ابتدا حاشیه‌های بسیاری به همراه داشت و توقیف شد، امروز ۲۰ تیرماه صادر شد و تا تاریخ ۲۰ تیر ۱۴۰۴ اعتبار خواهد داشت.

این فیلم به علت مشکل بودجه برای مدتی متوقف شد و همچنین به دلیل اختلافات مالکیتی مجوز حضور در جشنواره فجر ۹۸ را نگرفت. سال بعد این فیلم برای حضور در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اقدام کرد اما در حالی که به نظر می‌رسید حل شدن اختلافات مالکیتی فیلم و حذف نام عباس نادران از تهیه کنندگی مشترک و سپرده شدن تهیه کنندگی فیلم به خود نعمت الله باعث ورود بی دردسر «قاتل و وحشی» به سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شود، اما این اتفاق نیفتاد.

فیلم ششم کارنامه سینمایی حمید نعمت الله با بازی لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری و شهرام حقیقت دوست در لیست توقیفی‌ها قرار گرفت. ایرادهایی که به فیلم نعمت‌ الله وارد شده موهای تراشیده شده نقش اول زن با بازی لیلا حاتمی است.

در اسفندماه سال گذشته بود که روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی بعد از سه سال حواشی و جنجال از صدور مجوز نمایش بین‌المللی فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» خبر داد.

سهرابی با اشاره به برخی حواشی این فیلم گفت: فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» که از سال ۱۳۹۸ به دلیل مسائل مربوط به نوع پوشش بازیگر زن در وضعیت بلاتکلیفی قرار داشت، نهایتا با تدبیر رئیس سازمان سینمایی و همکاری تهیه کننده و کارگردان فیلم در اعمال اصلاحات و مساعدت شورای پروانه نمایش سینمایی، صرفا برای نمایش خارج از ایران مجوز گرفت. اگر چه مضمون فیلم دارای فضایی ملتهب و خشن بوده و مخاطب خاصی را جلب خواهد کرد، اما وحشت و خشونت حاکم بر فیلم، علت عدم نمایش این اثر نبوده و تنها تصاویر بازیگر زن با موی تراشیده این امکان را از اثر سلب کرده است‌.

حال باید دید که این فیلم در سینماها به نمایش درمی‌آید یا نه و اگر به روی پرده‌های سینما می‌آید متحمل چه مقدار سانسور و اصلاحات شده است.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x