مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
۱۰ زندان مخوف دنیا

۱۰ زندان مخوف دنیا

چندین دولت و آژانس اطلاعاتی دنیا، زندان‌های مخفی دارند و آن‌ها را از دید آژانس‌های حقوق بشر مخفی نگه می‌دارند. در این زندان‌ها شکنجه‌های وحشیانه، عادی است و زندانیان در شرایط غیر انسانی نگهداری می‌شوند.

در این مطلب ۱۰ زندان مخوف دنیا را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید…

چندین دولت و آژانس اطلاعاتی دنیا، زندان‌های مخفی دارند و آن‌ها را از دید آژانس‌های حقوق بشر مخفی نگه می‌دارند. در این زندان‌ها شکنجه‌های وحشیانه، عادی است و زندانیان در شرایط غیر انسانی نگهداری می‌شوند. برخی از این زندان‌ها قبل یا بعد از افشا شدن تعطیل شدند.

۱۰ زندان مخوف دنیا

۱-سالت پیت افغانستان

یکی از ۱۰ زندان مخوف دنیا جزو چندین زندانی است که پس از حملات ۱۱ سپتامبر توسط سازمان سیا ایجاد شده و برای نگهداری متهمان مرتبط با اقدامات تروریستی در نظر گرفته شده است. زندانیان اغلب در مکانی به اسم گودال نمک تحت مجازات‌های غیرانسانی، از جمله اعدام‌های ساختگی قرار می‌گرفتند.

گودال نمک قبل از اینکه به یک سیاهچاله تبدیل شود، یک کوره آجرسازی بود. سلول‌های آن کوچک و بدون پنجره و توالت است. ماموران، زندانیان را در سرما برهنه کرده و شکنجه می‌کردند. زندان‌بان ها همیشه با پخش موسیقی با صدای بلند باعث شکنجه روانی می‌شدند.

AndroidOnlineNewsImage
۲-کمپ شماره ۷ گوانتانامو

زندان گوانتانامو یکی از ۱۰ زندان مخوف دنیا در نوع خود بدنام و وحشتناک است و بندهای مخفی خود را دارد که حتی بدتر هستند.

یکی از این بندها، کمپ شماره ۷ است که در مکانی پنهان و دور از زندان اصلی ساخته شده است. کمپ شماره ۷ به قدری با دقت پنهان شده بود که پس از افتتاح آن در سال ۲۰۰۶، هیچ کس از وجود آن اطلاع نداشت. هنگامی که از وجود آن مطلع شدند فقط ماموران صلیب سرخ مجاز به بازدید از آن بودند. به شرطی که هرگز در مورد آنچه دیده اند چیزی بازگو نکنند.

۳-بازداشتگاه پنی لین گوانتانامو

پنی لین یکی دیگر از بندهای مخفی در گوانتانامو بود که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. زندانیانی که در آنجا نگهداری می‌شدند از زندگی تجملاتی برخوردار بودند. آن‌ها در کلبه‌هایی با یک تختخواب، آشپزخانه، پاسیو، دوش و تلویزیون زندگی می‌کردند.

این مکان منحصراً برای تروریست‌هایی بود که قرار بود آموزش‌های ویژه ببینند. پس از آموزش، آن‌ها آزاد می‌شدند و موظف بودند جاسوسی سیا را انجام دهند.

این جاسوس‌ها برای فعالیت در عراق آماده می‌شدند. در ازای اطلاعات، میلیون‌ها دلار پول به تروریست‌ها داده می‌شد. اما این برنامه موفقیت چندانی نداشت و در سال ۲۰۰۶ پایان یافت.

۱۰ زندان مخوف دنیا

۱۰ زندان مخوف دنیا

۴-زندان ریزورت کره شمالی

زندان ریزورت مثل پنی لین در کره شمالی است؛ زندانیان آن تروریست نیستند بلکه در لیست سیاه خویشاوندان و مقامات الیگارشی کره شمالی قرار دارند. این مکان در نزدیکی مرز چین قرار دارد.

این زندان تعداد زیادی زندانی دارد، زیرا آن‌ها اغلب با خانواده خود در آنجا زندگی می‌کنند و زندانیان آن سعی در فرار ندارند، زیرا شرایط زندگی خوبی دارند. آن‌ها هیچ کار سختی انجام نمی‌دهند و مجازات اضافی را تحمل نمی‌کنند و هر روز غذای پخته شده رایگان دریافت می‌کنند.

AndroidOnlineNewsImage

 

۵-زندان چشمان گربه تایلند

این زندان مخوف ممکن است هنوز هم پابرجا باشد زیرا هیچکس محل دقیق آن را نمی‌داند. برخی می‌گویند این زندان خارج از بانکوک است اما دولت تایلند و سیا وجود آن را کاملا انکار می‌کنند.

این زندان در سال ۲۰۰۲ برای نگهداری ابوزبیده، از تروریست‌های مرتبط با بن لادن تاسیس شد. آن‌ها می‌خواستند او را جایی دور از آمریکا و صلیب سرخ نگهداری کنند. ابوزبیده برای چندین ماه تنها کسی بود که در آنجا زندانی بود و در جایی که به اندازه یک تابوت بود زندگی می‌کرد و شکنجه‌های زیادی را متحمل می‌شد.

گفته می‌شود سیا از او استفاده کرد تا چندین روش بازجویی پیشرفته خود را آزمایش کند.

۱۰ زندان مخوف دنیا

۱۰ زندان مخوف دنیا

۶-زندان تمارا مراکش

تمارا یک زندان مخفی بود که به طور مشترک توسط سیا و دولت مراکش اداره می‌شد. این زندان پس از حملات ۱۱ سپتامبر در ابتدا به عنوان یک مرکز بازجویی مخفی اداره می‌شد.

زکریا مومنی، یک شهروند فرانسوی-مراکشی که به دلایل سیاسی چهار روز در آنجا زندانی بود، گفت بازجویان به او گفتند که او در یک کشتارگاه است و می‌خواهند او را سلاخی و تکه تکه کنند.

۷-کمپ لمونیر جیبوتی

جیبوتی کشوری کوچک در آفریقا است و در حال حاضر جنگ داخلی فاجعه باری را تجربه می‌کند.

گفته می‌شود که این زندان توسط سیا اداره می‌شود و آمریکا از این پایگاه، برای اجرای حملات پهپادی علیه اهدافی در سومالی و یمن استفاده می‌کند.

۸-زندان همجنسگرایان بی نام چچن

چچن یک منطقه خودمختار روسیه با اکثریت مسلمان است. این کشور در تلاش برای تبدیل شدن به یک کشور مستقل و درگیر جنگ‌های زیادی با روسیه بوده است.

رئیس‌جمهور چچن زندان‌های مخفیانه‌ای را اداره می‌کند که مردان همجنسگرا را تا حد مرگ شکنجه می‌کنند.

دست کم شش نفر از روزنامه‌نگارانی که از وجود زندان‌های مخفی در چچن خبر داده اند به قتل رسیده اند. برخی از روزنامه نگاران هنوز هم تهدید می‌شوند و بعضی دیگر به کشور‌های دیگر فرار کرده اند.

۱۰ زندان مخوف دنیا

۱۰ زندان مخوف دنیا

۹-زندان بدون نام اوکراین

یک زندان مخفی در خارکیف توسط سرویس امنیتی اوکراین در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ اداره می‌شد. این زندان برای نگهداری افرادی که مظنون به همکاری با روسیه در جریان اقدام نظامی این کشور در اوکراین و در نتیجه الحاق کریمه به روسیه بودند مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اوکراین در آن زمان وجود هر گونه زندان مخفی را انکار کرد و این اتهام را از دسیسه‌های روسیه دانست.

میکولا وکاروک حدود ۶۰۰ روز در زندان مخفی زندانی بود که در طی آن بار‌ها و بار‌ها شکنجه شد. طبق گفته میکولا، سلول ۲ متری آن به حدی سرد بود که آب یخ می‌زد و او به همین دلیل کلیه‌های خود را از دست داده است.

۱۰-زندان‌های سیاه چین

زندان‌های سیاه، زندان‌های مخفی هستند که به طور غیرقانونی توسط استان‌های مختلف چین و دولت‌های محلی اداره می‌شوند. این زندان‌ها معمولاً خانه‌های خالی از سکنه هستند. در سال ۲۰۰۹، این ادعا وجود داشت که ۷۳ زندان سیاه در چین وجود دارد. مدت‌ها بعد واقعی بودن این ادعا آشکار شد.

بیشتر بخوانید: گردشگری سیاه چیست؟

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x