مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
از بین بردن رسوب کتری

چند راهکار ساده برای از بین بردن رسوب کتری

چند راهکار ساده برای از بین بردن رسوب کتری...در ادامه چند راه حل ساده برای از بین بردن رسوب کتری به شما پیشنهاد می دهیم.

قطعاً شما نیز برای یک‌بار هم که شده شاهد رسوب داخل کتری و سماور خود بودید، رسوباتی بد چهره که هم زیبایی و طول عمر دستگاه شما را کم می‌کنند و هم طعم نامطلوبی به نوشیدنی‌های گرم شما می‌دهند.

در مطلب امروز ۶ راهکار ساده و خانگی برای شما معرفی می‌کنیم که به‌ واسطه آن می‌توانید کتری و سماور خود را از این رسوبات مزاحم پاک‌کنید. همراه ما باشید.

 

روش اول، سرد و گرم کردن سریع کتری برای از بین بردن رسوبات

برای از بین بردن جرم‌های آهکی که تازه هستند و لایه‌ای نازک از آن‌ها در داخل کتری گرفته‌شده، ابتدا کتری را داغ کنید، البته توجه داشته باشید، کتری نباید بسیار داغ شود چون در این حالت صدمات جبران‌ناپذیری به آن‌ها وارد خواهید کرد، پس‌ازآن بلافاصله مقداری آب یخ درونش بریزید.

 

روش دوم، استفاده از سرکه برای از بین بردن رسوب کتری

بهترین راه و سریع‌ترین راه ممکن استفاده از سرکه است، مقداری سرکه داخل کتری به همراه آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد، پس از گذشت این مدت خواهید دید که به‌سادگی تمامی رسوبات درون آب حل‌شده‌اند.

پس از خالی کردن محلول آب و سرکه مجدداً کتری را از آب تازه پرکنید و اجازه دهید تا بجوشد، این کار منجر به از بین رفتن بوی سرکه از داخل کتری و یا سماور خواهد شد.

 

روش سوم، استفاده از فلس صدف و گوش‌ماهی برای از بین بردن رسوبات کتری

برای اینکه کتری نو یا کتری که جرم‌زدایی کرده‌اید، دیگر رسوبات جدیدی به خود نگیرند می‌توانید از چند عدد فلس صدف و یا گوش‌ماهی در داخل کتری استفاده کنید، این فلس‌ها تمامی رسوبات را به خود جذب کرده و اجازه نمی‌دهند تا رسوبات به دیواره داخلی کتری بچسبند.

 

روش چهارم، استفاده از سیب‌زمینی رنده شده برای از بین بردن رسوبات کتری

یکی از روش‌های مؤثر که شاید بسیاری از شما آشنایی با آن نداشته باشید، استفاده از سیب‌زمینی رنده شده و زاج سفید است. بسته به‌اندازه ظرفتان، چند سیب‌زمینی را رنده کنید و به کمک آب داخل کتری بریزید، پس‌ ازآنکه مواد نیم ساعت جوشید تکه‌ای زاج سفید را بکوبید و به مواد داخل کتری اضافه کنید، اجازه دهید نیم ساعت دیگر مواد بجوشند، سپس آب را خالی کرده و اجازه دهید کتری با آب جدید بجوشد.

 

روش ششم، استفاده از جوش‌شیرین برای از بین بردن رسوبات کتری

جوش‌شیرین تقریباً در پاک‌سازی هر چیزی کاربرد دارد.

برای از بین بردن رسوبات کتری نیز این بار جوش‌شیرین به کمک شما خواهد شتافت!

ترکیبی از ۲ به ۱ جوش‌شیرین و آب تهیه کنید و داخل کتری بریزید. اجازه دهید تا کتری بجوشد، اگر با یک‌بار رسوبات از بین نرفتند این عمل را چند بار انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بسیار جذاب و مفید بود سایت شما

سلام و تشکر بابت سایت مفیدتون ما در زمینه طراحی آرم و لوگو در خدمت شما هستیم

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x