مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 7 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
روش هایی برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس

روش هایی برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس

چربی ها همه جا هستند! در اکثر مواد غذایی و شما هر چقدر مراقب باشید ممکن است یکی دو قطره از این چربی ها لباس شما را خراب کند...

چربی ها همه جا هستند! در اکثر مواد غذایی و شما هر چقدر مراقب باشید ممکن است یکی دو قطره از این چربی ها لباس شما را خراب کند.

چربی روغن و کره جزو لکه‌هایی هستند که دوست دارند روی پارچه باقی بمانند اما این به معنی پاک نشدن آن‌ها و این که مجبور شوید لباس خود را دور بیندازید، نیست. روغن به بعضی شوینده‌ها از جمله مایع ظرفشویی پاسخ مثبت می‌دهد.

 

روش هایی برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس

روش هایی برای از بین بردن لکه چربی

۱-برای از بین بردن لکه چربی می توانید یک قطره از مایع ظرفشویی مخصوص چربی را مستقیما روی آن بریزید.

برای اینکه جذب پارچه شود و در تار و پود آن نفوذ کند از انگشتتان استفاده کنید. پنج دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پارچه شود. همچنین برای پارچه‌های ضخیم می‌توانید از برس نرم مثلا مسواک کهنه استفاده کنید.

 

۲-پودر گچ بهترین ماده برای جذب چربی لباس است.

گچ یا پودر گچ سفید را روی محل لکه چربی بمالید تا همه چربی جذب گچ شود. بهتر است پودر گچ به مدت ۲۰ دقیقه روی لکه باقی بماند. سپس لباس را درون لباسشویی برای شستشوی کامل قرار دهید. بعد از شستشو هیچ اثری از لکه روی لباس باقی نخواهد ماند.

برای تمیز کردن لکه چربی از روی لباس می توانید پودر بچه، پودر تالک و نشاسته ذرت را هم به همین ترتیب استفاده کنید. همه این مواد چربی را به خود جذب می کنند.

 

۳-در صورتی که لکه به این ترتیب کاملا برطرف نشود، می توانید برای از بین بردن لکه چربی از محلول الکل استفاده کنید یا پاک‌کننده‌ای که ماده اصلی آن الکل است.

حتی می‌توان برای از بین بردن لکه چربی از مواد ضدعفونی‌کننده دست (که بیش‌تر آن الکل است) یا خود الکل سفید استفاده کنید و آن را روی پارچه بمالید.

روش هایی برای از بین بردن لکه چربی از روی لباس

 

۴-در صورت عدم موفقیت می توان از صابون چوب استفاده کرد.

صابون چوب که برای تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌شود، ماده موثری برای از بین بردن چربی و رفع آن از همه چیز از جمله پارچه است. برای از بین بردن چربی ابتدا صابون چوب را روی قسمتی از پارچه امتحان کنید. لکه را ۱۰ دقیقه داخل ماده تمیزکننده چوب فرو برید. سپس آن را طبق معمول بشویید.

 

۵-می توانید از هر شامپویی که در منزل دارید برای تمیز کردن لباس های چرب شده استفاده کنید.

چند قطره شامپو را روی لکه چربی ریخته و با انگشتان شامپو را خوب روی لکه مالش دهید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه می توانید لباس را شستشو داده و در آفتاب خشک کنید. برای این کار از مایع ظرفشویی و آب داغ هم می توانید استفاده کنید.

 

۶-این کولاها بهترین ماده برای تمیزکاری و لک زدایی هستند.

کوکاکولا می تواند همه لکه ها را پاک کند. کمی نوشابه گازدار را روی بکه چربی لباس ریخته و حدود دو ساعت صبر کنید. پس از اینکه نوشابه جذب پارچه لباس شد می توانید لباس را بشویید. پس از شستشوی کامل و خشک کردن در هوای لباس، هیچ اثری از لکه چربی روی لباس نمی بینید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x