مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
استراتژی‌ های معاملاتی

استراتژی‌ های معاملاتی و عواملی که باعث به هم خوردن آن می شود

شناخت و تسلط کامل بر روی ابزارهای معاملاتی در واقع تنها بخشی از چیزهای مورد نیاز برای تحقق معاملات های موفق است. برای تکمیل پروسه یادگیری و مهارت کامل در تحلیل و انجام معاملات موفق یک معامله‌گر باید اهداف خود را از معاملات در بازارهای مالی مشخص کند.

بررسی عواملی موثر در استراتژی‌ های معاملاتی

 

استراتژی‌ های معاملاتی

شناخت و تسلط کامل بر روی ابزارهای معاملاتی در واقع تنها بخشی از چیزهای مورد نیاز برای تحقق معاملات های موفق است.

برای تکمیل پروسه یادگیری و مهارت کامل در تحلیل و انجام معاملات موفق یک معامله‌گر باید اهداف خود را از معاملات در بازارهای مالی مشخص کند. به‌ عبارت‌ دیگر درصد بازدهی مورد نظر سالانه، شکل سرمایه‌گذاری موقت یا بلندمدت را مشخص کند و بر روی کاغذ بیاورد.

ترکیب ابزارهای معاملاتی مناسب با اهداف تعیین‌ شده مانند نوع و چگونگی استفاده از ترکیب مورد نظر را مشخص و بر روی کاغذ بنویسد.

به پکیج تهیه‌ شده که می‌تواند چند اندیکاتور یا شرایط معاملاتی و یا دیگر ابزارهای معاملاتی هستند اصطلاحاً استراتژی معاملاتی گفته می شود.

بعد از مشخص کردن استراتژی معاملاتی و قوانین مدیریت ریسک و پول که مجموعاً سیستم معاملاتی را تشکیل می‌دهند به آزمایش و تست در محیط آزمایشی یا دمو بپردازیم.

تنها نتیجه مثبت و قابل‌ قبول با مدنظر قرار دادن ریسک معاملاتی آن سیستم معاملاتی باعث ادامه پروسه و مسیر به مرحله بعدی می‌شود و در صورتی‌ که مشکل داشت باید از سیستم خارج و دوباره مسیر جدیدی را آزمایش کرد.

 

استراتژی‌ های معاملاتی

اغلب استفاده از علم مدیریت ریسک و پول به‌ عنوان مهم‌ترین بخش یک سیستم معاملاتی یاد می‌شود. به‌ عبارت‌ دیگر اختلاف بین یک معامله‌گر برنده و یک معامله‌گر بازنده در اکثر موارد تنها رعایت کردن یا نکردن قوانین ساده اما بدیهی مدیریت ریسک و پول است.

بعد از طراحی و آزمایش سیستم معاملاتی موفق که حاوی استراتژی معاملاتی و قوانین مدیریت ریسک و پول قابل‌ اطمینان است معامله‌گر نیاز به تربیت قوای احساسی و روانی خود دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان از ابزار فیبوناچی فرصت های معامله پیدا کرد؟

جالب است بدانید علت عدم موفقیت بخش بزرگی از معامله‌گران بازارهای مالی نداشتن استراتژی‌ های و سیستم معاملاتی کامل و موفق نیست، بلکه این دسته از معامله‌گران با وجود استفاده از بهترین سیستم‌های تحلیلی و معاملاتی هرگز نمی‌توانند احساسات خود در معاملات را کنترل کنند.

به‌طور مثال معامله‌گر با چند معامله‌ی موفق و کسب سود بالا احساس می‌کند که حتی اگر از سیستم معاملاتی خود سیگنال مخالف ببیند به‌ راحتی مانند معاملات قبل می‌تواند سود به دست بیاورد و در نتیجه همین امر ممکن است ضرر سنگینی را تحمل کند.

کنترل احساسات هنگام معامله یکی از کلیدهای طلایی برای رسیدن به موفقیت و معاملات سودده است، بنابراین به‌ شدت توصیه می‌کنیم تا در ورود به بازار واقعی اصلا عجله نداشته باشید و به این باور برسید که حتی در صورت صرف سال‌ها وقت و کنترل رهایی رفتار و احساسات در صورت موفقیت و اندازه معاملات موفق خواهید داشت که به‌اندازه و یا حتی بیشتر از زمان صرف‌شده کسب سود و ثروت کند.

احساساتی که اغلب باعث به‌ هم خوردن اصول اولیه در رفتار معاملاتی شما و در نتیجه خروج از چارچوب استراتژی و ضرر می‌شود را به‌صورت خلاصه می‌توان موارد زیر دانست:

۱-طمع

۲-بی‌صبری

۳-ترس

۴-تلافی کردن یا انتقام

۵-غرور و خود برتربینی کاذب

به‌ خاطر داشته باشید استراتژی‌ های و سیستم معاملاتی که از او در معاملات خود استفاده می‌کنید آزمایش خود را بیشتر و البته به دست خود شما پس داده‌ است، بنابراین بهتر است بدون دخالت دادن احساسات بی‌مورد بگذارید آنچه استراتژی معاملاتی به شما می‌گوید انجام شود.

در صورت رعایت همه موارد بالا خود شما اولین کسی خواهید بود که از نتایج به‌ دست‌آمده شگفت‌ زده خواهید شد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x