مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 6 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

استعداد فردی یا سابقه موفقیت گروهی؟ کدام مشخصه در موفقیت تیم­ ها موثرتر است؟ (قسمت دوم)

بسیاری از پژوهشگران معتقدند که استعداد فردی و کار گروهی هر دو در دستیابی به موفقیت دخیل هستند، و برای بررسی میزان تاثیرگذاری هر کدام مطالعات زیادی انجام شده است.

 استعداد فردی یا سابقه موفقیت گروهی؟ کدام مشخصه در موفقیت تیم­ها موثرتر است؟ (قسمت دوم)

طبق مطالعه ای که بر روی چندین تیم ورزشی صورت گرفته همواره یک فاکتور اهمیت بیشتری دارد، اما بهترین تیم ها از ترکیب هر دو استفاده می کنند. (استعداد فردی و سابقه موفقیت گروهی)

” شرکت ها همیشه به دنبال استخدام بهترین استعدادها هستند؛ ولی این انتخاب نتیجه موردنظر را برایشان به همراه ندارد.”  

 

محققان بر این فرض هستند که احتمال موفقیت تیم هایی که تجربه همکاری مشترک در گذشته را داشته اند، بیشتر از تیم های جدید است؛ زیرا اعضای گروه در طول زمان هماهنگی بیشتری با هم پیدا کرده اند. (استعداد فردی یا موفقیت گروهی)

علاوه بر این پی بردند بعد از یک تجربه ناموفق اعضای تیم بیشتر یکدیگر را سرزنش می کنند و کمتر جزئیات را به خاطر می آورند.

در حالیکه بعد از پیروزی تمایل بیشتری به بحث کردن راجع به جزئیات فعالیت هایشان از خود نشان می دهند. چنانچه Uzzi نیز در این باره می گوید: « هنگام باخت همه چیز برعکس می شود.»

 

از ورزش تا جنگ های آنلاین

محققان اطلاعات ورزشی انفرادی و آمار تیم ها را از انجمن ملی بسکتبال، لیگ اصلی فوتبال انگلیس، لیگ بیسبال و لیگ اصلی کریکت هند به دست آوردند.

گروه تحقیقاتی در ادامه داده های یک هفته از یک بازی کامپوتری آنلاین را که در آن دو گروه با یکدیگر می جنگیدند، بررسی کردند.

آن ها می توانستند برای هر مسابقه ورزشی یا کامپیوتری به صورت جداگانه افرادی که با هم همکاری داشتند را مشاهده و امتیازات نهایی هر تیم را بررسی کنند.

همچنین عملکرد هر فرد از جمله تعداد امتیازات یا گل هایی که هر فرد در طول هر بازی به دست آورده را نیز آنالیز کردند.

سپس بر اساس این اطلاعات یک مدل کامپیوتری طراحی شد که می توانست احتمال پیروزی هر تیم را تخمین بزند. وابسته به نوع رقابت وقتی مبنای پیش بینی را اطلاعات فردی قرار دادند، صحت نتیجه بین ۵۴ تا ۷۳ درصد بود. اما وقتی ویژگی های تیمی مبنای پیش بینی قرار گرفت، صحت کار حدود ۲ تا ۷ درصد افزایش یافت.

 

” هیچ استعدادی به بالاترین سطح پتانسیل خود نمی رسد، مگر اینکه در هماهنگی با یک گروه قرار بگیرد.” Brian Uzzi

 

بنا بر اعتقاد Mukherjee اهمیت نقش افراد در پیروزی های تیمی در کریکت و بیسبال بیشتر از فوتبال و بسکتبال است، زیرا در ورزش های گروه دوم بسیاری از امتیازات از خطاهای بازیکنان تیم حریف به دست می آید. (استعداد فردی یا موفقیت گروهی)

 

چگونه یک تیم موفق باشیم؟

در ورزش های حرفه ای استعدادها معمولا به دلیل انتقال بازیکنان، بین چند تیم جا به جا می شوند. بنابراین هماهنگی اعضای تیم اهمیت بیشتری پیدا می کند.

Uzzi معتقد است می توان این نتایج را به دنیای تجارت هم تعمیم داد.

شرکت ها همیشه به دنبال استخدام بهترین استعدادها هستند؛ ولی این انتخاب نتیجه موردنظر را برایشان به همراه ندارد.

پس آیا شرکت ها باید همیشه افرادی که سابقه کار گروهی بهتری دارند را استخدام کنند و از تغییر دادن ترکیب تیم های کاری موفق خودداری کنند؟

” نه الزاما “

Uzzi در پاسخ به این سوال می گوید: « تیم های موفق هم در طولانی مدت نقاط کور پیدا می کنند.

مثلا به جای ابداع روش های جدید، دائما از یک متد قدیمی استفاده می کنند.

پس لازم است مدیران علاوه بر اینکه بر هماهنگی افراد گروه نظارت می کنند، برای ایجاد زاویه دید و مهارت های جدید تغییراتی نیز در ترکیب آن ها ایجاد کنند.»

در نهایت آنچه که به اعتقاد Uzzi اهمیت دارد این است که شما فارغ از شرایطی که در آن قرار دارید، به هر دو ویژگی نیاز خواهید داشت.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

 

برگرفته از مقاله Roberta Kwok ، سایت www.insight.kellogg.northwestern.edu

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x