مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
انتخاب بهترین موکت

مناسب ترین موکت برای خانه کدام است؟

موکت ها در این دوره در مدل ها و طرح های زیبایی طراحی شده اند که در صورت انتخاب درست جلوه زیبایی به خانه می دهد. موکت ها در قدیم به عنوان پوششی برای کف خانه ها استفاده می شده و با گذشت زمان و سرامیک شدن کف خانه ها جای خود را به این نوع سنگ ها داده است.

موکت ها در این دوره در مدل ها و طرح های زیبایی طراحی شده اند که در صورت انتخاب درست جلوه زیبایی به خانه می دهد.

موکت ها در قدیم به عنوان پوششی برای کف خانه ها استفاده می شده و با گذشت زمان و سرامیک شدن کف خانه ها جای خود را به این نوع سنگ ها داده است. اما همچنان افراد زیادی وجود دارند که برای کف پوش خانه هایشان از موکت ها استفاده می کنند.

برای انتخاب مناسب ترین موکت باید مواردی از قبیل جنس موکت، بافت و میزان عمر و ماندگاری موکت، شرکت سازنده موکت و عواملی از این دست را مدنظر قرار دهید تا بتوانید موکت مورد نظر خود را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت انتخاب کنید.

ما در این مقاله سعی کرده ایم که نکاتی را بررسی کنیم که شما را در انتخاب موکتی مناسب راهنمایی کند.

 

نکاتی برای انتخاب مناسب ترین موکت

انواع موکت ها را در فروشگاه های مختلف با هم مقایسه کنید

می توانید به چند فروشگاه مراجعه کنید و صحبت ها و مشورت های فروشندگان را با دقت گوش کرده و حتی یادداشت کنید. همان لحظه خرید را انجام ندهید و در آخر همه فاکتور هایی را که یادداشت کرده اید را باهم مقایسه کرده و انتخابتان را انجام دهید.

انتخاب بهترین موکت

 

انواع موکت

پلی پروپیلن: این نوع موکت ها فیبری و ارزان هستند و در برابر فشرده سازی محکم و قوی هستند. اما در مقایسه با جنس نایلون مقاومت کمتری دارند. این نوع موکت ها به دلیل مقاومت کمی که در برابر لکه و جذب گرد و خاک دارند برای مناطق کم ترافیک خانه مناسب هستند.

نایلون: این جنس از موکت ها به نسبت از بقیه با دوام تر و قابل انعطاف تر هستند و نگهداری راحت تری دارند. موکت های از جنس نایلون برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب هستند.

تریکسا: این نوع موکت ها به دلیل وجود فیبرهای تازه از قند ذرت، خاصیت ضدعفونی کنندگی دائمی دارند.

موکت های با جنس تریکسا دارای انعطاف مناسبی هستند ولی برای خانه های پرجمعیت در مقایسه با جنس نایلون خیلی مناسب نیستند. یکی از مزیت های این جنس موکت ها این است که در برابر لکه مقاوت خوبی دارند و لکه ها به راحتی قابل پاک شدن هستند.

انتخاب بهترین موکت

پلی استر: از مزایای این جنس میتوان به مواردی از جمله نرمی، لوکس بودن و مقاومت در برابر لکه اشاره کرد.

از ایراداتی که این موکت ها دارند این است که به سختی پاک می شوند و مثل موکت های نایلونی دوام بالایی ندارند.

این موکت ها برای قسمت های کم رفت و آمد مناسب هستند. به دلیل نرمی این جنس موکت ها می توان به عنوان زیرانداز برای ورزش نیز استفاده شوند.

 

امیدواریم مطلب فوق شما جهت انتخاب مناسب ترین موکت برای منزل خود، مناسب بوده باشد …

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x