مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
اولویت بندی داشته باشید

اولویت بندی داشته باشید گام نهم در هدف گذاری

یکی از گام های هدف گذاری برنامه ریزی بر اساس اولویت ها است. برای این کار نیاز داریم که حتما برای رسیدن به اهدافمان اولویت هایی را مشخص کنیم. با مشخص کردن اولویت ها و پیش رفتن طبق آن مسیر موفقیت هموار تر میشود. برنامه ریزی طبق اولویت ها این امکان را به ما می دهد که با سرعت بیشتری به اهدافمان برسیم.

«اولویت بندی داشته باشید گام نهم در هدف گذاری»

هدف گذاری یکی از مهم ترین مبانی موفقیت است.

همه ما خواسته ها و آرزوهایی داریم و با تمام وجود می خواهیم به آنها دست یابیم اما باید بدانیم داشتن یک آرزو و رویا به تنهایی نمی تواند تضمینی برای تحقق آن رویا باشد و می توان گفت اگر هدف گذاری و برنامه مناسبی نداشته باشیم، نمی توانیم به موفقیت در زندگی دست یابیم.

البته قبل از هرچیزی با تکنیک های هدف گذاری آشنا شویم تا بتوانبم اهداف خود در زندگی را مشخص کنیم و گام به گام برای دستیابی به آن ها حرکت کنیم.

در ادامه ۱۲ تکنیک هدف گذاری برای رسیدن به موفقیت را به تفصیل برای شما شرح خواهیم داد تا با دانستن آن ها به سمت موفقیت قدم بردارید.

با ما باشید؛ اولویت بندی داشته باشید گام نهم در هدف گذاری

اولویت بندی داشته باشید

اولویت بندی داشته باشید گام نهم در هدف گذاری

همیشه برای رسیدن اهدافتان اولویت بندی داشته باشید و طبق آن برنامه ریزی کنید.

لیست اولویت بندی شده تان را از ابتدای مسیر تا انتهای تکمیل شدن هدفتان سازماندهی و مرتب کنید. وقتی که یک هدف و برنامه با اولویت بندی دارید احتمال رسیدن به هدفتان را افزایش می دهید.

قانونی وجود دارد که می گوید هر یک دقیقه که صرف برنامه ریزی می شود ۱۰دقیقه در اجرا و انجام هدف صرفه جویی می کند.

پس یک برنامه ریز باشید و روی کاغذ فکر کنید هر روز هر هفته و هر ماه را از قبل برنامه ریزی کنید. همه افراد موفق از قبل برنامه ریزی می کنند تا بتوانند حدس بزنند که در آینده ممکن است چه اتفاقاتی بیفتد و چه اقداماتی را می توانند انجام دهند تا بتوانند آن را بهتر انجام دهند و یا از خطر دوری کنند.

سعی کنید برنامه هر روز را از شب قبل و پیش از خوابیدن برنامه ریزی و اولویت بندی کنید. نکته جالب این است که ضمیر ناخودآگاهتان می تواند تمام شب را روی آن موارد کار کند و وقتی که صبح از خواب بیدار شوید تمام بینش و ایده ای را که برای چگونه کامل کردن آن موارد لازم است، دارید.

یادتان باشد وقتی که دارید فعالیت هایتان را برنامه ریزی و اولویت بندی می کنید هر چقدر با جزئیات تر باشید در زمان کمتری کارهایتان را انجام خواهید داد.

 

بیشتر بخوانید: هیچوقت خودت رو فراموش نکن…

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x