مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
برج میلاد تهران

معرفی برج میلاد تهران نماد شهر مدرن

برج میلاد تهران نام برج مخابراتی چندمنظوره ای است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد.

برج میلاد تهران

برج میلاد تهران نام برج مخابراتی چندمنظوره ای است که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد.

ارتفاع برج میلاد

برج میلاد تهران با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، نوزدهمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان و از دیدگاه بلندی، ششمین برج مخابراتی بلند جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش یکی از نمادهای پایتخت ایران به‌شمار می‌آید.

برج میلاد تهرانطرح و ایده ساختن یک نماد جدید برای شهر تهران، در اوایل دهه ۷۰ مطرح شد و از همان زمان شهرداری تهران تحقیقات گسترده‌ای برای پیدا کردن محلی مناسب برای ساخت و طراحی آن آغاز کرد. در مطالعات اولیه برج میلاد، ۲۱ نقطه از تهران برای احداث برج مورد بررسی قرار گرفتند که از میان آنها ابتدا چهار نقطه و سپس در نهایت تپه‌های کوی نصر انتخاب و پروژه طراحی و ساخت برج میلاد آغاز شد.

برج میلاد / برج میلاد تهران / عکس برج میلاد

ساخت برج میلاد

ساخت برج میلاد ۱۱ سال طول کشید. کلنگ ساخت این برج در دی ماه ۱۳۷۶ پس از سه سال مطالعات شناخت و امکان‌سنجی با نام یادمان (مرکز ارتباطات بین‌المللی تهران) بر زمین‌خورد و در سال ۱۳۸۰ به پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران به مناسبت یکصدمین زادروز روح‌الله خمینی رحمه الله علیه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با نام برج میلاد تغییر یافت.

برج میلاد / برج میلاد تهران / عکس برج میلادپس از ۱۱ سال از آغاز ساخت و در روز ۱۶ مهر ۱۳۸۷ برج میلاد با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران (محمد باقر قالیباف) با شعار «آسمان نزدیک است» گشایش یافت. این مراسم را بیش از ۲۵۰ خبرنگار ایرانی و خارجی پوشش دادند.

آدرس برج میلاد تهران

برج میلاد دارای شرایط بسیار مطلوب و استثنایی است. برج میلاد میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۶۲ هکتار واقع در جنوب محله شهرک غرب و شمال کوی نصر (گیشا) در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد. برج میلاد تهران با برخورداری از بخش های مختلف و کاربری های متنوع امروزه به قطب گردشگری ایران تبدیل شده است. این برج شامل ساختمان پای برج (سرسرا)، شفت (بدنه ساختمان)، سازه رأس (ساختمان بالای برج) و آنتن (دکل مخابراتی و تلویزیونی) است.

برج میلاد / برج میلاد تهران / عکس برج میلاد

موزه هدایا و دست نوشته های شهرداری

این طبقه امکان دید بسیار عالی از شهر تهران را از ارتفاع ۲۶۱ متری برج برای شما فراهم می آورد که در آن دست نوشته های قدیمی ایران و هدایای اهدایی به شهرداری در دوره های مختلف به نمایش در آمده است. یکی از جاذبه های این موزه کره های قدیمی متعلق به قرون ۱۷ تا ۲۰ میلادی است که از موزه اختصاصی ژرژ پمپیدو خریداری شده است. در این کره ها نام خلیج فارس ایران خودنمایی می کند و سندی معتبر است بر تایید نام زیبای خلیج فارس.

موزه مشاهیر ایران

در طبقه پنجم سازه راس و ارتفاع ۲۷۱ متری مجسمه های سیلیکونی مشاهیر و مفاخر ایران اثر دکتر علیرضا خاقانی قرار دارد. این مجسمه ها در شما حس دیدار با مشاهیر و مفاخر ایران و سفر به گذشته را ایجاد می کنند. شما می توانید در کنار این آثار هنری عکس یادگاری بگیرید و در خاطرات خود ثبت کنید.

موزه سکه

موزه سکه‌های باستانی ایران در ارتفاع ۲۶۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است. این موزه شامل ۱۶۰ سکه مربوط به دوران باستان، هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان و شامل درهم، دینار، فلوس، پول، قران، شاهی و … است. علاوه بر سکه‌ها در این موزه می‌توان اشیا قدیی دیگر را نیز مشاهده کرد.

دلفیناریوم

مرتفع ترین دلفیناریوم غیرساحلی دنیا که ظرفیت حضور ۷۰۰ نفر را دارد در ضلع غربی مجموعه برج میلاد قراردارد. این دلفیناریوم با اجرای برنامه های شاد و مفرح با ۲ دلفین و شیرهای دریایی آموزش دیده فضایی متفاوت و شاد را برای علاقه مندان خصوصاً کودکان و نوجوانان فراهم می کند.

برج میلاد / برج میلاد تهران / عکس برج میلاد

برج میلاد / برج میلاد تهران / عکس برج میلاد

این مجوعه بعد از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و دلفین این مجموعه به جزیره کیش منتقل شد.

سکوی دید باز

سکوی دید باز طبقه هفتم ساختمان بالای برج و در ارتفاع ۲۸۰ متری برج واقع شده است و از طریق این طبقه می توان به طبقات دیگر برج دسترسی پیدا کرد. شما می توانید از تریای برج استفاده کنید و در فضای بالکن روباز به تماشای شهر تهران مشغول شوید. استفاده از مواد غذایی و همچنین استعمال دخانیات در این محوطه ممنوع است. دوربین های مستقر در بالکن به شما کمک می کند تا تصاویر واضح تری از شهر را به تماشا بنشینید . در این طبقه جاذبه هایی چون ماکت برج های بلند مخابراتی دنیا، میل های قدیمی ایران و همچنین شهر فرنگ که نمایان گر تصاویری از تهران قدیم است وجود دارد.

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد /
در طبقه هفتم به جز سکو، جاذبه‌های فرهنگی دیگری مانند موزه شهرداری تهران و هنرمندانی که در حال نقاشی، قلم زنی و … هستند را می‌توانید مشاهده کنید.

گنبدآسمان

گنبد آسمان بالاترین طبقه از ساختمان بالای برج در ارتفاع ۳۰۲ متری است. اثری هنری از دکتر رضا یحیایی که تاریخ تمدن ایران را در دل این طبقه هنرمندانه روایت کرده است. همچنین این طبقه مزین به پرچم بارگاه های مطهر ائمه است که در مناسبت های مختلف به مجموعه اهدا شده است.

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد /
دکل آنتن برج که کاربری مخابراتی دارد از این طبقه شروع و تا ۱۲۰ متر ادامه پیدا می کند. در آنتن یک آسانسور ۲ نفره برای انتقال تکنسین ها به بالا وجود دارد. استفاده از این آسانسورها برای عموم امکان پذیر نمی باشد.

سینما گیم

شادی و هیجان را در سینما ۶ و ۷ بعدی برج میلاد می توانید تجربه کنید. این هیجان به مدت ۵ الی ۷ دقیقه طول می کشد و ظرفیت آن ۸ نفر است. از امکانات این سینما می توان به حرکت فوق پیشرفته صندلی ها، افکت های طوفان، رعد و برق، باد و دیگر افکت ها، حرکت صندلی ها در تمام جهات با سرعت و شتاب های متفاوت اشاره کرد. این سینما قابل استفاده برای افراد بالای ۷ سال است و محدودیت استفاده برای افراد با سابقه بیماری قلبی و خانم های باردار را دارد. در سینما گیم پخش بازی به صورت ۳ بعدی و افکت های محیطی تجربه ای متفاوت را برای همه افراد در تمام گروه های سنی بوجود می آورد این بازی ها به صورت گروهی با سیستم امتیاز دهی انفرادی محیطی مهیج و رقابتی را برای بازیکنان بوجود می آورد.

گیم: هر صندلی مجهز به یک تفنگ لیزری است و در حین نمایش از شما عکس گرفته می شود، با حاضرین در سالن در یک بازی شرکت کرده با حرکت روی ترن یا سوار بر اسب و ماشین، زامبی ها را می کشید یا کابوی ها را از بازی خارج می کنید و امتیاز می گیرید.

کاربازیا

شهر مشاغل کودکان کاربازیا در نوروز ۹۷ در طبقه منفی یک برج میلاد تهران آغاز به کار کرد. این مجموعه با الگوگیری از تجربیات موفق جهانی در این زمینه و با توجه به شرایط فرهنگی، ملی و مذهبی کشور عزیزمان طراحی و بهره برداری شده است.

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد / این محیط برای کودکان ۲ تا ۱۳ سال تدارک دیده شده و تجربه کار در قالب مشاغل مختلف و شبیه سازی شده با هدف آشنایی با فرهنگ کار و تلاش و همچنین رشد و پرورش توانایی های فردی و جمعی کودک، محور اصلی آن است.

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد / فعالیت های موجود در کاربازیا شامل صنایع دستی، خانه آشپزی، آزمایشگاه، اداره پست، بیمارستان، هواپیما، آکادمی موسیقی، فروشگاه، آتش نشانی، استودیو خبر، پلیس، مکانیکی، شهرک آزمایش (رانندگی)، تماشاخانه، شن بازی و روباتیک است. علاوه بر این برای اولین بار رصد هوش چندگانه کودک و ارائه خدمات مشاوره ای به صورت تلفیقی با بازی و سرگرمی در این مجموعه ارائه می شود.

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد /

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد

مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران با برخورداری از امکانات منحصر به فرد و منابع انسانی متخصص و مجرب به منظور برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی شامل: کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها، جشنواره ها، کنسرت ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها راه اندازی شده است.

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد /

پینت بال برج میلاد

پینت بال ورزشی نو و پر هیجان است. بر پایه دومیدانی، بسیار نزدیک به تیراندازی و از آن جا که به تفکر استراتژیک نیاز دارد به آن شطرنج زنده هم می‌گویند.

سالن لیزریوم

این سالن در ضلع غربی برج قرار گرفته است. در این قسمت می‌توان نمایش‌های خارق العاده‌ای از موسیقی، رنگ و نور را مشاهده کرد. در نمایش‌های این سالن از صدای دالبی و تکنولوژی لیزر استفاده می‌شود.

زیپ لاین

تفریح هیجان انگیز برج میلاد زیپ لاین است. با استفاده از زیپ لاین می توانید پروازی خاص را تجربه کنید و آدرنالین خون تان را بالا ببرید. در اینجا همه چیز فراهم است تا هیجان را به صورت ایمن تجربه کنید.

آدرس برج میلاد

مسیر زیپ لاین برج میلاد ۱۵۰ متر طول دارد و شما را در ارتفاع ۳۰ متری با سرعت ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت به پرواز در می آورد.

رستوران گردان برج میلاد

شما با رفتن به رستوران گردان برج میلاد می توانید تجربه ای متفاوت در یکی از بزرگترین رستوران های گردان دنیا در ارتفاع ۲۷۶ متری برج را داشته باشید. با تهیه بلیت رستوران می توان از مجموعه ای از غذاهای ایرانی و فرنگی استفاده کرد.

برج میلاد تهرانرستوران گردان برج میلاد در هر ساعت یک دور کامل می چرخد و شما در طول این مدت در حالی که در کنار خانواده مشغول میل غذای دلخواه خود هستید نمایی ۳۶۰ درجه از تهران را نظاره خواهید کرد. اثر هنری شاهنامه فردوسی (اثری هنری از استاد گرمچی) بر زیبایی های رستوران گردان برج میلاد افزوده است و شما در طول یک ساعت روایتی از شاهنامه را شاهد خواهید بود.

رستوران ویژه

در طبقه دهم سازه بالای برج میلاد، در ارتفاع ۲۹۲ متری رستوران ویژه قرار دارد. این رستوران به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع و با ظرفیت بیش از ۶۰ نفر برای مهمانی های رسمی طراحی شده است. یکی از ویژگی های این رستوران ایوان اختصاصی دیدباز است که امکان بازدید ویژه همراه با پذیرایی را برای مهمانان فراهم می کند.

رستوران ایوان

این رستوران در ضلع غربی برج و بر روی تپه های نصر قرار دارد، با توجه به دید ۳۶۰ درجه رستوران به شهر تهران لحظه خاطره انگیزی را در کنار خانواده می توانید در این رستوران تجربه کنید. این رستوران با منوی غذایی ایرانی و با کیفیتی بسیار بالا در طول هفته پذیرای مهمانان خود است.

خوراکده

خوراکده برج میلاد با مجموعه ای از رستوران های متنوع در طبقه چهارم تجاری برج، تجربه ای متفاوت را با منظره شهر تهران در کنار صرف غذاهای متنوع و مناسب هر ذایقه و سلیقه، از غذاهای سنتی ایرانی مثل آبگوشت و کباب و قورمه سبزی تا فست فود و انواع غذاهای مکزیکی، ایتالیایی و عربی و مراکشی در کنار غذای معروف کباب ترکی و طیف وسیعی از پیتزاها و برگرهای لذیذ و جدید را به شما می دهد. همه این ها در کنار لذت شنیدن موسیقی زنده کامل می شود. خانه بازی کودک در خوراکده طراحی شده است تا زمانی که از این فضا و منظره زیبا در کنار موسیقی زنده لذت می برید، کودکان دلبند شما با بازی در خانه بازی لحظات شادی را در محیطی امن در کنار مربیان خانه بازی سپری کنند.

کافه تریا ویونا

این طبقه در ارتفاع ۲۶۶ متری از برج محل مناسبی برای نوشیدن چای و قهوه است. تجربه ای ناب در آسمان تهران. ورود به این طبقه برای کسانی که بلیت بازدید کامل برج را تهیه کرده اند رایگان است.

رستوران فرش وی

این رستوران با رعایت استانداردهای بین المللی پخت غذا با استفاده از تجهیزات مدرن انواع پیتزا، مرغ سوخاری و انواع برگرها و ساندویچ های سرد و گرم را ارائه می کند. رستوران فِرش وی در ضلع غربی گذرگاه ورودی برج میلاد قرار دارد.

آدرس برج میلاد

آدرس برج میلاد: از دیدگاه راه‌های دسترسی و حمل و نقل، برج میلاد دارای شرایط بسیار مطلوب و استثنایی است. این مجموعه در میان چهار بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، حکیم و شیخ فضل‌الله نوری قرار دارد، همچنین ایستگاه خط ۷ مترو برای آن پیش‌بینی شده‌است.

راه‌های دسترسی:
تهران – بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری – ورودی بزرگراه شهید همت – کنارگذار اختصاصی برج میلاد
تهران – بزرگراه حکیم غرب – بعد از بزرگراه چمران – ورودی اختصاصی برج میلاد
تهران – بزرگراه همت شرق – خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

عکس برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد / عکس برج میلاد تهران

عکس برج میلاد تهران

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد /

رستوران گردان برج میلاد / ارتفاع برج میلاد /

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیک، در این بخش با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما بودیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سربزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی برج میلاد تهران اختصاص داشت.

منبع: miladtower.tehran.ir

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x