مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 20 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
برندگان جایزه اسکار افتخاری معرفی شدند

برندگان جایزه اسکار افتخاری معرفی شدند

مل بروکس و کارول لیتلتون نویسنده در مراسم سالانه رؤسای آکادمی که در ماه نوامبر برگزار می‌شود اسکار افتخاری دریافت خواهند کرد.

برندگان جایزه اسکار افتخاری معرفی شدند

انجلا بست، مل بروکس و کارول لیتلتون نویسنده در مراسم سالانه رؤسای آکادمی که در ماه نوامبر برگزار می‌شود اسکار افتخاری دریافت خواهند کرد. میشل ستر یکی از مدیران مؤسسه ساندنس نیز در این مراسم جایزه حقوق بشری «ژان هرشولت» را دریافت می‌کند. جانت یانگ رئیس آکادمی با انتشار بیانیه‌ای از طرف هیأت رئیسه آکادمی این جوایز را تایید کرده است.

بست ۶۴ ساله سال گذشته برای «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» (Black Panther: Wakanda Forever) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل بود و به اولین بازیگر نامزد اسکار تاریخ مارول تبدیل شد. بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که اسکار این بخش به او اهدا شود اما جیمی لی کرتیس برای «همه‌چیز همه‌جا ناگهان» (Everything Everywhere All at Once) برنده اسکار شد. بست در سال ۱۹۹۳ برای نقش تینا ترنر در فیلم «به عشق چه ربطی دارد» (What’s Love Got to Do With It) نامزد اسکار شده بود.

بروکس که چهارشنبه آینده ۹۷ ساله می‌شود، یکی از ۱۸ فردی است که چهار جایزه امی، گرمی، اسکار و تونی را دریافت کرده است. او برای نویسندگی فیلم «تهیه‌کنندگان» (The Producers) در سال ۱۹۶۷ که بعدها اقتباس برادوی آن برای او سه جایزه تونی را به ارمغان آورد نامزد اسکار شد. بروکس برای «فرانکنشتاین جوان» (Young Frankenstein) در سال ۱۹۷۵ دو نامزدی اسکار بهترین نویسندگی فیلمنامه و بهترین ترانه برای «زین‌های شعله‌ور» (Blazing Saddles) را دریافت کرده بود.

مراسم اهدای جوایز رؤسای آکادمی ۱۸ نوامبر در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x