مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر 39 مشخص شدند

برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر ۳۹ مشخص شدند

دیشب 20 بهمن ماه آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت برگزاری شد و در طی این مراسم برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر 39 مشخص شدند.

دیشب ۲۰ بهمن ماه آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در تالار وحدت برگزاری شد و در طی این مراسم برگزیدگان جشنواره تئاتر فجر ۳۹ مشخص شدند.

در ابتدا برگزیدگان بخش مسابقه «عکس» و «پوستر» معرفی شده و مهدی آشنا و محمد ژیان اهدای جوایز این بخش را بر عهده داشتند.

دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی رتبه اول به شهریار دبیری برای عکس نمایش «فرانکنشتاین» اختصاص یافت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم نیز به فاطمه حسن پور زعفرانی برای عکس نمایش «جانکاه» تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم به مریم قهرمانی زاده برای عکس نمایش «مری پاپینز» اهدا شد.

در بخش «پوستر» نیز مهدی رایگانی برای طراحی پوستر نمایش «دراکولا» رتبه اول، سروش حیدری برای طراحی پوستر نمایش «شاه شکار» رتبه دوم و سینا افشار برای طراحی پوستر نمایش «اسم» رتبه سوم را دریافت کردند.

در بخش بعدی برگزیدگان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس معرفی شدند.

هیات داوران این بخش از میان ۳۰ نمایش منتخب ارزیابی شده آرا خود را به شرح ذیل اعلام کردند:

نمایش‌های صحنه‌ای:

در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به میزان پنجاه میلیون ریال بدون اولویت به نمایش‌های زیر اهدا شد:

نمایش «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم / نمایش «سرباز» به کارگردانی حسین پارسایی.

نمایش‌های خیابانی:

در بخش نمایش‌های خیابانی نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی بدون اولویت به نمایش‌های «حباب زیر آب» به کارگردانی جلال حسنوند و علی شمس از فلاورجان و «۶۵۹۹» به کارگردانی مسعود براهیمی از اصفهان اهدا شد.

برگزیدگان متروی تهران در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

متروی تهران نیز در راستای حمایت از آثار نمایشی متناسب با مسئولیت‌های این نهاد با بررسی نمایش‌های حاضر در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر از نمایش‌های زیر تجلیل کرد:

لوح تقدیر و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش خیابانی «ژنرال» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان تعلق گرفت.

لوح تقدیر و ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی به نمایش «سه شنبه‌های لعنتی» به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی خاتمی از تهران اختصاص یافت.

نمایش «پاشوره» به نویسندگی و کارگردانی حسن عابدی از بجنورد نیز از سوی متروی تهران لوح تقدیر و ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی فضای نمایشی به طور مشترک به احمد صمیمی و مارال ایزدبخش برای طراحی فضای نمایش «V.A.R» اهدا شد.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی فضای نمایشی به سید مهرداد کاووسی برای طراحی فضای نمایش «زهی خیال باطل» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی حرکت به طور مشترک به سامان شکیبا و سارینا شاد برای طراحی حرکت نمایش «مضحکه در مضحکه» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی صدا و افکت برگزیده به نرگس موسی‌پور برای طراحی صدا و افکت نمایش رادیویی «اتاق ۲۴» رسید.

مجید آینه برای صدابرداری تمامی آثار حاضر در مسابقه رادیو تئاتر نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی صدابرداری در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» جشنواره سی و نهم را دریافت کرد.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی لباس به سعید معروفی برای طراحی لباس «تن‌ها» تعلق گرفت.

سعید مؤذنی برای طراحی صحنه نمایش «بهشت حکیم الله» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی صحنه را در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» دریافت کرد.

در همین بخش دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی نور نیز به رضا پورتراب زاده برای طراحی نور نمایش «اپیدمی» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تله تئاتر» دیپلم افتخار و جایزه نقدی طراحی نور و تصویر به مهدی گودرزی و میلاد شکیبا برای طراحی نور و تصویر تئاتر تلویزیونی «آینه یک روز زنده است» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی نور به احسان فلاحت پیشه برای طراحی نور نمایش «پنهان خانه پنج در» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» لوح تقدیر و جایزه نقدی طرح و ایده به طور مشترک به احمد صمیمی و مارال ایزدبخش برای طرح و ایده نمایش «V.A.R» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طرح و ایده به سمیه مهری برای طرح و ایده نمایش «مضحکه در مضحکه» اهدا شد.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» لوح تقدیر و جایزه نقدی طرح و ایده به مصطفی جعفری خوزانی برای طرح و ایده نمایش «انگشتری» رسید.

همچنین سعید بادینی برای طرح و ایده نمایش «ژنرال» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی طرح و ایده را در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» دریافت کرد.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده طراحی گریم به سارا اسکندری برای طراحی گریم نمایش «سگدو» تعلق گرفت.

علیرضا رضایی و آرمان کارخانه برای تدوین تئاتر تلویزیونی «هزار و یک تو» دیپلم افتخار و جایزه نقدی تدوین را در بخش مسابقه تله تئاتر دریافت کردند.

در بخش مسابقه «گزارش صحنه‌ای» نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی تصویربرداری به محمدرضا اکبری، پوریا سبحانی، احمد اسماعیلی و علی مسیح آبادی برای تصویربرداری نمایش «اپیدمی» رسید.

در بخش مسابقه «گزارش صحنه‌ای» نیز دیپلم افتخار و جایزه نقدی تدوین را مجتبی اسماعیل زاده برای تدوین نمایش «خونه باد» دریافت کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی صدابرداری در بخش مسابقه «گزارش صحنه‌ای» نیز به حمید نجفی راد برای صدابرداری نمایش «ننه دلاور» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» دیپلم افتخار و جایزه نقدی موسیقی به طور مشترک به احمد صمیمی و امیرمحمد انصافی برای آهنگسازی نمایش «نبرد بام» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» دیپلم افتخار و جایزه نقدی موسیقی به مهدی کرمی برای آهنگسازی نمایش «قاصد» رسید.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده موسیقی به طور مشترک به حسین اصیلی مازغی و عبدالرضا سرابی برای آهنگسازی نمایش «نگاهم به دریاست تا کسی آب را نبرد» رسید.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» سرباز انقلاب لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری زن به آرزو جعفری برای بازی در نمایش «قاصد» تقدیم شد.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری زن به نجمه مهرابی خوزانی برای بازی در نمایش «زندگی با طعم باروت» اختصاص یافت.

هیات داوران این بخش برای رتبه برگزیده بازیگری زن در بخش «خیابانی» برگزیده‌ای را معرفی نکرد.

در بخش مسابقه «تله تئاتر» دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری زن به بهناز جعفری برای بازی در نمایش «آینه یک روز زنده است» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری زن بدون اولویت به طور مشترک به نوشین حسن زاده برای بازی در نمایش رادیویی «اتاق ۲۴»، آنیسا مصطفی پور برای بازی در نمایش «بوسه بر ماه» و رزا مزینانیان برای بازی در نمایش «قهرمان من تویی» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «دیگرگونه‌های اجرایی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اجراگر برگزیده به گلنوش قهرمانی برای اجراگری در نمایش «۱۵ ثانیه» به دلیل شیوه متناسب اجراگری در نسبت با اثر اجرایی تقدیم شد.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری زن به ویدا موسوی برای بازی در نمایش «بهشت حکیم الله» اهدا شد.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده بازیگری آیه کیانپور برای بازی در نمایش «سگدو» رسید.

لوح تقدیر ویژه‌ای از سوی قادر آشنا به هنرمند نوجوان، آرمان میرزایی به خاطر حضور موثر در صحنه اهدا شد.

در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به طور مشترک به عباس توفیقی برای بازی در نمایش رادیویی «اتاق ۲۴» و ایوب آقاخانی برای بازی در نمایش «سین جیم» رسید.

در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» تندیس جشنواره دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری مرد به علی میلانی برای بازی در نمایش رادیویی «سین جیم» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به سید مهرداد کاووسی برای بازی در نمایش «زهی خیال باطل» اهدا شد.

سید پویا امامی برای بازی در نمایش «زندگی با طعم باروت» در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری مرد را دریافت کرد.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به سامان شکیبا برای بازی در نمایش‌های «حباب زیر آب» و «مضحکه در مضحکه» و امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش «مضحکه در مضحکه» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری مرد به محمدهادی عطایی برای بازی در نمایش «نبرد بام» تقدیم شد.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد به گروه بازیگران نمایش «آبگوشت زهرماری» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری مرد حمیدرضا محمدی برای بازی در نمایش «هار یا مردی که به هنگامه تولد هر دو دستش پر از خون بود» رسید.

سروش طاهری نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده بازیگری را برای بازی در نمایش «سگدو» در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» دریافت کرد.

در بخش مسابقه «نمایشنامه‌نویسی» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه اول به محسن عظیمی برای نگارش نمایشنامه «من پیپ هستم آقای دیکنز» اهدا شد.

رتبه دوم این بخش نیز به مهرداد رایانی مخصوص برای نگارش نمایشنامه «مردی که گل به دهان گریست» اختصاص یافت.

رتبه سوم این بخش نیز به مهدی علیپور اصل برای نگارش نمایشنامه «جنگ و صلح» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده «نمایشنامه‌نویسی» به سینا نیکوکار برای نگارش نمایشنامه رادیویی «سین جیم» اهدا شد.

در بخش مسابقه «تله تئاتر» دیپلم افتخار و جایزه نقدی متن نمایشی به نگارنده متن تئاتر تلویزیونی «آتش در نیستان» زنده یاد عبدالرضا حیاتی تقدیم شد.

در بخش مسابقه «دیگرگونه‌های اجرایی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ایده اجرایی (نویسندگی) برگزیده به رضا سعیدی برای نمایش «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی» به دلیل بهره‌گیری از تجربه زیسته هنرمند در بستر اجرایی اثر اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر «نمایشنامه‌نویسی» به باقر سروش برای نگارش نمایشنامه «اتول سورون» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده «نمایشنامه‌نویسی» به محمد چرمشیر برای نگارش نمایشنامه «سگدو» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «گزارش صحنه‌ای» دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردانی فنی برگزیده به رضا دادویی برای کارگردانی نمایش «به مناسبت ورود اشکان» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تله تئاتر» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردانی تلویزیونی برگزیده به شهرام گیل آبادی برای کارگردانی تئاتر تلویزیونی «آینه یک روز زنده است» اهدا شد.

در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به مصطفی کولیوندی برای کارگردانی نمایش رادیویی «چریکه» اهدا شد.

در بخش مسابقه «رادیو تئاتر» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده کارگردانی به علی بهرامی برای کارگردانی نمایش رادیویی «سین جیم» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تله تئاتر» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردان هنری برگزیده به السا فیروز آذر برای کارگردانی هنری تئاتر تلویزیونی «هزار و یک تو» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به طور مشترک به سید مهرداد کاووسی برای کارگردانی نمایش «زهی خیال باطل» و مجتبی خلیلی برای کارگردانی نمایش «زندگی با طعم باروت» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده کارگردانی به سعید بادینی برای کارگردانی نمایش «ژنرال» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به سمیه مهری برای کارگردانی نمایش «مضحکه در مضحکه» اهدا شد.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده کارگردانی به مهدی ضیائیان برای کارگردانی نمایش «نبرد بام» تقدیم شد.

در بخش مسابقه «دیگرگونه‌های اجرایی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده طراحی اجرا (کارگردانی) به مهیار جوادیها برای طراحی اجرای نمایش «تناسخ» به دلیل بهره‌گیری از امکانات و ویژگی‌های دیگرگونه‌های اجرایی در طراحی اجرا اهدا شد.

در بخش مسابقه «دیگرگونه‌های اجرایی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده به پویان محمودی برای اجرای نمایش «۱۵ ثانیه» به دلیل بهترین استفاده از ویژگی های مکان اجرا اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر کارگردانی به اوشان محمودی برای کارگردانی نمایش «پینوکیو» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برگزیده کارگردانی به نیما ایمان زاده برای کارگردانی نمایش «باب بارا» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تله تئاتر» جشنواره تئاتر فجر، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه برگزیده بازیگری زن به بهناز جعفری برای بازی در نمایش «آینه یک روز زنده است» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه رادیو تئاتر تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی تهیه‌کننده برگزیده به سامی یوسفی برای تهیه‌کنندگی نمایش رادیویی «قهرمان من تویی» تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی سرباز انقلاب» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی نمایش برگزیده به سعید بادینی برای کارگردانی نمایش «ژنرال» اهدا شد.

در بخش مسابقه «تئاتر خیابانی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی رتبه نمایش برگزیده و جایزه بزرگ به هادی کیانی برای کارگردانی نمایش «واگویه های یک فشنگ جنون زده» به دلیل رعایت تمامی جنبه‌های نمایشی اعم از طراحی فضا، کارگردانی، بازیگری و هماهنگی همه عناصر نمایشی تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «گزارش صحنه‌ای» نیز جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شهرام گیل آبادی برای کارگردانی نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» اختصاص یافت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» لوح تقدیر ویژه هیات داوران و جایزه نقدی برای پرداختن به موضوع اپیدمی و نیز همراهی پیشکسوتان و جوانان تئاتر گرگان به گروه نمایش «اپیدمی» به کارگردانی رضا پورتراب زاده تقدیم شد.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش «کمین ژاله» به کارگردانی حامد مکملی از قزوین تعلق گرفت.

در بخش مسابقه «تئاتر صحنه‌ای» جایزه بزرگ این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به نمایش «باب بارا» به کارگردانی نیما ایمان زاده از سنندج اهدا شد.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x