مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
بوگاتی دیوو معرفی شد

بوگاتی دیوو معرفی شد

بوگاتی دیوو ماشین ۶ میلیون دلاری بوگاتی معرفی شد

دیوو از طراحی ظاهری کاملا جدیدی بهره می برد و وزن آن ۱۹۶۱ کیلوگرم است. این خودرو از موتور ۱۶ سیلندر ۱۴۷۹ اسب بخاری شیرون استفاده می کند و اکثر قطعات آن از جمله شاسی متعلق به شیرون هستند. گیربکس آن هفت دنده و دو کلاچه است و نیروی موتور را به همه ی چرخ ها منتقل می کند. سیستم اگزوز خودرو نیز به طور کلی عوض شده و موتور ماشین صدای کمتری تولید می کند.

سرعت دیوو به ۳۸۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است زیرا نیروی رو به پایینی که ایجاد می کند ۹۰ کیلوگرم از شیرون بیشتر است (۴۵۶ کیلوگرم) و ارتفاع آن از سطح زمین نسبت به شیرون کمتر است؛ این باعث می شود تا فشار بیشتری به لاستیک های دیوو نسبت به لاستیک های شیرون وارد شود.

طراحی دیوو از بوگاتی ویژن گرن توریزمو و بوگاتی تایپ ۵۷ آتلانتیک الهام گرفته است. اسپویلر عقب این خودرو ۱.۸ متر طول دارد که حدود ۲۰ درصد از طول اسپویلر شیرون بیشتر است. برخلاف اسپویلر شیرون اسپویلر این خودرو در جای خود ثابت است.

کابین دیوو نیز مثل شیرون است اما از کربن بیشتری برای کاهش وزن استفاده شده است. سیستم تعلیق این خودرو سفت تر است و چرخ ها خمیدگی بیشتری نسبت چرخ های شیرون دارند تا عملکرد این خودرو در پیست تثبیت شود.

با اینکه سرعت دیوو به ۳۸۰ کیلومتر محدود شده، اما پیست ناردو را ۸ ثانیه سریع تر از شیرون طی کرده که این خود نشان می دهد عملکرد دیوو در پیست ها بسیار بهتر است.

برچسب قیمت دیوو ۶ میلیون دلار است اما برای خرید آن به جز پول باید شیرون را داشته باشید! این ماشین فقط به کسانی که صاحب شیرون هستند فروخته می شود و هر چهل نسخه ی آن قبل از معرفی پیش خرید شده بودند.

tg bugatti divo front3qtg bugatti divo profiletg bugatti divo rear 34tg bugatti divo reartg bugatti divo overhead

 

مجله اینترنتی تحلیلک