مجله اینترنتی تحلیلک

سه شنبه/ 4 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
تالاب کیاکلایه

تالاب کیاکلایه لنگرود مکانی رویایی در گیلان

تالاب کیاکلایه در نزدیکی شهر لنگرود از توابع استان گیلان قرار دارد. این تالاب حدود 300 هکتار مساحت داشت که به دلیل بی توجهی منابع طبیعی و شهرداری و آلوده شده آن اکنون مساحت آن نزدیک به 100 هکتار رسیده است.

تالاب کیاکلایه لنگرود مکانی رویایی در گیلان

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی تالاب کیاکلایه لنگرود در استان گیلان اختصاص دارد.

کیاکلایه

تالاب کیاکلایه کجاست

این تالاب در نزدیکی شهر لنگرود از توابع استان گیلان قرار دارد. این تالاب حدود ۳۰۰ هکتار مساحت داشت که به دلیل بی توجهی منابع طبیعی و شهرداری و آلوده شده آن اکنون مساحت آن نزدیک به ۱۰۰ هکتار رسیده است.

تالاب کیاکلایه 3

تالاب کیاکلایه لنگرود

تالاب کیاکلایه جزو آب بندان های شهرستان لنگرود به شمار می رود. همانطور که بیان شد، به دلیل تبدیل شدن این تالاب به جایگاه دفن زباله، وسعت آن به صورت چشمگیری کاهش یافته و سطح تالاب پر شده است.

تالاب کیاکلایه

در قسمت شمالی تالاب کیاکلایه بقعه متبرکه آقا سید محمد (در ابتدای ورودی شهر لنگرود) قرار دارد. از جنوب به هم به روستای سالکویه می رسد.

امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی در اطراف تالاب وجود دارد و به همین دلیل اقبال گردشگران به این منطقه بیشتر شده است. قسمتی از تالاب را تبدیل به شهربازی کرده اند، همچنین هتل و اقامتگاه های زیادی در اطراف وجود دارد.

پوشش گیاهی این تالاب بیشتر شامل درختان توسکا و پوشش نی است. گل نیلوفر هم در این تالاب خودنمایی کرده و از زیبایی های جذاب تالاب کیاکلایه است.

تالاب کیاکلایه

پوشش جانوری تالاب کیاکلایه به این صورت است که انواع حواصیل، چنگر نوک سرخ، انواع کاکائی، آبچلیک پا سرخ و تلیله شکم سیاه در این تالاب یافت می شود.

 

بیشتر بخوانید:

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x