مجله اینترنتی تحلیلک

چهارشنبه/ 5 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم ماتریکس (THE MATRIX)

جهان ماتریکس با 5 رنگ سبز، آبی، زرد، قرمز و سفید مضمون دارد که نمایانگر سطوح مختلفی از وجود ما هستند.

در تجزیه و تحلیل رنگ فیلم ماتریکس باید گفت که جهان ماتریکس با ۵ رنگ سبز، آبی، زرد، قرمز و سفید به نمایش درآمده است که نمایانگر سطوح مختلفی از وجود ما هستند. در این مقاله به تجزیه و تحلیل این رنگ ها خواهیم پرداخت.

تجزیه و تحلیل رنگ فیلم ماتریکس

سبز

سبز رنگ ماتریکس است و نشان دهنده ذهن است.

تحلیل رنگ فیلم ماتریکس
تحلیل رنگ فیلم ماتریکس

سبز واضح ترین و مشهورترین رنگ است، چیزی که ویلبر آن را “جهان سبز” می نامد. هر صحنه ای که در داخل ماتریکس رخ می دهد به رنگ سبز است. ماتریکس در ذهن شما اتفاق می افتد و تمام چالش های ماتریکس نیز چالش های ذهن شما هستند -خم شدن ذهن برای تغییر قوانین- به همین دلیل است که ماتریکس به دلیل آزادی بی حدی که دارد، برای ما جذاب است. در ذهن ما، تقریباً آزادیم که تقریباً هر موجودی را خیال پردازی کنیم.

2 1 3 1

آبی

 

آبی “دنیای واقعی” است و نشان دهنده بدن است.

تحلیل رنگ فیلم ماتریکس
تحلیل رنگ فیلم ماتریکس

شما واقعاً می توانید رنگ آبی را در حوض و تونل های خدمات مشاهده کنید. زندگی در دنیای واقعی خشن و غیر جذاب است. بقا مهمترین نگرانی است، مرگ و نابودی همیشه تهدید هستند.

 

4 6 1

زرد

 

زرد دنیای ماشین ها است، که نمایانگر روح و حتی بهشت ​​است.

7

زرد جالبترین رنگ است، دنیای زرد متعلق به روح است. در جهان ماتریکس، شهر ماشینی شبیه بهشت ​​است و معمار مشابه خدا. نوع خاصی از خدا.

دنیای روح در کنار دنیای واقعی وجود دارد. بارها در The Matrix Revolutions، همان عکس را از هر دو منظر می بینیم – واقعی و معنوی.

8 1 9

قرمز

 

قرمز نماد فساد، شر و جهنم است.

15

در جهان ماتریکس، قرمز در واقع یک جهان نیست، بلکه یک حالت فساد و شر است. نگهبانان از درون به رنگ قرمز می درخشند و غلاف هایی که انسان های محبوس در ماتریکس را نگه می دارند نیز قرمز هستند.

این یک امکان جالب قرص های قرمز و آبی است. ممکن است داشتن قرص آبی رایگان Neo منطقی تر باشد، زیرا این امر او را به دنیای آبی رها می کند. با این حال، قرص قرمز عملکرد عکس دارد. شاید این کنایه از سیب (قرمز) عدن، یعنی میوه دانش باشد. اغلب دانش “غلط” می تواند ما را نابود کند، ما نمی توانیم چیزی را که نمی خواستیم بدانیم “یاد بگیریم”.

16

سفید

 

سفید کنایه از پاکی و منبع مرموز است.

تحلیل رنگ فیلم ماتریکس
تحلیل رنگ فیلم ماتریکس

سفید کاملاً جهانی نیست، رنگ سفید در مواقعی ظاهر می شود که نئو تغییر عمده ای در رشد خود ایجاد می کند. شاید این نشان دهنده منبع باشد، چیزی که فیلم ها به ندرت توضیح می دهند. شخصیت های خاصی برای نشان دادن خلوص خود سفید می پوشند، مانند Seraph یا Switch.

تحلیل رنگ فیلم ماتریکس
تحلیل رنگ فیلم ماتریکس

11

 

امیدواریم از مقاله تجزیه و تحلیل رنگ فیلم ماتریکس لذت برده باشید و توانسته باشیم نمایشی متفاوت از فیلم  The Matrix را در اختیار شما قرار دهیم.

 

مجله اینترنتی تحلیلک

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x