مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
تنگه کافرین

تنگه کافرین ایلام

تنگه کافرین ایلام (تنگه کافری) یکی از مناطق بسیار زیبا و جذاب استان ایلام است. این تنگه در شمال شهر بدره، در جاده ایلام به بدره قرار دارد.

همراهان همیشگی مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی تنگه کافرین استان ایلام اختصاص یافته است.

تنگه کافرین
عکس تنگه کافرین

تنگه کافرین بدره ایلام

تنگه کافرین ایلام (تنگ کافری) یکی از مناطق بسیار زیبا و جذاب استان ایلام است. این تنگه در شمال شهر بدره، در جاده ایلام به بدره قرار دارد. بدره در ۸۷ کیلومتری ایلام قرار دارد، این شهر تیرماه سال ۱۳۹۲ از بخش به شهرستان ارتقا یافت و دارای ۲ بخش مرکزی و هندمینی است.

بیشتر بخوانید: جنگل ارسباران از جاذبه های طبیعی تبریز

رودخانه ای در تنگه کافرین ایلام قرار گرفته که در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. رودخانه سیمره در شهرستان بدره از تلاقی رودخانه های قره سو و گاماسیاب شکل گرفته و در مرز ایلام و لرستان جریان دارد و تا انتهای حوزه کرخه ۶۵۰ کیلومتر طول دارد.

تنگه کافرین

آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در تنگه کافرین (کافری) به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد. جنگل های وسیع بلوط و گونه های جانوری مانند سنجاب ایران از دیگر جاذبه های تنگ کافرین است.

تنگه کافرین

طول تنگ کافرین ایلام در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است. در یک کیلومتری ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته است، همچنین زیارتگاه جابر در این منطقه از دیگر نقاط گردشگری به حساب می آید. همچنین گردشگران و مسافران از لذت قایق سواری در این تنگه زیبا هم می توانند بهره مند شوند. علاوه بر قایق سواری، در بعضی فصول سال لذت ماهیگیری در سمیره هم بر جذابیت های این منطقه می افزاید.

تنگه کافرین
عکس تنگه کافرین

تنگه کافرین ایلام

برای دیدن آدرس تنگه کافرین بر روی نقشه، اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: پل معلق مشگین شهر اردیبل / بزرگترین پل کابلی خاورمیانه

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x