مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
خطر تولید ماشین های الکتریکی هشدار بنز جدی است!

خطر تولید ماشین های الکتریکی / هشدار بنز جدی است!

تولید ماشین‌های برقی نسبت به ماشین‌های بنزینی و دیزلی نیاز به کارگر و نیروی کار کمتری دارد. این یعنی بسیاری از کارگران با وضع قوانین جدید دچار بیکاری خواهند شد.

خطر تولید ماشین های الکتریکی / هشدار بنز جدی است!

خطر تولید ماشین های الکتریکی Ola Källeniusکالینوسیک گفتگوی صادقانه درباره ماشین های الکتریکی

مدیر گروه دایملر – اولا کالینوس – از قوانینی که به تازگی در مورد آلودگی هوا در اتحادیه اروپا وضع شده استقبال کرده است. اما او درباره بیکار شدن کارگران در پی اجرای این قوانین اظهار نگرانی کرده است.

در این برنامه جدید که اتحادیه اروپا در جهت کاهش گازهای گلخانه‌ای وضع کرده است تغییراتی نسبت به گذشته مشاهده می‌شود. در برنامه جدیدی که این اتحادیه اعلام کرده است، مقدار گازهای گلخانه‌ای به جای ۴۰ درصد باید ۵۰ درصد کمتر از سال ۱۹۹۰ شود. این قوانین موجب می‌شود به زودی خودروسازان دچار محدودیت‌هایی در تولید خود شوند. نتیجه این محدودیت‌ها موجب خواهد شد خودروسازان بیش از پیش به سراغ ماشین‌های الکتریکی بروند.

با افزایش تولید ماشین های الکتریکی کارگران زیادی بیکار می‌شوند

در همایش “آینده خودرو” که به میزبانی روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز بزگزار شد اولا کالینوس این برنامه و هدف گذاری اتحادیه اروپا را پذیرفت و از آن استقبال کرد. او تایید کرد که با این قوانین، بنز زودتر از برنامه‌های قبلی خود موتورهای درون سوز را کنار خواهد گذاشت. اما او به نکته مهمی نیز اشاره کرد. به گفته کالینوس تولید ماشین‌های برقی نسبت به ماشین‌های بنزینی و دیزلی نیاز به کارگر و نیروی کار کمتری دارد. این یعنی بسیاری از کارگران با وضع قوانین جدید دچار بیکاری خواهند شد.

خطر تولید ماشین های الکتریکی و بیکاری

خطر تولید ماشین های الکتریکی بابت بیکار شدن کارگران

کالینوس بیان کرد نسبت به این مشکل، بنز مسئولیت اجتماعی خود را می‌پذیرد و در این باره گفتگوهای زیاد و سازنده‌ای با شورای کارگران آغاز کرده است. البته مدیر سوئدی بنز این را هم گفته که اگرچه تعداد کارگران زیادی با وضع این قانون بیکار می‌شوند اما در بخش‌های دیگر نظیر مهندسی نرم افزار نیروی کار بیشتری مورد نیاز خواهد بود و در نتیجه نیروهای بیشتری باید استخدام شوند. با این حال بیکاری تعداد زیادی کارگر چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و آن را انکار کرد.

راهکاری جهت برون رفت از خطر تولید ماشین های الکتریکی

یکی از راهکارهایی که جهت برون رفت از خطر تولید ماشین های الکتریکی را می‌توان در سرمایه گذاری در کارخانه‌های ساخت باتری یافت. با این کار بخش زیادی از نیروی کار دوباره جذب این شرکت‌ها خواهند شد.

طبق نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ifo تا سال ۲۰۲۵ حدود صدهزار نفر در کارخانه‌های ساخت موتور بنزینی و دیزلی در آلمان بیکار خواهند شد.

کارگران باتری خودروی الکتریکی

پس از آلمان نگرانی در آمریکا نیز بالا گرفت

خطر تولید ماشین های الکتریکی در آمریکا نیز مطرح شده است. حدود ۹۳۰ هزار کارگر در این کشور به طور مستقیم یا غیرمستقیم در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند. با وضع قوانین محیط زیستی تعداد قابل توجهی از این کارگران دچار بیکاری خواهند شد.

 

منبع: بی بی سی

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x