مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 30 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دریاچه شورابیل اردبیل

دریاچه شورابیل اردبیل تنها دریاچه طبیعی درون شهری ایران

زمین‌ شناسان معتقدند که قدمت این دریاچه از دریاچه ارومیه بیشتر است. آب دریاچه شورابیل در گذشته بسیار شور بوده‌ است به طوریکه ساکنان منطقه و به‌ ویژه کسانی که ناراحتی های پوستی و یا درد مفاصل رنج داشتند، برای درمان خود، گل دریاچه را به پوست خود می‌مالیدند،

دریاچه شورابیل اردبیل

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دریاچه شورابیل اردبیل اختصاص دارد.

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران است. این دریاچه در شهر اردبیل و در خیابان دانشگاه قرار دارد.

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل اردبیل

زمین‌ شناسان معتقدند که قدمت این دریاچه از دریاچه ارومیه بیشتر است. آب دریاچه شورابیل در گذشته بسیار شور بوده‌ است به طوری که ساکنان منطقه و به‌ ویژه کسانی که ناراحتی های پوستی و یا درد مفاصل رنج داشتند، برای درمان، گل دریاچه را به پوست خود می‌مالیدند، اما از زمانی که آب شیرین به آب دریاچه اضافه شده دیگر خاصیت درمانی خود را از دست داده‌است.

شورابیل 5

ولی امروزه با اضافه کردن آب شیرین به آن، شوری آن کم شده و نوعی ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می‌شود.

این مکان تبدیل به مکان تفریحی، فرهنگی شده و امکانات تفریحی، ورزشی و فرهنگی بسیاری از جمله قایق‌رانی، پیست دو و میدانی، پیست دوچرخه سواری، باغ پرندگان، تعدادی هتل، یک شهربازی روباز و یک شهربازی سرپوشیده در اینجا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی پل معلق تمام شیشه ای هیر در نزدیکی شهر اردبیل

دریاچهٔ شورابیل در حریم شهری اردبیل قرار دارد و شهرک‌های کوثر، مهر، راه و ترابری، دادگستری، ولیعصر، و دانشگاه‌های محقّق اردبیلی، پیام نور، علوم پزشکی، و نیز نمایشگاه بین‌المللی اردبیل در حاشیهٔ این دریاچه قرارگرفته‌اند.

دریاچه شورابیل
دریاچه شورابیل

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x