مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور اردبیل بهشتی زیبا در دل کوه

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به ‌طرف خلخال، در یکی از دره‌ های کوهستان باغرو قرار دارد. برای رسیدن دریاچه نئور باید از اردبیل به سمت خلخال حرکت کنیم و بعد از حدود ۳۵ کیلومتر به ده بودالالو می‌ رسیم. سپس باید جاده‌ ۱۳ کیلومتری را به سمت بالای کوه طی کنیم و بعد از گذشتن از کنار روستای عباس آباد به دریاچه می رسیم.

دریاچه نئور اردبیل

مجله اینترنتی تحلیلک، در این بخش قصد داریم با معرفی اماکن گردشگری ایران در خدمت شما باشیم. امیدواریم که شما عزیزان بتوانید به این اماکن زیبا سر بزنید و خوشحال می شویم که تجربه های خودتان را با ما به اشتراک بگذارید. این مطلب به معرفی دریاچه نئور در استان اردبیل اختصاص دارد. دریاچه نئور بزرگترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان اردبیل است.

دریاچه نئور اردبیل
دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور اردبیل

دریاچه نئور از دو دریاچه کوچک و بزرگ تشکیل شده که در فصل بهار به هم می‌ پیوندند و دریاچه ای واحد را به وجود می‌آورند. آب این دریاچه برای آبیاری زمین های کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرد که در سال ۱۳۶۶ به منظور ذخیره آب جهت استفاده‌ های کشاورزی سدی در تنها خروجی دریاچه (قانلی دره) احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این منطقه داراى پوشش گیاهى متنوع از جمله شبدر، بابونه، ‌بومادران، آلاله، نعناع و… است. دریاچه نئور زیستگاه برخی از گونه های پرندگان مهاجر عبوری نیز است.

بیشتر بخوانید: معرفی پل معلق تمام شیشه ای هیر در نزدیکی شهر اردبیل

منبع اصلی تأمین آب این منطقه باران و سایر نزولات آسمانی است. همچنین در اطراف دریاچه، چشمه‌ های گسلی فراوانی نیز وجود دارد.

دریاچه نئور اردبیل
دریاچه نئور اردبیل کجاست

دریاچه نئور اردبیل کجاست؟

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به ‌طرف خلخال، در یکی از دره‌ های کوهستان باغرو قرار دارد. برای رسیدن به دریاچه نئور باید از اردبیل به سمت خلخال حرکت کنیم و بعد از حدود ۳۵ کیلومتر به ده بودالالو می‌ رسیم. سپس باید جاده‌ ۱۳ کیلومتری را به سمت بالای کوه طی کنیم و بعد از گذشتن از کنار روستای عباس آباد به دریاچه می رسیم.

دریاچه نئور اردبیل
دریاچه نئور اردبیل

مسیرهای کوهنوردی و رسیدن به دریاچه

اردبیل، هیر، شبلو و عباس‌آباد.

دریاچه نئور تالش ⇐ هشتپر (تالش)، ریک، کیشون بن، شیله وشت، مریان، قلعه جوق، حفظ‌آباد و عباس‌آباد.

دریاچه نئور تالش ⇐ هشتپر (تالش)- ریک، کیشون بن، رزه، بسک، اسبومار، دَسر، کانتی کت، ضلع شرقی دریاچه

مسیر دریاچه نئور به سوباتان ⇐ هشتپر (تالش)- ریک، کیشون بن، رزه، بسک، سوباتان (سووتن)، آبشار ورزان، گزنه هونی، ضلع شرقی دریاچه

دریاچه نئور خلخال ⇐ خلخال، گیوی، فاراب، قره قشلاق، کزور، خلفلو، هل آباد، حفظ‌آباد و عباس‌آباد.

مجله اینترنتی تحلیلک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x