مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 31 فروردین / 1403
Search
Close this search box.
دستگاه استریل یو وی به همراه شارژ وایرلس

دستگاه استریل یو وی سامسونگ به همراه شارژ وایرلس

با کمک دستگاه استریل یو وی که شارژ وایرلس هم دارد می توانید وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، هندزفری و ساعت دیجیتال که در محیط های آلوده قرار گرفته اند را ضد عفونی کنید.

دستگاه استریل یو وی سامسونگ به همراه شارژ وایرلس

یکی از اصلی ترین راه های مقابله با انتشار ویروس کرونا و دیگر باکتری ها و ویروس ها ضد عفونی نمودن و یا استریل کردن وسایل و دست و صورت است. برای صورت ماسک و گارد و برای دست ها دستکش و در نهایت استفاده از محلول های ضد عفونی پیشنهاد شده است.

اما وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه، هندزفری و ساعت دیجیتال که در محیط های آلوده قرار گرفته اند را چگونه می توان از وجود ویروس و باکتری استریل و ضد عفونی نمود؟ در زمان شروع این همه گیری بیشتر افراد تلفن های خود را در درون کیسه های پلاستیکی در محیط بیرون استفاده می نموده اند.

دستگاه استریل یو وی سامسونگ با ورودی تایپ سی
دستگاه استریل یو وی سامسونگ با ورودی تایپ سی

 

دستگاه استریل یو وی

انواع روش‌های استریل نمودن

ضد عفونی و استریل نمودن به سه روش کلی انجام می‌شود. اولین راه استفاده محلول های ضد عفونی کلر دار و یا الکلی است. دومین راه استفاده از حرارت بالای ۱۰۰ درجه و یا بیشتر است و در نهایت راه حل سوم استفاده از لامپ های یو وی است.

برای دستگاه های الکترونیکی استفاده از دو روش اول نه تنها توصیه نمی شود، بلکه امکان دارد به آنها آسیب بزند. عملاً بهترین راه استفاده از لامپ های یو وی باقی می‌ماند. البته نکته قابل اهمیت نوع لامپ و زمان تابش آن است.

 

انواع لامپ یو وی

لامپ های یو وی دارای سه نوع کلی هستند. این سه نوع بر اساس درجه و میزان فرکانس تولیدی آنها دسته بندی می شوند. به ترتیب از نوع ضعیف به قوی دارای سه دسته A ، B و C هستند. برای استریل نمودن بهتر درجه C که به صورت کلی با نام UVC شناخته می شوند، بهترین نوع آن است. البته این فرکانس برای بدن انسان نیز مضر است، به همین جهت این فرآیند در حالتی بهتر است انجام شود که به بدن انسان بازتابی نداشته باشد.

لامپ های ال ای دی UVC دستگاه استریل
لامپ های ال ای دی UVC دستگاه استریل

 

دستگاه استریل یو وی گجت سامسونگ

شرکت سامسونگ در اقدامی جالب یک پکیج استریل نمودن این گجت های چون تلفن همراه، هندزفری های بلوتوس و دیگر گجت هایی که امکان آلوده شدن آنها وجود دارد را ارائه نموده است. این گجت نه تنها وسیله‌ای برای استریل نمودن این اقلام است بلکه یک پاور بانک نیز است. این گجت با ظرفیت باتری ده هزار میلی‌آمپری و لامپ نوع UVC قابلیت حذف ویروس ها و استریل نمودن آنها را تا ۹۹ درصد دارد. البته بهای قابل توجهی نیز دارد و در بازارهای جهانی با قیمت ۴۹.۹۹ دلار قابل تهیه است.

محفضه داخلی دستگاه استریل یو وی سامسونگ
محفضه داخلی دستگاه استریل یو وی سامسونگ

 

کاربری آن بسیار ساده است و تنها کافی است گجت را در درون آن قرار دهید و در را ببندید و سپس بعد از فشردن دکمه روشن آن و زمان ده دقیقه وسایلی که در درون آن قرار داده شده اند، استریل می شوند. از جمله موارد ایمنی در نظر گرفته شده برای این وسیله روشن نشدن در زمان باز بودن در آن است.

نحوه استریل نمودن گجت ها
نحوه استریل نمودن گجت ها

 

سخن پایانی پیرامون دستگاه استریل یو وی سامسونگ

در نهایت این ایده می تواند موضوع جالبی برای استریل نمودن دیگر وسایل ها باشد و بتوان با این ایده لوازم استریل نمودن دیگر تجهیزات را ابداع و با قیمت مناسبی به بازار ارائه نمود.

امکان استریل نمودن دیگر وسایل
امکان استریل نمودن دیگر وسایل

 

مجله اینترنتی تحلیلک