مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 21 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.
دورهمی هالیوودی‌ها برای هوش مصنوعی

دورهمی هالیوودی‌ها برای هوش مصنوعی

هالیوود ریپورتر در جدیدترین قسمت پادکستش، تعدادی هنرمند هنر دیجیتال و متخصص جلوه‌های بصری را دور هم جمع کرد و در مورد هوش مصنوعی و تاثیرات آن با یکدیگر گفتگو کردند.

اسکات ایتون (هنرمند و طراح)، دیلن سیسون (هنرمند و طراح)، اَندریس مانینکا (سرپرست جلوه‌های بصری)، ریچارد اسکات (مدیرعامل اجرایی و هم‌بنیان‌گذار Axis Studios) و داریل اَنسِلمو (هنرمند و طراح بازی) از مهمانان این قسمت پادکست «پشت صحنه» بودند.

در طول این گفتگو، همه مهمانان به مفید بودن هوش مصنوعی در بخش‌هایی مانند ایده پردازی، هم نظر بودند.

مانینکا که سر پرست جلوه‌های بصری است درباره هوش مصنوعی گفت: دوست دارم که از ای آی استفاده کنم اما در عین حال بدم هم می‌آید. انگار هوش مصنوعی هنر را انسان‌زدایی می‌کند.

تعدادی از مهمان‌ها باور داشتند که با پیشرفت هوش مصنوعی، برخی از مشاغل از بین خواهند رفت. ایتون مطرح کرد: افزایش بازدهی از برنامه‌های هوش مصنوعی است و برای هر کمپانی‌ای که افراد را برای سودآوری استخدام می‌کند، انگیزه‌هایی مالی وجود دارد و هر چه کارمندهایتان کارآمدتر باشند، احتمالا به کارمندهای کمتری نیاز دارید.

سیسون گفت که با توجه به اعتراضات اخیر اتحادیه نویسندگان آمریکا و انجمن بازیگران درباره مشکلات کاری، جامعه نیز باید در این مورد مشارکت کند. سیسون افزود که وقتی مردم از او درباره تاثیرات هوش مصنوعی روی مشاغل سوال می‌‌پرسند، او را یاد پیشرفت‌های قبلی تکنولوژی در صنعت سینما می‌اندازند. سیسون گفت: سعی می‌کنم به آنها انگیزه بدهم و به آنها می‌گویم : «بله، احتمالا از کار بیکار شوید.» من هم شغلم را از دست دادم. موقعی که کارم را شروع کرده بودم، قبل از اینکه در کمپانی پیکسار مشغول به کار شوم، با موم، خمیر و چیزهایی که حتی امروز دیگر وجود ندارند، کار می‌کردم.

اسکات اعلام کرد که در Axis Studios از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند. او درباره این موضوع تصریح کرد: حتی برای فکر کردن به استفاده از هوش مصنوع، چالش‌های زیادی برای ما وجود دارد.

اسکات یکی از این چالش‌ها را مشکلات اخلاقی می‌دانست. او در ادامه گفت: ما حتی مشتری‌هایی داریم که از ما می‌خواهند تا قراردادهایمان را با آنها اصلاح کنیم و عنوان کنیم که از هوش مصنوعی برای تولیدکارشان استفاده نخواهیم کرد و تمامی کار باید با دست انسان تولید شود.

اسکات در مورد خلاقیت مطرح کرد: فرقی نمی‌کند که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنید یا نه، شما باید دارای سبک و سلیقه یا هرچیزی که اسمش را می‌گذارید، باشید.

این روزها همه جا صحبت از «استفاده اخلاقی» از هوش مصنوعی می‌شود و وقتی که از مهمان‌ها پرسیده شد که آیا این هدف دست یافتنی است، مانینکا فورا پاسخ داد: صادقانه بگویم، نه. به نظرم در برهه‌هایی از تاریخ، کسانی هستند که بخواهند از همه تکنولوژی‌ها سوء استفاده ‌کنند.

انسلمو گفت: چه خوشتان بیاید چه نیاید، به نظرم الان جامعه هم در کمک کردن به ما برای پیدا کردن اینکه چه چیزی از لحاظ اجتماعی پذیرفتنی و چه چیزی ناپذیرفتنی است، تا حدودی زیر بار مسئولیت است.

اسکات در مورد برداشت‌های اشتباه از هوش مصنوعی عنوان کرد: به نظرم بزرگترین برداشت اشتباه این است که [مردم فکر می‌کنند] هوشی در کار است. نمی‌گویم که در آینده هم هوشی در کار نخواهد بود اما در حال حاضر، خبری نیست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x