مجله اینترنتی تحلیلک

شنبه/ 1 اردیبهشت / 1403
Search
Close this search box.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

در این مطلب به دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز پرداخته ایم. اسفند که از راه می رسد تمام اعضای خانواده در تکاپو هستند تا فرم و شکل خانه شان را با سال نو تطبیق دهند. چه بهتر است علاوه بر خانه تکانی دکوراسیون منزلتان هم نوروزی کنید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

اسفند که از راه می رسد تمام اعضای خانواده در تکاپو هستند تا فرم و شکل خانه‌شان را با سال نو تطبیق دهند. چه بهتر است علاوه بر خانه تکانی دکوراسیون منزلتان هم نوروزی کنید. شاید با خودتان بگویید تغییر دادن دکوراسیون برای عید نوروز هزینه زیادی می خواهد اما بهتر است بدانید گاهی با یک سری جا به جایی ها بین وسایل منزل، رنگ کردن دیوارها و اضافه کردن چند گل و گلدان می توانید یک دکوراسیون جدید خلق کنید، کافیست دست به کار شوید، خلاقیت داشته باشید و تمام سلیقه خود را به کار بگیرید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز با تغییر رنگ دیوارها

اکثر خانواده های ایرانی با تغییر دکوراسیون نشیمن به استقبال نوروز می روند. در این میان رنگ آمیزی می تواند بهترین تنوع را برای شما به وجود بیاورد. البته با در نظر گرفتن این که فقط یک ماه به عید نوروز باقی مانده و شاید فرصت زیادی برای رنگ آمیزی کل خانه وجود ندارد، بهتر است یک دیوار نشیمن را انتخاب کنید و متناسب با مبلمان و یا فرش و کف سازی خانه رنگ مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

مبلمان

اگر امکان تعویض مبلمان وجود ندارد، می توانید فقط کوسن های مبل را عوض کنید و نمای جدید به مبلمان و اتاق نشیمن ببخشید. از رنگ های متضاد می توانید برای کوسن های مبل استفاده کنید. البته همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد!

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون برای عید نوروز

دکوراسیون بهاری بدون گل و گیاه اصلا ممکن نیست، برای اینکه منزلتان برای عید نوروز حال و هوای بهاری به خود بگیرد، گل ها و گیاهان را وارد کوراسیون منزلتان کنید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

نور طبیعی

با آمدن فصل بهار بهتر است پرده های ضخیم را جمع کنید و به جای آن ها از پرده های حریر و نازک که رنگ های روشن دارند، استفاده کنید تا نور طبیعی بتواند وارد فضای منزلتان شود.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

جابجایی قالی ها، اقدامی مناسب برای دکوراسیون عید نوروز

اگر تمام فضای خانه را برای فصل زمستان با فرش و قالی پوشانده اید، با شروع فصل بهار قالی ها را از روی زمین جمع کنید و منظره ای خلوت و خنک در فضا ایجاد کنید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

سرویس بهداشتی

برای شیک تر و خاص تر شدن سرویس بهداشتی را تزیین کنید. شمع های تزیینی، گلدان های کوچک گل و چند وسیله بهداشتی را درون سینی متناسب با رنگ بندی و سایر وسایل گذاشته و آن را در گوشه ای از سرویس بهداشتی خود قرار دهید. همچنین شما می توانید گیاهانی که به نور طبیعی کمی نیاز داشته و در مکان های مرطوب مقاوم هستند را تهیه کرده و درون سرویس بهداشتی خود بگذارید. از قفسه ها، شلف ها و جا حوله ای های متفاوت و جدید در سرویس بهداشتی استفاده نمایید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

میزهای شفاف

برای بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک خانه خود از میزهای شفاف و شیشه ای استفاده نمایید و اشیاء را گروهی روی تاقچه یا فضاهای روی شومینه قرار دهید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

آباژورها

برای تغییر ترکیب رنگ و تغییر دکوراسیون منزل یک آباژور شیک و هماهنگ با رنگ دکوراسیون انتخاب کنید. مثلا آباژوری انتخاب نمایید که کلاهک آن رنگ دکوراسیون و پایه آن نیز با سلیقه شما هماهنگ باشد.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

آینه ها

برای تغییر در دکوراسیون منزلتان از یک آینه بزرگ قدی یا آینه کنسول استفاده کنید. اگر هم می خواهید خیلی ارزان آینه منزلتان که قدیمی شده را تغییر دهید، فریم آینه را رنگ کنید و آن را نو کنید.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

قفسه های کتابخانه

کتابخانه نیز می تواند کانون توجه مهمانان علاقمند به کتاب باشد، پس برای ایجاد تغییر قفسه کتابخانه را دو یا سه رنگ کنید و یک تضاد رنگی چشم نواز ایجاد کنید تا لوازم دکوری و کتاب ها در آن بیشتر به چشم بیایند.

دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز

دکوراسیون جدید برای عید نوروز با استفاده از مجسمه ها

یک ایده عالی برای تغییر ارزان دکوراسیون منزل به خصوص اتاق پذیرایی استفاده از یک تابلوی نقاشی یا تابلو فرش رنگی بزرگ است.

لازم به ذکر است همچنان با استفاده از ذوق و سلیقه تان می توانید بهترین دکوراسیون نوروزی را به منزلتان بدهید و تنوع اینجاد کنید.

امیدواریم از این مطلب که به دکوراسیون داخلی منزل برای عید نوروز اختصاص داشت، لذت برده باشید.

 

مجله اینترنتی تحلیلک