مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

روانشناسی موفقیت : راهکارهایی برای داشتن زندگی شاد (قسمت سوم)

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”19461″ img_size=”339×595″][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]لحظات ناراحت کننده را تشخیص دهید

نگرش مثبت به زندگی خوب است، اما اتفاق بد برای همه پیش می آید. این بخشی از زندگی است.

اگر شما اخبار بدی را دریافت کرده اید، اشتباهی انجام داده اید یا وحشت زده هستید، سعی نکنید وانمود کنید که خوشحال هستید.

احساس ناراحتی را تشخیص دهید، و به خود اجازه دهید یک لحظه آن را تجربه کنید. سپس، روی این موضوع تمرکز کنید که چه چیزی باعث ایجاد این حس ناراحتی در شما شده و چه چیزی می تواند به بهبود شرایط شما، کمک کند.

آیا تمرین تنفس عمیق کمک می کند؟ پیاده روی های طولانی؟ صحبت کردن با کسی؟ یا…

بگذار لحظه ها بگذرند و حواست به خودت باشد، به خاطر بسپار هیچ کس در همه زمان ها خوشحال نیست![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]اتفاقات روزمره را بنویسید

یک دفترچه خاطرات روزانه یک راه خوب برای سازماندهی افکار شما، تحلیل احساسات شما و ایجاد برنامه است. شما مجبور نیستید که یک نابغه ادبی باشید یا حجم زیادی را بنویسید.

قبل از رفتن به رختخواب، می توانید این کار را ساده انجام دهید. اگر نوشتن چیزهای خاصی باعث عصبانیت شما می شود می توانید آن را در انتها از نوشته خود حذف کنید. این فرایند بایستی ادامه داشته باشد.

با استرس های خود روبرو شوید

زندگی پر از عوامل استرس زا است، و غیر ممکن است که از همه آنها اجتناب شود.

“کلی ام سی جونیال” روانشناس استنفورد می گوید که استرس همیشه مضر نیست و ما حتی می توانیم نگرش هایمان را نسبت به استرس تغییر دهیم.

اگر از فشارهای عصبی نمی توانید اجتناب کنید، به خودتان یادآوری کنید که هر کسی در زندگی استرس هایی دارد. هیچ دلیلی برای فکر کردن در مورد همه چیز وجود ندارد.

به جای اینکه خودتان را در استرس غرق کنید، سعی کنید با استرس روبرو شوید. این ممکن است به منزله شروع گفتگو ناراحت کننده یا انجام دادن برخی کارهای اضافی باشد، اما هر چه زودتر با آن مقابله کنید، زودتر خلل درونی کاهش پیدا می کند.

عادت های هفتگی

به آشفتگی ها سامان دهید

سامان دادن به بهم ریختگی های زندگی یک کار بزرگ و پیچیده به نظر می رسد، اما کنار گذاشتن فقط ۲۰ دقیقه وقت در هفته می تواند تاثیر بزرگی داشته باشد.

چه کاری می توانید در ۲۰ دقیقه انجام دهید؟ کار های بسیار زیاد!

یک تایمر را بر روی تلفن خود تنظیم کنید و ۱۵ دقیقه را برای تمیز کردن بخشی از یک اتاق صرف کنید – مثلا همان کشو یا کمد غیر قابل کنترل خود را مرتب کنید- همه چیز را در جای خود بگذارید و یا هر چیز اضافی را که دیگر برای شما نفعی نخواهد داشت را دور بریزید.

و با بهره بردن از ۵ دقیقه باقی مانده برای انجام یک پیاده روی سریع در میان فضای زندگی خود، هر گونه موارد مزاحم در مسیر خود را از سر راه بردارید.

شما می توانید این ترفند را یک بار در هفته، یک بار در روز یا هر زمان که احساس می کنید فضای شما از کنترل خارج می شود، انجام دهید.

به ملاقات دوستانتان بروید

انسان ها موجودات اجتماعی هستند و داشتن دوستان نزدیک می تواند ما را خوشحال کند.

دلتان برای چه کسانی تنگ شده است؟ به آن ها سر بزنید. یک قرار ملاقات تنظیم کنید و یا یک تماس تلفنی برقرار کنید.

سعی کنید در یک گروه محلی یا در کلاس درس شرکت کنید. هر دو می توانند به شما در برقراری ارتباط با افراد در منطقه کمک کنند.

ادامه دارد…

مجله اینترنتی تحلیلک

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x