مجله اینترنتی تحلیلک

پنجشنبه/ 9 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

روانشناسی موفقیت : راهکارهایی برای داشتن زندگی شاد (قسمت چهارم)

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”19462″ img_size=””][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]برای هفته بعد خود برنامه داشته باشید

احساس می کنید که روز های شما خسته کننده هستند؟ سعی کنید در پایان هر هفته بنشینید و یک لیست ساده برای هفته بعد ایجاد کنید. شما می توانید یک برنامه کوچک ذهنی داشته باشید، حتی یک یادداشت چسبنده بر روی کامپیوتر شما و یا قطعه کاغذ ضایعات در جیب شما می تواند این کار را انجام دهد.

گوشی خود را بردارید؛ آن را خاموش کنید

تمام لوازم الکترونیکی ارتباطی را خاموش کنید و آن ها را به مدت حداقل یک ساعت در هفته کنار بگذارید. آن ها بعدا دوباره به شما تعلق خواهند داشت!

اگر زمان خاموشی این وسایل را تاکنون تجربه نکرده اید، ممکن است از تفاوت ایجاد شده شگفت زده شوید. اجازه دهید ذهن شما به این تغییر به آزادی عادت کند. مطالعه کنید. پیاده روی کنید و به محیط اطراف خود توجه کنید. با جامعه و یا تنها باشید اما باشید![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]آیا بیش از حد دلهره آور به نظر می آید؟ سعی کنید چندین بار در هفته این کار را انجام دهید.

به طبیعت سر بزنید

طبق یک تحقیق صرف وقت ۳۰ دقیقه یا بیشتر در فضاهای سبز می تواند به کاهش فشار خون و افسردگی کمک کند. فضای سبز شما می تواند هر چیزی از جمله پارک محله شما، حیاط خلوت خود یا باغ پشت بام باشد – هر جا که می توانید از طبیعت و هوای تازه لذت ببرید.-

با این حال بهتر است برخی از فعالیت های قابل انجام در فضای باز را برای لذت بیشتر اضافه کنید.

مدیتیشن انجام دهید

بسیاری از روش های مدیتیشن برای انجام وجود دارد. آن ها می توانند جنبش، تمرکز، معنویت یا ترکیبی از هر سه را شامل شوند. مراقبه لازم نیست پیچیده شود این می تواند به همان اندازه ساده باشد که مثلا به آرامی با اندیشه های خود به مدت ۵ دقیقه نشسته اید. حتی تمرینات تنفس عمیق که قبلا ذکر شد می تواند به عنوان یک نوع مدیتیشن مفید باشد.

به درمان اهمیت دهید

ما مطمئنا خوشحال هستیم وقتی یاد می گیریم که چگونه با موانع کنار بیاییم. وقتی با مشکل مواجه شدید، در مورد برخوردی  که در گذشته با شرایطی شبیه به این داشته اید بیاندیشید. آیا آن روش اینجا هم کار می کند؟ چه چیز دیگری می توانید امتحان کنید؟

اگر احساس می کنید که شما به بن بست رسیده اید، با یک مشاور خوب صحبت کنید. -این مشاور می تواند دوست، شخص متخصص یا هر کسی که می تواند شما را راهنمایی کند باشد-

شیوه خودمراقبتی را یاد بگیرید

طبیعی است اگر که مراقبت از خودمان را در یک دنیایی که سریع در حال رشد است نادیده بگیریم، خیلی زود دچار مشکلات زیادی می شویم.

شاید خستگی کار یک هفته خود را با یک حمام طولانی و گرم تمیز از بدن دور کنید. یا یک روال مراقبت از پوست  که باعث می شود شما احساس شادی کنید. یا به سادگی در نظر گرفتن یک شب برای تماشای یک فیلم از ابتدا تا انتها با راحت ترین لباستان.

هر جور شده، برای این کار وقت بگذارید. شما باید آن را در برنامه ریزی خود قرار دهید.

ادامه دارد…

مجله اینترنتی تحلیلک[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x