مجله اینترنتی تحلیلک

جمعه/ 10 فروردین / 1403
Search
Close this search box.

روانشناسی موفقیت : راهکارهایی برای داشتن زندگی شاد (قسمت پنجم)

[vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”19463″ img_size=””][/vc_column][vc_column width=”2/3″][vc_column_text] عادات ماهانه

عقب گرد

اگر احساس کردید که انجام دادن توصیه های عادت های روزانه موجب تقویت خلق و خوی شما می شود، با توجه به عادت های روزانه در مقیاس بزرگ تر، هر ماه از آن ها استفاده کنید.

مثلا یک روز در هر ماه، به یک موسسه خیریه کمک کنید یا…

مدتی تنها باش!

هیچ کس را برای بیرون رفتن ندارید؟ خب، آیا قاعده می گوید که نمی توانید بیرون بروید؟[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]به رستوران مورد علاقه خود بروید، یک فیلم ببینید، یا به سفری که همیشه آن را دوست داشتید، بروید.
حتی اگر شما یک انسان اجتماعی هستید، صرف یک مدت زمانی به صورت تنها می تواند شما را دوباره به فعالیت هایی که واقعا باعث خوشحالی تان می شوند، متصل کند.

یک لیست فکر ایجاد کنید

تصور کنید شما برای یک قرار ملاقات ۱۰ دقیقه زمان اضافه دارید. با آن زمان چه کار می کنید؟ تلفن خود را برمی دارید و به رسانه های اجتماعی سر می زنید؟ به ابراز نگرانی در مورد هفته شلوغی که پیش رو دارید می پردازید؟

در طول این دوره های کوتاه مدت، افکار خود را کنترل کنید.

در ابتدای هر ماه لیست کوتاهی از خاطرات شاد و یا آرزوهایتان را در یک تکه کوچک از کاغذ یا تلفن خود اضافه کنید.

هنگامی که در انتظار سوار شدن وسایل نقلیه عمومی هستید، یا در صف فروشگاه مواد غذایی ایستاده اید، و یا فقط چند دقیقه فرصت پیدا می کنید، به این لیست سر بزنید. شما حتی می توانید زمانی که احساس افت انرژی دارید و نیاز به تغییر افکار دارید از آن استفاده کنید.

عادت سالانه

زمانی را برای فکر کردن صرف کنید

شروع یک سال جدید، زمان خوبی برای متوقف کردن گذشته و ترسیم زندگی شما است. زمانی را برای روبرو شدن با خودتان به عنوان یک دوست قدیمی کنار بگذارید!

حال شما چطور است؟

چه اتفاقی افتاده؟

آیا شما از سال قبل سالم تر بودید؟

اما سعی کنید برای پاسخ دادن به این سوالات از قضاوت کردن خود به صورت عمیق بپرهیزید. شما آن را گذرانده اید و به یک سال دیگر رسیده اید.

اگر متوجه شوید که خلق و خوی شما در طول سال گذشته بهبود نیافته است، با پزشک خود مشورت کنید یا با یک مشاور مشورت کنید. شما ممکن است در معرض افسردگی یا حتی یک وضعیت نامتعادل فیزیکی قرار بگیرید که بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد.

اهداف خود را دوباره ارزیابی کنید

مردم تغییر می کنند، بنابراین هدفی که شما در مسیر رفتن به آن هستید را در نظر بگیرید و به آن فکر کنید که آیا این همان مسیری است که باید در آن قرار گرفته باشید؟ از ایجاد تغییر در مسیر خود نترسید و شرم سار نباشید.

اهدافی که شما را به مقصد نمی رسانند را رها کنید، حتی اگر روی کاغذ عالی به نظر می رسند.

از بدن خود مراقبت کنید

شما این نکته را زیاد می شنوید، چندین بار نیز در این مقاله ذکر شد، اما سلامت جسمی و روانی شما در حال از بین رفتن است.

همان طور که عادت هایی را برای بهبود شادی تان ایجاد می کنید، مطمئن شوید که با تنظیم برنامه های منظم از بدن خود نیز مراقبت می کنید.

پزشک خود را برای مراقبت سالانه ببینید.

دندانپزشک خود را برای معاینه دوره ای ببینید.

از آزار دیگران بپرهیزید

گفتن این موضوع ساده اما عمل کردن به آن دشوار است. اما شما نباید این کار را نسبت به افراد دیگر انجام دهید، بلکه گاهی اوقات، بخشیدن یا گذشت کردن، بیشتر از دیگران، به خود شخص کمک می کند.

از روابط خود با دیگران منفعت کسب کنید. آیا شما حس بدی نسبت به کسی دارید؟ اگر چنین است، سعی کنید با آن ها روبرو شوید و مشکلات را ازبین ببرید.

البته حتما نباید مصالحه کنید. ممکن است شما نیاز به پایان دادن به رابطه داشته باشید.

اگر دستیابی به این مسئله ممکن نیست، سعی کنید احساسات خود را در یک نامه بنویسید. حتی لازم نیست که آن را ارسال کنید. فقط احساسات خود را از ذهن خود رها و به جهان آزاد کنید.

مجله اینترنتی تحلیلک[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x